• Anonym (Maddy)

Porr = otrohet??

Det verkar som om många diskussioner och trådar kring det här med porrsurfande urartar i att man ska vara för eller emot porren i sig. Eller för eller emot att partnern har ett privatliv.

Men det handlar väl om vad porren fyller för funktion för den enskilde, och om den stör relationen och det gemensamma sexlivet eller inte? Och framför allt måste det väl handla om vilka överenskommelser man har och vilka löften man gett varandra?

För som jag ser det är otrohet när man sviker de fundamentala överenskommelser som definierar vår relation, överenskommelser om vad som är exklusivt mellan oss två, som ingen annan delar eller bidrar till. Vilket absolut borde kunna vara att använda bilder av andra kvinnor för att tillfredsställa sig själv.

Om ordboksdefinitionen av otrohet - "att icke vara trogen, att bryta den trohet som man är pliktig att visa någon" - är den som gäller, då kan det väl vara mer ok att med partnerns tillåtelse ha sex med någon annan, än att konsumera porr om det är något partnern absolut inte vill och ser som något utanför relationens exklusivitet.

Eller?

• Svar på tråden Porr = otrohet??
  • levnadsglad

Min partner och jag umgås inte 24/7, och när han inte är där onanerar jag och tittar på porr. Jag slutar inte vara kåt bara för att han inte är i närheten. Förstår inte vad problemet är?

Min partner tittar aldrig på porr. Han verkar tycka det är äckligt. Han onanerar aldrig heller. Synd för honom, det bästa knull jag någonsin haft är Lena Handén.

• massemus

Oj, vad sorgligt kan jag tycka...

Det bästa knull jag någonsin haft är...hm...många och mänskliga-närvarande!
    Jag skulle INTE vara nöjd med att ha min bästa njutningsstund med en data eller tv, men alla är olika :)

• levnadsglad
    massemus skrev 2009-12-18 01:02:25 följande:
    Oj, vad sorgligt kan jag tycka... Det bästa knull jag någonsin haft är...hm...många och mänskliga-närvarande! Jag skulle INTE vara nöjd med att ha min bästa njutningsstund med en data eller tv, men alla är olika :)
    Data och tv har inte heller varit mitt bästa sex, men mitt huvud och min hand vet precis vad jag vill ha. Förstår inte det sorgliga i det?
  • massemus

Nej du gör tydligen inte det. Och det är inget jag kan förklara i ord heller.
    Däremot är jag väldigt noga med att förklara för mina partners VAD jag vill ha i sängen och HUR man åstakommer det ;)

Och tro mej-det är WAY MUCH BETTER FOR REAL!

• Anonym (fru hemlig)

(inte läst tråden)

Jag har nyss anmodat min man att ta bättre hand om sig själv nu när jag inte kan ha sex.

Dvs jag rekommenderade att han runkar i alla fall två gånger i veckan vilket innebär konsumtion av porr minst två gånger i veckan

(ibland tittar även jag, fast inte så ofta numera då det känns bläh eftersom jag inte kan ha sex. ungefär som att visa godis för ett litet barn och säga du får titta men inte äta)

• massemus

Det jag tycker är så tragiskt med porr. ÄR: att när du vänjer dej vid en "vassare" grad sex så blir inget annat spännandfe-dvs det riktiga sexlivet. Du skämmer bort ögat och lämnar ingenting till fantasin. Jag var tillsammans med en kille som
    var TVUNGEN att titta på porr innan sex, TVUNGEN att göra si coh så i sängen för att få orgasm...och jag tackar gud för att jag inte "sexat" bort mej själv på det sättet...jag tänder på hederliga gamla kyssar och smek ;)

• Bad01
    massemus skrev 2009-12-18 00:36:27 följande:
    ok, men det jag inte förstår är varför du tycker synd om de par som gillar att titta på porr?Sen undrar jag också VARFÖR porr är så fel enligt dej?
    Jag tycker *lite* synd om dom för att dom är så oerfarna och ser sex så tekniskt får d o låta helt ospeciellt helt enkelt, om en kille plötsligt får lust att göra grejer så ska hans ända lösning vara hans tjej ellr stå ut tills han träffar henne o sen visa hur mkt han saknat henne kalla mig gammalmodig men d e så ett förhållande ska vara enligt mig...tycker att i ett förhållande så ska man va där för varann både som kompisar o mer ingen annan tjej/kille ska ha dom uppgifterna...d som oxå är synd är att tjejer tycker detta är ok d kan jag inte bara inte förstå

Kan bara se nån nerd/desperat kille kolla på sånt o om inte d så e d en av dom mest oattraktiva grejerna jag vet...
  • Hanniz84

jag anser inte att det är otrohet o kolla på porr!

varför??

min partner får gärna kolla på porr... finns viktigare saker att störa sej på i ett förhållande..

• Bad01
    Hanniz84 skrev 2009-12-18 03:49:45 följande:
    jag anser inte att det är otrohet o kolla på porr!varför??min partner får gärna kolla på porr... finns viktigare saker att störa sej på i ett förhållande..
    Ja det finns det detta är inget jag hade *stört* mig på, hade dumpat han direkt ist för o gå runt o störa mig på d o sen skaffa nån som e värd min tid ... d ena behöver nt vara viktigare än d andra för att man ska *störa* sig på d
  • Anonym (inte otrohet men)

Han kollar aldrig numera-kan inte för då börjar det gamla suget sätta in och han vill inte hamna där igen..Vad är normalt?Hur ofta man tittar, 1ggr/ vecka eller fler? För mig skulle han gärna fått kolla om han hade velat ha sex med mig oxå men han blir helt uppslukad av objekt och kickar..Hur blir man sexmissbrukare?Ja,hur blir man alkolist?Det kan drabba vem som helst och oftast ligger det något i bakgrunden till ens missbrukspersonlighet..

Svar på tråden Porr = otrohet??