• Anonym (Maddy)

Porr = otrohet??

Det verkar som om många diskussioner och trådar kring det här med porrsurfande urartar i att man ska vara för eller emot porren i sig. Eller för eller emot att partnern har ett privatliv.

Men det handlar väl om vad porren fyller för funktion för den enskilde, och om den stör relationen och det gemensamma sexlivet eller inte? Och framför allt måste det väl handla om vilka överenskommelser man har och vilka löften man gett varandra?

För som jag ser det är otrohet när man sviker de fundamentala överenskommelser som definierar vår relation, överenskommelser om vad som är exklusivt mellan oss två, som ingen annan delar eller bidrar till. Vilket absolut borde kunna vara att använda bilder av andra kvinnor för att tillfredsställa sig själv.

Om ordboksdefinitionen av otrohet - "att icke vara trogen, att bryta den trohet som man är pliktig att visa någon" - är den som gäller, då kan det väl vara mer ok att med partnerns tillåtelse ha sex med någon annan, än att konsumera porr om det är något partnern absolut inte vill och ser som något utanför relationens exklusivitet.

Eller?

• Svar på tråden Porr = otrohet??
  • Bad01

Anonym (tjejen) skrev 2009-12-16 20:44:14 följande:

Porr är inte att vara otrogen!! Jag är tjej som också tittar på porr inte tycker min kille att jag är otrogen, tvärtom han blir döh-kåt och bryr sig mer om mig än sina filmer.
    LOL han blir väll d för att d inte räcker med att kolla på dig så du behöver hjälp på traven i guess o va gäller honom du hade nog lika gärna kunnat ha papperspåse över huvudet, din kropp skulle bara va en sexleksak så d e väll ett plus i kanten för han, d e bra hjälp din man! haha wow
    alltså dom flesta tjejer idag e helt blåsta kan bara skratta åt er sen killarna e en annan grej men kan inte förvänta mig mkt av dom o bryr mig nte heller jg vet vad jag har o bryr mig inte om resten alla e inte perfekta...
  • Signy
    Bad01 skrev 2009-12-17 22:17:28 följande:
    Anonym (tjejen) skrev 2009-12-16 20:44:14 följande: LOL han blir väll d för att d inte räcker med att kolla på dig så du behöver hjälp på traven i guess o va gäller honom du hade nog lika gärna kunnat ha papperspåse över huvudet, din kropp skulle bara va en sexleksak så d e väll ett plus i kanten för han, d e bra hjälp din man! haha wow alltså dom flesta tjejer idag e helt blåsta kan bara skratta åt er sen killarna e en annan grej men kan inte förvänta mig mkt av dom o bryr mig nte heller jg vet vad jag har o bryr mig inte om resten alla e inte perfekta...
    Eh, lite fördomsfull, månne?...
  • Bad01
    Anonym skrev 2009-12-16 14:56:40 följande:
    Det gamla vanliga "Tänk om han tittar på någon som är snyggare än mej, o tänk om han får för sej att vi ska prova massa konstiga ställningar".Jobbigt att ha det kontrollbehoven o taskiga självförtroendet.
    ojojojj var har du fått d där ifrån...kan d va dinna inersta tankar?
    Att man tycker att man e snygg o kräver respekt och att killen ska uppskatta det han har låter lite mer som ett bra självförtroende i mina öron...Jag är 1 in a million och tycker att den jag är tsm med måste förtjäna mig alltså kan han inte bara få en chans me mig utan det finns något jag har o d heter nämligen *krav*, finns tjejer som inte har sånt alltså kan dom inte förstå mitt sätt o tänka men snälla du kör inte med *same ol hon måste ha kasst självförtroende* d heter faktiskt självrespekt kolla upp d, kanske gör nån nytta!(:
    o va gäller nya ställningar måste du antingen ha d riktigt stelt, eller så tappade du oskulden till porr o d förblir så? sånt kommer av sig själv man får ideer ellr så hamnar man i en konstig ställning o tycker om det....
  • Bad01
    Signy skrev 2009-12-17 22:31:12 följande:
    Eh, lite fördomsfull, månne?...
    ne bara realistisk(:
  • massemus

Jag ser ingen anledning till VARFÖR man skulle titta på porr (ensam) om man har en partner? Om nu båda gillar porr och tänder på att se på det tillsammans så är det en sak, annars anser jag att det det känns helt onödigt och det finns ingen vettig "förklaring" till varför man skulle titta på porr...

Känns som att det är jävligt egoistiskt och omoget med porr, om ena delen i ett förhållande måste ha det"!

• Signy
    Bad01 skrev 2009-12-17 22:32:05 följande:
    ojojojj var har du fått d där ifrån...kan d va dinna inersta tankar? Att man tycker att man e snygg o kräver respekt och att killen ska uppskatta det han har låter lite mer som ett bra självförtroende i mina öron...Jag är 1 in a million och tycker att den jag är tsm med måste förtjäna mig alltså kan han inte bara få en chans me mig utan det finns något jag har o d heter nämligen *krav*, finns tjejer som inte har sånt alltså kan dom inte förstå mitt sätt o tänka men snälla du kör inte med *same ol hon måste ha kasst självförtroende* d heter faktiskt självrespekt kolla upp d, kanske gör nån nytta!(: o va gäller nya ställningar måste du antingen ha d riktigt stelt, eller så tappade du oskulden till porr o d förblir så? sånt kommer av sig själv man får ideer ellr så hamnar man i en konstig ställning o tycker om det....
    Så alla som har en partner som kollar på porr har bristande självrespekt, även om båda gillar det? Är inte det en tolkningsfråga för var och en? Bara för att du känner så inför porren behöver det väl inte innebära att alla gör det? Vissa kanske bara inte gör någon stor grej utav det?
  • Bad01
    Signy skrev 2009-12-17 22:57:30 följande:
    Så alla som har en partner som kollar på porr har bristande självrespekt, även om båda gillar det? Är inte det en tolkningsfråga för var och en? Bara för att du känner så inför porren behöver det väl inte innebära att alla gör det? Vissa kanske bara inte gör någon stor grej utav det?
    Hade kunat ställa dig samma fråga fast / tycker du att alla som tycker det är fel inte har någon självkänsla? men tänker inte fråga dig det för jagvet redan svaret till den frågan o det är nej tvärtom d e bara förståndligt om något och jag ser inte ner på er som tycker det är ok jag tycker lite synd om er men jag ser inte ner på er ni kan göra ert o jag ska forts me mitt era åsikter rör inte mig på nåt sätt so keep it up
  • massemus

Fast att säga att par inte borde titta på porr, och att det är brist på självrespekt...? Näe, nu börjar det lukta JV eller annan "sekt"

Självklart måste det vara upp till var och en (par) att avgöra om man vill se porr eller inte-däremot förstår jag inte varför EN i att förhållande ska titta på porr om den andre inte vill ??

• Bad01
    massemus skrev 2009-12-18 00:07:35 följande:
    Fast att säga att par inte borde titta på porr, och att det är brist på självrespekt...? Näe, nu börjar det lukta JV eller annan "sekt"Självklart måste det vara upp till var och en (par) att avgöra om man vill se porr eller inte-däremot förstår jag inte varför EN i att förhållande ska titta på porr om den andre inte vill ??
    jag e varken religiös ellr me i nån sekt
  • massemus

ok, men det jag inte förstår är varför du tycker synd om de par som gillar att titta på porr?

Sen undrar jag också VARFÖR porr är så fel enligt dej?

Svar på tråden Porr = otrohet??