• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • mage06
    Anton2005 skrev 2009-12-08 21:46:49 följande:
    God kväll! Vi håller på att beställa en Kitchen Aid till oss själva från sambons föräldrar i julklapp...någon som vet vilken modell man brukar köpa är det Artisan eller?
    Trevligt att shoppa julklappar till sig själv Vilken fin julklapp!

Jag har Origami-pyssel i bloggen
    www.noamajahemma.blogspot.com
  • Anton2005

Mage- Ja det är ju inte helt fel att få välja julklapp så där. De köper med från USA men med ström kontakt anpassad för våra uttag så priset blir ju ett helt annat än vad de kostar här

• versan
    mage06 skrev 2009-12-08 22:07:12 följande:
    Trevligt att shoppa julklappar till sig själv Vilken fin julklapp!Jag har Origami-pyssel i bloggenwww.noamajahemma.blogspot.com
    Finns det någon origami-sida på nätet där man kan se hur man ska vika.
  • mage06

Här fanns det schabloner

www.butikutanas.se/shop/

Anton2005 skrev 2009-12-08 22:10:55 följande:
    Mage- Ja det är ju inte helt fel att få välja julklapp så där. De köper med från USA men med ström kontakt anpassad för våra uttag så priset blir ju ett helt annat än vad de kostar här
    Ja men det är ju bara bra!
    versan skrev 2009-12-08 23:18:44 följande:
    Finns det någon origami-sida på nätet där man kan se hur man ska vika.
    Säkert, jag har lånat en bok på biblioteket men kommer nog att köpa flera böcker nu för jag är fast!

Ja, jag borde sova nu...Nu när inte mammaninna håller mig vaken längre
  • Sagalin
    mage06 skrev 2009-12-09 00:55:33 följande:
    Här fanns det schabloner www.butikutanas.se/shop/ Ja men det är ju bara bra! Säkert, jag har lånat en bok på biblioteket men kommer nog att köpa flera böcker nu för jag är fast! Ja, jag borde sova nu...Nu när inte mammaninna håller mig vaken längre
    Tack, undrar vilken storlek man har mest nytta av?
  • Pums

Godmorgon på er!

Idag är jag trött, tror jag körde nåt slags rally här hemma igår och har inte sovit så mycket inatt.
    Nån som vill ha en morgonpigg unge??

En undran, vad tror ni om man har kesella med vanilj smak i lussebullar? Blir det nån större skillnad? Visst, kanske man ska dra ner på socker mängden istället?
    De hade inte vanlig kesella igår när jag skulle handla och nu har jag bara vaniljsmak hemma.

• Bellevue
    Pums skrev 2009-12-09 06:27:30 följande:
    Godmorgon på er! Idag är jag trött, tror jag körde nåt slags rally här hemma igår och har inte sovit så mycket inatt. Nån som vill ha en morgonpigg unge?? En undran, vad tror ni om man har kesella med vanilj smak i lussebullar? Blir det nån större skillnad? Visst, kanske man ska dra ner på socker mängden istället? De hade inte vanlig kesella igår när jag skulle handla och nu har jag bara vaniljsmak hemma.
    Tröttmössa här med, piggare än igar dock. Hoppas du kan vila middag senare.
    Haha, vanlig kesella var slut här med sa maken köpte vaniljkesella. Jag tänker köra pa det iaf. Gör bullar med vit choklad i, mums!
  • Camilla R
    Pums skrev 2009-12-09 06:27:30 följande:
    Godmorgon på er!Idag är jag trött, tror jag körde nåt slags rally här hemma igår och har inte sovit så mycket inatt.Nån som vill ha en morgonpigg unge??En undran, vad tror ni om man har kesella med vanilj smak i lussebullar? Blir det nån större skillnad? Visst, kanske man ska dra ner på socker mängden istället?De hade inte vanlig kesella igår när jag skulle handla och nu har jag bara vaniljsmak hemma.
    Jag har själv bara använt vanlig kesella i lussebullarna, men vet flera som använt just vaniljkesella och tycker att det blir ännu godare. Så kör på det du. Vet dock inte om du kan dra ner på sockermängden något nämnvärt.
    Själv använder jag vit sirap i bullarna och tycker att det blir godare och saftigare så.
  • Bellevue
    mage06 skrev 2009-12-09 00:55:33 följande:
    Här fanns det schabloner www.butikutanas.se/shop/
    Jag får bara fram 4 produkter i butiken....och den laddar aldrig klart. Nån mer med samma problem? Eller klarar den inte Mozilla Firefox...fast det brukar ju inte bli så.