• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • snuttP

Landskrona, sen finns det nåt i Malmö med samma namn. Men har inte riktigt koll på hur dom hänger ihop. Citadell har även vissa möten i Helsingborg, men ingen op där.

• Anonym

hur långt efter bröstoperationen hade ni ont? jag opererades igår, kan inte ens gå ur sägen själv, gör sååå ont att försöka ta sig upp från sittande/liggande läge. sen så känns det som att "siliconet" rinner "ner" då man ställer sig upp, och det gör sååå ont

• Emma04Kevin05
    Anonym skrev 2009-11-26 09:39:07 följande:
    hur långt efter bröstoperationen hade ni ont? jag opererades igår, kan inte ens gå ur sägen själv, gör sååå ont att försöka ta sig upp från sittande/liggande läge. sen så känns det som att "siliconet" rinner "ner" då man ställer sig upp, och det gör sååå ont
    Har inget svar på din fråga men passar på att gratta till open!
    Hur mkt har du lagt i? Vart har du op? Snitt? Implantatplacering? Och allt det där vanliga..
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-26 09:39:07 följande:
    Åh visst är det superläskigt!

Räkna med att ha ont i 4 dagar, dag 3 är absolut värst.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (En som undrar) skrev 2009-11-23 21:15:36 följande:
    nån som har erfarenhet av art klinic ?
    Jag har gjort min fettsugning hos dem. De finns ju i olika städer. Men jag är nöjd med den kliniken jag var hos. Mycket trevlig personal och en liten och mysig klinik.
  • Anonym

nån annan som har känt att det sticker till i brösten efter operationen?
    gör ont och är obehagligt. sticker till lite överallt. opererades i onsdags

• Jenny N

Den 16/2 smäller det

Var på konsultation hor Paulo Montemurro på Akademikliniken igår och allt gick precis som jag hoppats, fick fullt förtroende för honom och allt känns toppen.
    Vi kom överens om att göra både bukplastiken och bröstförstoringen samtidigt och det känns skönt, hellre ha riktigt ont 1 gång än dela upp det på 2 gånger.
    Vi kom överens om implantat och han ska även snygga till GBP ärren som han tyckte var riktigt fula, jag stör mig inte direkt på dom, men vill han ta sig tid att göra dom finare så säger jag inte emot

Frågade även om musen då den blivit lite bullig och den kommer fettsugas och lyftas

Magen däremot kommer inte fettsugas då det inte finns något fett kvar, bara massa löst skinn.
    Och ska bli skönt att få ihopsydda bukmuskler, kanske få tillbaka lite mer styrka där.

Priset landade på 98000:- jag trodde det skulle landa på betydligt mer så jag är riktigt nöjd, nu hoppas jag bara resultatet blir lika bra som jag tror det blir.

Hur länge har ni varit sjukskrivna efter er op?
    Vi pratade om 3-4 veckor pga mitt tunga jobb, det borde väl räcka?

Åh är så glad just nu Ville bara dela med mig

• Anonym (boobie)

På onsdag smäller det för min del..

Bröst OP på citadell, peter cosmo.

380 Mp bakom muskel, snitt armhåla. Har ca 100 cc på ena o 80cc i andra i egen vävnad..

Längtar som en tok..

Har velat MYCKET. Dels för att det är så mkt annat man kan göra emd pengarna. Men det räcker att jag tar av bh:n med fyllning och kollar mig i speglen så är jag TVÄRSÄKER.

• Anonym (fula vader)

Hej!
    Jag har så länge jag kan minnas haft komplex för mina vader och jag har aldrig i vuxen ålder använt varken shorts, kort skjol/klänning osv, jättetråkigt. De är smala och sneda, likssom böjda utåt och att jag sedan dessutom är lite hjulbent på det gör ju inte saken bättre.
    Nu såg jag på Plastikkirurgerna på tv 4 för ett tag sen en man som fick vadimplantat. Hade ingen aning om att det ens gick att göra innan. Nu har jag ägnat de senaste veckorna på att googla runt och jag har nu beställt en tid för konsultation om en vecka. Förstår ju att det är viktigt att man inte tar första bästa kirurg, men HUR ska jag veta vem som är bäst, känns ju helt omöjligt att avgöra! Tacksam för tips

• Max o Zekes mamma

Nästa onsdag är det min tur...full bukplastik....

Svar på tråden Plastiktråden 2