• Anonym (Maddy)

Porr = otrohet??

Det verkar som om många diskussioner och trådar kring det här med porrsurfande urartar i att man ska vara för eller emot porren i sig. Eller för eller emot att partnern har ett privatliv.

Men det handlar väl om vad porren fyller för funktion för den enskilde, och om den stör relationen och det gemensamma sexlivet eller inte? Och framför allt måste det väl handla om vilka överenskommelser man har och vilka löften man gett varandra?

För som jag ser det är otrohet när man sviker de fundamentala överenskommelser som definierar vår relation, överenskommelser om vad som är exklusivt mellan oss två, som ingen annan delar eller bidrar till. Vilket absolut borde kunna vara att använda bilder av andra kvinnor för att tillfredsställa sig själv.

Om ordboksdefinitionen av otrohet - "att icke vara trogen, att bryta den trohet som man är pliktig att visa någon" - är den som gäller, då kan det väl vara mer ok att med partnerns tillåtelse ha sex med någon annan, än att konsumera porr om det är något partnern absolut inte vill och ser som något utanför relationens exklusivitet.

Eller?

• Svar på tråden Porr = otrohet??
  • Pappa med 3

Om båda definerar porrtitatnde som otrohet så är det ju det.

Men om tex mannen inte anser att det är det så är det ju inte otrohet.

Så om detta är så otroligt viktig del i förhållandet så är det ju något man bör ta upp tidigt.
    Det är ju inte direkt ovanligt att män konsumerar porr.

• StorFot

Blaj och fjant, man äger inte varandra, så länge man inte sätter porren framför den partner utan använder den för "egen vinnings" skull så spelar det väl ingen roll. Om partner tittar på porr så varför inte göra en liten grej av det, gå in och knäpp av porren, ta över och var lite vulgär, det där behöver inte "du" jag är här, nu bli det åka av älskling...

Har man problem att partner tittar på porr för egen njutning kanske man skall se till VARFÖR man mår dåligt av det, föredrar den ngn annan?? Njae, då hade man kanske dragit för ett tag sedan... Är de snyggare på porrfilmen, jo nog är det så, eller snyggare, det är ett skal, en yta.. Man kanske skall se som så att min partner kanske tycker det finns någon snyggare än jag så tyvärr måste jag säga som så att det finns ALLTID någon som är snyggare än en själv... Man tycker inte sin partner är den SNYGGASTE som finns i hela världen... det finns snyggare.... men det man ser hos sin partner är förbi ytan, man älskar ju inte ytan, utan personen bakom ytan, hela paketet....

Nu vart det mycket och säkert mycket svammel också, är trött, jobbardag. Men som så, varva ner och ta inte så hårt att den andra tittar på porr, så länge man sover i samma säng och gökar ibland är det väl inte så farligt....

• FlamingRed

Du får väl hitta på vilka regler som helst, och sedan bli förkrossad av otrohet när dom bryts.

Blir eskimåer förkrossade om dom rör någon annans näsa?

• Anonym (tjejen)

Porr är inte att vara otrogen!! Jag är tjej som också tittar på porr inte tycker min kille att jag är otrogen, tvärtom han blir döh-kåt och bryr sig mer om mig än sina filmer.

• Signy

Är porr otrohet? Är det otrohet att kolla in någon annan på gatan eller på tunnelbanan? Är man otrogen om man tänker på någon annan än sin partner när man onanerar, eller om man ser en bild för sina inre ögon? Är man otrogen om man minns ett gammalt ligg och känner upphetsning inför det minnet? Visst handlar det om överenskommelse. Men i det här fallet, mest om hur mycket man vill kontrollera sin partner och hur lätt man känner sig hotad. Tycker jag, men det är jag det.

• Janice01

Finns det på allvar någom som kan tycka att porr är otrohet? I så fall är väl våra sexleksaker det också!

• Anonym (Svältfödd man)

Porr är inte otrohet.

Så länge frugan inte släpper till får hon finna sig i att jag fixar det på egen hand.

Man kan inte tvinga någon till sex så då får man fan inte heller lov att tvinga någon till avhållsamhet.

• Anonym (Kvinna 30+)

Självklart är porr inte otrohet.
    Har inga problem med att min sambo kollar på porr- själv läser jag porrberättelser på nätet för det är mer min grej.
    Vi är lika snuskiga båda två och absolut inte otrogna

• Anonym (inte otrohet men)

I min relation konsumerade "han" otroliga mängder porr,smög med det,var ej ärlig på direkt fråga,vi levde på distans ett tag,istället för ta itu med verkligheten dvs iordningställa vårt kommande hem för vår bebis och mig som överenskommet så runkade han upp till 10 ggr per dag framför datorn..dag som natt..träffade inga vänner,gjorde ingenting mer än att surfa läderporr,SM mm..ville aboslut ej ha sex med mig,lade problemet på mig men när jag fick nog att allt åsidosattes utom hans älskade laptop (smög upp på morgnar,ville ej gå och lägga sig samtidgt som mig,jag blev ej insläppt i "hans" kontor..när jag fått nog,för jag ville leva med sex i en relation med en man,då fick han spel..skilsmässa ville han ej..kröp fram att alla hans flickvänner dumpat honom pga bristande engagemang för dem..han ville ej förlora mig oxå..döm om min förvåning när vi gick igenom allt som fanns i hans datorer,mer än 50000 bilder,filmer mm..All hans tid gick åt att hitta nya kickar,surfa runt i suspekta forum för att hitta "det" som han tröttnade lika fort på..detta är som med allt beroende,belöningscentrat i hjärnan vill mer..
    Han kastade allt mtrl och vips,helt plötsligt frigjordes massor med tid,efter några veckor blev han dessutom mycket lugnare och inte så aggressiv (blev otroligt frustrerad när han ej fick tillgång till datorn när han blev uppehållen av familjen).
    Idag har vi både sexliv och tid till annat
    Watch out-lite tittande kan helt plötsligt bli mer...

• Janice01

Anonym (inte otrohet men) skrev 2009-12-17 11:12:19 följande:

I min relation konsumerade "han" otroliga mängder porr,smög med det,var ej ärlig på direkt fråga,vi levde på distans ett tag,istället för ta itu med verkligheten dvs iordningställa vårt kommande hem för vår bebis och mig som överenskommet så runkade han upp till 10 ggr per dag framför datorn..dag som natt..träffade inga vänner,gjorde ingenting mer än att surfa läderporr,SM mm..ville aboslut ej ha sex med mig,lade problemet på mig men när jag fick nog att allt åsidosattes utom hans älskade laptop (smög upp på morgnar,ville ej gå och lägga sig samtidgt som mig,jag blev ej insläppt i "hans" kontor..när jag fått nog,för jag ville leva med sex i en relation med en man,då fick han spel..skilsmässa ville han ej..kröp fram att alla hans flickvänner dumpat honom pga bristande engagemang för dem..han ville ej förlora mig oxå..döm om min förvåning när vi gick igenom allt som fanns i hans datorer,mer än 50000 bilder,filmer mm..All hans tid gick åt att hitta nya kickar,surfa runt i suspekta forum för att hitta "det" som han tröttnade lika fort på..detta är som med allt beroende,belöningscentrat i hjärnan vill mer..Han kastade allt mtrl och vips,helt plötsligt frigjordes massor med tid,efter några veckor blev han dessutom mycket lugnare och inte så aggressiv (blev otroligt frustrerad när han ej fick tillgång till datorn när han blev uppehållen av familjen).Idag har vi både sexliv och tid till annat Watch out-lite tittande kan helt plötsligt bli mer...
    Ja så kan det ju gå om man blir sexmissbrukare. Kollar han aldrig numera eller håller han det på en sund nivå?
Svar på tråden Porr = otrohet??