• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • mage06
    Mimmi 71 skrev 2009-12-09 19:53:00 följande:
    Toppen, då skall jag hålla utkik efter dessa. Ser framför mig lite cool text på enfärgade tröjor
    Japp, så ser det ut här
    Juleja skrev 2009-12-09 20:07:21 följande:
    När ni trycker på tyg, vad använder ni för färg då? Från Panduro eller? Tips mottages tacksamt! =)
    Jag har från Panduro, har hållt mååånga tvättar
  • versan
    Mimmi 71 skrev 2009-12-09 14:14:14 följande:
    Vi körde med en overall från Ge-kås ifjol som fungerade kanon. I år blev det istället en PoP ifrån Outlet här i byn.Stämplar står på min "att-handla-lista" för att jag skall komma ihåg dessa på Claes Olsson när vi skall julklapps-shoppa till helgen. Konstigt.... min lista består mest av saker till mig själv Dessa stämplar har jag tänkt att använda till tygtryck iallafall. Frökens vita...: När man väl har börjat med foto så kan man inte sluta, det är så himla skoj och man kan tydligt se hur man utvecklas. Det är dock tur att man nuförtiden använder sig av digitalkamera och kan radera dåliga bilder. Hos mig är det endast ett fåtal som håller kvalitén Igår tryckte jag på beställningsknappen för en brodermaskin. En hel del barnkläder är ju tänkt men jag ser potential till en och annan inredningsdetalj också - kuddar med brodyr och text bl a. Åh det skall bli så spännande när jag får hem maskinen.
    Jag har velat ha en broderi maskin läääänge nu.
    Men tycker inte att jag haft råd.
    Snål jag....
    Vad kostar dom nu?
    Och hur många olika stilar har den?
    Kan den brodera bilder skriva snygga ord osv...
    Kan man ladda in bilder ord från datorn och stoppa in i maskinen?
    Vart köpte du din?
  • Kaktus76

Mageo6: Inte behöver du be om ursäkt,jag har dejtat sen vi skiljde oss,men inget som har varit riktigt rätt...men du har alldeles rätt i att man kan vara kr i ett hus....hi,hi,hi.....

Igår fick jag hem mitt matbord som jag beställt fr IKEA,så nu gäller det bara att hitta stolar till. Inte det lättaste men det ska nog lösa sig hoppas jag. Har "bestämt" att jag vill ha svarta stolar till det vita bordet.....

Är det någon som ser på Bonde söker fru?? Men han e ju bara sååå pinsam Roger...men dock ett bra tidsfördriv

• Fröken Vit i Madickenhuset

Hej!

Mimmi 71 skrev 2009-12-09 14:14:14 följande:
    Frökens vita...: När man väl har börjat med foto så kan man inte sluta, det är så himla skoj och man kan tydligt se hur man utvecklas. Det är dock tur att man nuförtiden använder sig av digitalkamera och kan radera dåliga bilder. Hos mig är det endast ett fåtal som håller kvalitén Igår tryckte jag på beställningsknappen för en brodermaskin. En hel del barnkläder är ju tänkt men jag ser potential till en och annan inredningsdetalj också - kuddar med brodyr och text bl a. Åh det skall bli så spännande när jag får hem maskinen.
    Håller verkligen med att det är roligt att fota!
    Att man inte har upptäckt det förut...

Åh, vad roligt (och dyrt?) det låter med en brodermaskin! En sådan skulle jag också vilja ha.

Kram Fröken Vit.
  • Sagalin

God kväll!
    Ska bara göra en snabbvisit. Kl 06.30 imorgon ska barnen ha Luciafirande på dagis, utomhus!
    Maken fick sticka iväg idag vid lunchtid till Budapest, han kommer hem imorgon igen efter lunch men det innebär att jag själv ska väcka barnen och klä på dem innan 06, jag själv vill hinna dricka kaffe och duscha så det blir till att ställa klockan på 05.30.

• Prinsessan Leia

Jippy *peppar peppar ta i trä* jag börjar bli bättre!!!!
    känner mig nästan som en mnsk nu men bara nästan. Får iaf behålla mat och dryck men vinglig än

min kära underbara pappa som har sprutat om våra dörrar inne kom idag med vårat hörnskåp, så nu va det oxå klart
    Tur jag har som har en sån underbar pappa!!!

lite nytt i bloggen

• Anton2005

God kväll!

Villa Nordåker- Lycka till i morgon, hoppas att allt gåt bra och att du hinner med morgonkaffet så du blir pigg :)

mwe- snällt av dig o kolla runt. Jag såg att Julia fått in fler mattor idag (om de inte redan är slut) Nu har vi hittat en sida som har kvar vita kitchen aid så vi ska beställa i kväll. Sidan vi hittade igår hade inga vita kvar o G frågade om det gick bra med någon annan färg???!!! Trodde att han lärt sig hi hi

Jag skulle verkligen vilja ha bokhyllan på denna sidan, till Algots rum, vad tror ni om den? Blir en sån för liten?

• mariaw

Anton: Tror inte bokhyllan är för liten, är ju drygt 160 cm hög och det tar många år innan våra små når upp så högt{#lang_emotions_wink} Jättefin!

Juleja: Tog vanlig stämpelfärg, men stämplade på vimplar som förhoppningsvis inte behöver tvättas. Om du ska stämpla på tyg som ska tvättas kan det vara bra att använda stämpelfärg för tyg så man inte tvättar bort trycket!

• Prinsessan Leia

kikade in på länken fr Anton
    hitta en sockersöt husbokhylla jag bara måste ha, dock alldeles för dyrt tycker jag så nu åker bräder, tumstock och hammare fram
    hinner man innan jul tro????