• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Anonym (emmy)
    Max o Zekes mamma skrev 2009-11-22 09:37:21 följande:
    Anonym (emmy) skrev 2009-11-22 09:29:05 följande: Stor bukoperation...den 9.12....nervöst....Gabriella Sellman,sthlm
    oj förstår att du är nervös! då kanske inte du behöver dragkedjströjor eller jo det underlättar nog lite
    inte länge kvar för dig nu då. hoppas allt går bra
    lycka till!!
    mvh emmy
  • Anonym

sjuk, men ändå opereras?
    jag ska göra en bröstförstoring om ett par dagar, men nu har jag börjat känna mig lite sjuk, jag har ingen feber, men jag känner mig lite förkyld ändå, lite ont i kroppen, lite snorig, men inget annat,

kan man opereras ändå eller skall man vänta? det är nämligen så svårt att få en ny tid, det dröjer så länge

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-22 15:01:15 följande:
    sjuk, men ändå opereras?jag ska göra en bröstförstoring om ett par dagar, men nu har jag börjat känna mig lite sjuk, jag har ingen feber, men jag känner mig lite förkyld ändå, lite ont i kroppen, lite snorig, men inget annat,kan man opereras ändå eller skall man vänta? det är nämligen så svårt att få en ny tid, det dröjer så länge
    Jag var förkyld när jag opererades. det gick ju bra ändå
    Jag kände mig lite sjuk o snorig o ont i halsen. Men jag ville verkligen inte ställa in.
  • Anonym (En som undrar)

Hej allihopa !!

Har läst denna tråd lite smått lite då och då.

Och ni verkar bli så nöjda o glada efter er operationer.

Tänkte höra lite med er.

Det är som så.. att jag vart snittad för snart 4 år sedan. Och sen den dagen har jag inte haft någon känsel i min mage så att säga. Mycket som är bortdomnat. Från naveln och neråt, och utmed sidorna mot höften.

Även blivit som en häng mage.
    Detta har gjort mig så ledsen.
    Har alltid varit mullig o så. men aldrig lidit av det, utan mått bra o haft ett toppen liv liksom.
    men nu t denna mage,
    Inget sitter skönt, bra osv.

Har separerat nyligen. Och en del av anledningen är att jag kunde knappt ha närhet med min dåvarande sambo, trivdes inte med mig själv, även om han sade han älskade mig som den jag är.

Jag har aldrig mått såhär..

O funderar nu på en sådan här bukplastik.(heter den så)?

nån som gjort en sådan?
    Vilken klinik rekomenderar ni?
    Vad har det kostat?

Vad krävs för att få göra en sådan?
    nån som har lust o hjälpa mig med lite info?

vore jätte snällt.

• Anonym (En som undrar)

Heter nog inte bukplastik.

Har ju endel fett som ska bort med? =(

• Jenny N

Hej, jag har inte gjort en bukplastik ännu, men ska träffa en plastikkirurg på fredag och se vad han har att säga om mina förutsättningar.
    Jag har gått ner mycket i vikt och har en hel del löst skinn samt en del fett kvar på sidorna, jag tror det går att få ett bra resultat med en bukplastik med fettsugning.

plastikkirurgiforum.se har jag hittat en hel del info.

Hoppas du hittar den info du söker!

• snuttP

Anonym (En som undrar) skrev 2009-11-22 21:51:03 följande:

Hej allihopa !!Har läst denna tråd lite smått lite då och då.Och ni verkar bli så nöjda o glada efter er operationer.Tänkte höra lite med er.Det är som så.. att jag vart snittad för snart 4 år sedan. Och sen den dagen har jag inte haft någon känsel i min mage så att säga. Mycket som är bortdomnat. Från naveln och neråt, och utmed sidorna mot höften.Även blivit som en häng mage.Detta har gjort mig så ledsen. Har alltid varit mullig o så. men aldrig lidit av det, utan mått bra o haft ett toppen liv liksom.men nu t denna mage, Inget sitter skönt, bra osv. Har separerat nyligen. Och en del av anledningen är att jag kunde knappt ha närhet med min dåvarande sambo, trivdes inte med mig själv, även om han sade han älskade mig som den jag är. Jag har aldrig mått såhär.. O funderar nu på en sådan här bukplastik.(heter den så)?nån som gjort en sådan?Vilken klinik rekomenderar ni?Vad har det kostat?Vad krävs för att få göra en sådan?nån som har lust o hjälpa mig med lite info?vore jätte snällt.
    Ja det är en bukplastik du ska göra. Man kan göra en liten och en stor. Stor är vanligast. Så flyttar dom din navle också. Efter mina snitt hade jag känsle, men efter bukplastiken så har jag inte känsel på ett område under min navel. Men magen är i alla fall platt!! =) Jag är opas på citadell, jag är jätte nöjd med dom. Gav 38000:- men då fett sög dom inte. Dom anser att det ökar risken för komplikationer.
  • Anonym (En som undrar)

Vilken/vilka städer finns citadell?

• Anonym (En som undrar)

nån som har erfarenhet av art klinic ?

Svar på tråden Plastiktråden 2