• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Tjock kulan
    Gummsan82 skrev 2009-12-09 10:32:11 följande:
    Mama mia! :-O www.tradera.com/Mysig-tjock-o-varm-gra-vinter... inte min auktion!
    mage06 skrev 2009-12-09 10:35:24 följande:
    Hahaha, "mjuk och stretchig"
    Med sådana flickor upptill så måste man ha kläder av stretchigt material
    Tack för länken nu ska jag bara bestämma mig för stora eller små, funderar på att stämpla/sy lite kuddar.
  • Tjock kulan

Mage: Ang overall så har jag tidigare haft pop till Alice o varit nöjd med dom men i år har jag en Reima som jag är mer nöjd med än pop. Så det kanske kan vara något?

• Arctura
    Peak skrev 2009-12-09 12:50:04 följande:
    Mage - vi har en overall från Ge-kås har inte börjat använda den än men jag tycker den är sååå snygg!!www.familjeliv.se/hem/peak/gallery/phpfmnhza....
    Åhhhh vill också handla på ge-kås.... kommer nog aldrig komma dit som det känns!! Har ju typ 70-90 mil dit el nått:( de verkar ha en del fina grejjer!! Overallen är jätte fin!!
  • mage06
    Kaktus76 skrev 2009-12-09 12:18:44 följande:
    Ja det var verkligen länge sedan,har saknat er all här inne Med huset så går det bara bra,full fart som sagt. Men är dessto mera stiltje på kärleksfronten Ja en del saker på Tradera,oavsett om det är kläder eller möbler har en förmåga att stiga till skyarna...... Sitter på jobbet och sliter mitt gråa hår i tussar snart,det nya lönesystemet gör mig tooookig... Eller så är det jag som e trögfattad Hoppas ni alla har en bra dag i vårt avlånga land Kram till er från ett ruggigt och grått Norrland!!
    Oj, tråkigt, förlåt, jag fick för mig att du träffat någon...Men man kan ju vara kär i ett hus
    Tjock kulan skrev 2009-12-09 12:22:43 följande:
    Med sådana flickor upptill så måste man ha kläder av stretchigt material Tack för länken nu ska jag bara bestämma mig för stora eller små, funderar på att stämpla/sy lite kuddar.
    Ja hoppas att stretchet inte är permanent bara Ja, jag skulle vilja ha alla storlekar...nu pratar jag schabloner alltså , men jag har Claes Ohlssons gummistämplar i mindre så jag får vara nöjd Jo jag har tittat på Reima också...den du länkade till är dock för liten men tack för besväret! Villl helst inte ha svart heller *gnäll, gnäll*
    Peak skrev 2009-12-09 12:50:04 följande:
    Mage - vi har en overall från Ge-kås har inte börjat använda den än men jag tycker den är sååå snygg!! www.familjeliv.se/hem/peak/gallery/phpfmnhza....
    Den ser jättefin ut! Åhh, jag som har miljoner mil till Ge-kås (och helst inte vill sätta min fot där heller ) Gillar att den var enkel...är den brun? Vad kostade den? Någon som bor granne med helvetesaffären?
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Hej flickor!

Hoppas att allt är bra med alla här!
    Här hemma har vi en liten ynklig flicka på snart 2 år som fick den där läskiga svinsprutan igår e.m. Idag är hon helt slut och bara hänger med huvudet och har hög feber. Usch, man mår så dåligt när de små är dåliga. {#lang_emotions_frown}

Vet ni att jag har börjat en ny karriär de senaste dagarna...

Jag som aaaldrig har varit intresserad av att fota, har börjat så smått att försöka förstå mig på makens avancerade systemkamera...

Igår fick jag för mig att gå ut och fota lite vid 23.30-tiden. {#lang_emotions_surprised} 
    Jag tände massa ljus i mörkret och gjorde fint.
    Folk på gatan som gick förbi måste ju ha undrat var det var för en massa fotoblixtar mitt i natten...hi,hi.

Så nu finns det lite nya bilder i bloggrubriken om ni vill se!

Ni kan väl säga vad ni tycker om dem, bu eller bä spelar ingen roll.
    Tycker själv att de är för färgstarka, men det är inte helt enkelt att fota i nattsvart mörker. 

Kram Fröken Vit.

www.madickenhuset.blogspot.com

• Peak
    numberone skrev 2009-12-09 12:56:39 följande:
    *iiiih* sötnosen!!! Gekås är bra....
    japp Love it!
    Arctura skrev 2009-12-09 13:11:19 följande:
    Mage - vi har en overall från Ge-kås har inte börjat använda den än men jag tycker den är sååå snygg!!www.familjeliv.se/hem/peak/gallery/phpfmnhz
    a.... Åhhhh vill också handla på ge-kås.... kommer nog aldrig komma dit som det känns!! Har ju typ 70-90 mil dit el nått:( de verkar ha en del fina grejjer!! Overallen är jätte fin!!
    Ja vi har väl ca 40 mil och jag tycket det är jobbigt!
    mage06 skrev 2009-12-09 13:24:06 följande:
    Den ser jättefin ut! Åhh, jag som har miljoner mil till Ge-kås (och helst inte vill sätta min fot där heller ) Gillar att den var enkel...är den brun? Vad kostade den? Någon som bor granne med helvetesaffären?
    ja jag gillar också enkla, rena (haha i dubbel bemärkelse) barnkläder så när jag hittade den här overallen knep jag en på en gång. Den är svart med röda detaljer, minns inte priset men väldigt billig! (den ligger på vinden så jag orkar inte klättra upp där nu ) Men kan det vara runt 300 kr (högst skulle jag tro)