• Anonym (Maddy)

Porr = otrohet??

Det verkar som om många diskussioner och trådar kring det här med porrsurfande urartar i att man ska vara för eller emot porren i sig. Eller för eller emot att partnern har ett privatliv.

Men det handlar väl om vad porren fyller för funktion för den enskilde, och om den stör relationen och det gemensamma sexlivet eller inte? Och framför allt måste det väl handla om vilka överenskommelser man har och vilka löften man gett varandra?

För som jag ser det är otrohet när man sviker de fundamentala överenskommelser som definierar vår relation, överenskommelser om vad som är exklusivt mellan oss två, som ingen annan delar eller bidrar till. Vilket absolut borde kunna vara att använda bilder av andra kvinnor för att tillfredsställa sig själv.

Om ordboksdefinitionen av otrohet - "att icke vara trogen, att bryta den trohet som man är pliktig att visa någon" - är den som gäller, då kan det väl vara mer ok att med partnerns tillåtelse ha sex med någon annan, än att konsumera porr om det är något partnern absolut inte vill och ser som något utanför relationens exklusivitet.

Eller?

• Svar på tråden Porr = otrohet??
  • Anonym
    konstruktioner skrev 2009-12-18 00:40:31 följande:
    Min partner och jag umgås inte 24/7, och när han inte är där onanerar jag och tittar på porr. Jag slutar inte vara kåt bara för att han inte är i närheten. Förstår inte vad problemet är?Min partner tittar aldrig på porr. Han verkar tycka det är äckligt. Han onanerar aldrig heller. Synd för honom, det bästa knull jag någonsin haft är Lena Handén.
    JA! Dejterna med Fröken Höger kan ibland vara något alldeles extra och vill man få omväxling så tar man hennes kusin, Fru Vänster istället.
  • levnadsglad
    massemus skrev 2009-12-18 01:17:02 följande:
    Nej du gör tydligen inte det. Och det är inget jag kan förklara i ord heller.Däremot är jag väldigt noga med att förklara för mina partners VAD jag vill ha i sängen och HUR man åstakommer det ;)Och tro mej-det är WAY MUCH BETTER FOR REAL!
    massemus skrev 2009-12-18 01:30:15 följande:
    Det jag tycker är så tragiskt med porr. ÄR: att när du vänjer dej vid en "vassare" grad sex så blir inget annat spännandfe-dvs det riktiga sexlivet. Du skämmer bort ögat och lämnar ingenting till fantasin. Jag var tillsammans med en kille somvar TVUNGEN att titta på porr innan sex, TVUNGEN att göra si coh så i sängen för att få orgasm...och jag tackar gud för att jag inte "sexat" bort mej själv på det sättet...jag tänder på hederliga gamla kyssar och smek ;)
    Haha, det är klart jag säger till min partner hur jag vill ha det. Och hur jag inte vill ha det! Annars skulle man ju ha helt värdelöst sex. Det finns de gånger då knullet har överträffat handen, men det var då jag var tillsammans med en tjej. Tjejer vet hur en tjejkropp fungerar och kan således ge mig exakt det jag vill ha.

Men då är det ju klart att porr blir tragiskt. Jag uppskattar inte hårt sex utan mjukt smek, närhet och kyssar. Det beror väl helt på vad för porr man tittar på och hur man är som människa. Tror inte man blir helt världsfrånvänd av att titta på porr.
  • levnadsglad
    Bad01 skrev 2009-12-18 03:47:10 följande:
    Jag tycker *lite* synd om dom för att dom är så oerfarna och ser sex så tekniskt får d o låta helt ospeciellt helt enkelt, om en kille plötsligt får lust att göra grejer så ska hans ända lösning vara hans tjej ellr stå ut tills han träffar henne o sen visa hur mkt han saknat henne kalla mig gammalmodig men d e så ett förhållande ska vara enligt mig...tycker att i ett förhållande så ska man va där för varann både som kompisar o mer ingen annan tjej/kille ska ha dom uppgifterna...d som oxå är synd är att tjejer tycker detta är ok d kan jag inte bara inte förståKan bara se nån nerd/desperat kille kolla på sånt o om inte d så e d en av dom mest oattraktiva grejerna jag vet...
    Tjejer tittar också på porr.
  • Signy
    Bad01 skrev 2009-12-18 03:47:10 följande:
    om en kille plötsligt får lust att göra grejer så ska hans ända lösning vara hans tjej ellr stå ut tills han träffar henne o sen visa hur mkt han saknat henne kalla mig gammalmodig men d e så ett förhållande ska vara enligt mig...
    Hur ser du på onani? (med eller utan porr).
  • Dorian Ertymexx

Om porr är sexuell otrohet är romantiska komedier och tantsnusknoveller emotionell otrohet. Gissa vilken jag tycker är värst.

• Bad01
    konstruktioner skrev 2009-12-18 20:54:38 följande:
    Tjejer tittar också på porr.
    Inte jag...helt ointresserad
  • Bad01
    Signy skrev 2009-12-19 01:09:00 följande:
    Hur ser du på onani? (med eller utan porr).
    Helt ärligt jag ljuger inte men jag behöver inte göra sånt min lösning e min kille o e han inte här så kan jag antingen vänta ellr så träffas man senare på dagen, ni måste juh verkligen ha ett kasst sex liv alla ni som kan kolla på när folk har sex ...
  • Janice01
    Bad01 skrev 2009-12-20 13:54:54 följande:
    Inte jag...helt ointresserad
    Onanerar du aldrig heller?
  • Anonym (blä)

håller så in i helvete med dig Bad 01.
    You rock!!!!

• Signy
    Bad01 skrev 2009-12-20 13:57:17 följande:
    Helt ärligt jag ljuger inte men jag behöver inte göra sånt min lösning e min kille o e han inte här så kan jag antingen vänta ellr så träffas man senare på dagen, ni måste juh verkligen ha ett kasst sex liv alla ni som kan kolla på när folk har sex ...
    "OK.. jag förstår"... Tänkte jag, när jag började läsa ditt svar. Tills jag läste den sista meningen. Om du inte vill onanera - "your loss" men vad 17, hur tänker du när du rackar ner på alla andras sexliv, bara för att någon/ båda parterna inte lever exakt som du??

Jag förstår mig inte på din kille, som vill leva så kontrollerat. Men jag påstår inte att ni har ett kasst sexliv för det.
  • Janice01
    Signy skrev 2009-12-21 20:04:38 följande:
    "OK.. jag förstår"... Tänkte jag, när jag började läsa ditt svar. Tills jag läste den sista meningen. Om du inte vill onanera - "your loss" men vad 17, hur tänker du när du rackar ner på alla andras sexliv, bara för att någon/ båda parterna inte lever exakt som du?? Jag förstår mig inte på din kille, som vill leva så kontrollerat. Men jag påstår inte att ni har ett kasst sexliv för det.
    Så är det ju, i alla förhållanden som det sitter någon och vill bestämma att partnern inte onanerar till det hon/han inte vill så kommer det bara att smuslas.
  • Signy
    Janice01 skrev 2009-12-22 08:49:00 följande:
    Så är det ju, i alla förhållanden som det sitter någon och vill bestämma att partnern inte onanerar till det hon/han inte vill så kommer det bara att smuslas.
    Ja. Det finns risk för det..
Svar på tråden Porr = otrohet??