• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Söta Nasse

jag är också orolig för lyft, men min lilla är ju 16mån nu och lär väl vara typ 19mån när det blir dags för operation.
    sen planerar vi på att flytta så fort jag får jobb och då måste man ju sjukskriva sig från jobbet och i värsta fall även flytta mitt i allt. men jag tror att det kommer att dröja längre tid innan det blir flytt, men man vet ju aldrig. Kan vara rätt skönt att operera sig innan, så slipper alla grannar se att man opererat sig.

• sandy sandy

man ska ju inte lyfta men det är oxå så att inget kan gå sönder! men det kan göra väldigt ont & vara smärtsamt om man gör de ändå... men när man har ont så kan man inte ändå... nu kan ja bära honom, men är fortfarande lite öm men känner mig nästan helt återställd.
    jag tog en riktigt stark värktablett på kvällen efter op. (jag åkte hem samma dag) å sedan på kvällen dagen efter. sen tog jag värktabletter i ca. 1 v.

• Anonym (emmy)

sandy sandy-
    ok.. nej precis man lyfter ju iaf inte om man har så pass ont.

jag har en konsultations tid i falköping den 16 dec hoppas jag blir klok på alla funderingar kring implantat och storleksinlägg då..

kram emmy

• sandy sandy

Anonym (emmy) skrev 2009-11-16 16:16:33 följande:

sandy sandy-ok.. nej precis man lyfter ju iaf inte om man har så pass ont.jag har en konsultations tid i falköping den 16 dec hoppas jag blir klok på alla funderingar kring implantat och storleksinlägg då..kram emmy
    de blir man aldrig ;)
  • Anonym (=D)

Jag ska göra en stor bukoperation den 9.12...börjar bli nervös...
    Men blir sååå glad av att höra era berättelser.Vill höra mer!!!!

När började du jobba?
    När kunde du ta hand om barnen?
    När slutade du äta smärtstillande?
    Nöjd med resultatet?
    Minskat i stl?
    Bra mottagande vid operationen?
    Kräktes e op?
    Hur länge med dränaget?

Kram!

• Söta Nasse

Jag funderar på att stanna en, förmodligen 2 nätter på hotell efter min operation och sedan ta tåget tillbaka till uppsala från falköping.
    Men klarar man av att vara själv? Jag menar ta sig ur sängen, gå på toa, klä på sig mm?
    Vill ju helst vara själv så att man slipper anpassa sig efter någon annan utan bara kan ta det lugnt och vila så mycket som möjligt.

Är det dumt det? ska jag släpa med mig min syster?

Föresten tror ni att en anhörig får vara med i operationssalen och titta på under operation? Min syster älskar sånt och skulle nog ha blivit läkare om hon varit en pluggis.

Längtar verkligen tills jag kan operera mig och hoppas att det inte är allt för lång väntan när jag väl får reda på hur mycket pengar min man får i bonus.

• Anonym (emmy)

söta nasse-
    jag tänker oxå så att jag vill stanna så länge som möjligt i mitt lilla rum där efter op.
    jag har ju bara 3 mil ifrån falköping så jag vet inte om man får stanna så himla länge till skillnad från dom som bor långt bort... sånt som jag hört bara!!
    jag vill ju inte bli en "börda" när jag kommer hem till min familj efteråt
    jag får ju ändå ta hjälp av mina nära det klart, men tycker att det känns jobbigt att andra ska passa upp på en när man har ont "självförvållat"

har du vart på konsultation, har du op. tid bokad?? eller bokar du bara sen när pengarna rullat in?

mvh emmy

• Söta Nasse

emmy
    anledningen till att jag inte vill hem så fort är att vi har 2 småbarn på snart4år och 19mån när operationen kanske blir av. Det går ju inte att vara ifred då. De är ju försmå för att förstå att mamma har ont och för att slippa det tänkte jag stanna på hotell.

Jag var på konsultation i april i sthlm, men då valde jag att ta pengarna till att renovera lägenheten istället, men nu när gubben min förhoppningsvis får ut högsta julbonus så tar vi det till min operation. Vågar inte boka tid än, först vi vet hur mycket han får i julbonusen. Vi vill nämligen inte ta lån, då det inte ser bra ut då vi även planerar att flytta så snart jag fått jobb och då kollar ju banken på det.

• Anonym (emmy)

söta nasse-
    ok jag har oxå två små en på 5 år och en på snart 1 år. tycker oxå att det kanske skulle vara bättre att stanna borta än att barnen ser att mamma har ont och att det inte är som vanligt dom första dagarna..

hoppas det blir en fin julbonus då

• Anonym (=D)

Har 3 barn men åker hem efter ett dygn.

Svar på tråden Plastiktråden 2