• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-12-09 21:04:02 följande:

God kväll!Ska bara göra en snabbvisit. Kl 06.30 imorgon ska barnen ha Luciafirande på dagis, utomhus!Maken fick sticka iväg idag vid lunchtid till Budapest, han kommer hem imorgon igen efter lunch men det innebär att jag själv ska väcka barnen och klä på dem innan 06, jag själv vill hinna dricka kaffe och duscha så det blir till att ställa klockan på 05.30.
    Lycka till med alla morgonbestyren och hoppas att ni får ett jättemysigt luciafirande på morgonkvisten!
  • Sagalin

God morgon, vaknade redan kl 04.30 av mig själv eller rättare sagt av att Jacob låg och sparkade på mig.
    Tänkte att det var lika bra att stiga upp, somnar jag om blir jag nästan bara tröttare.

Anton, jag vill med ha en vit Kitchen Aid, var kostar de i USA?

• Mimmi 71
    versan skrev 2009-12-09 20:26:56 följande:
    Jag har velat ha en broderi maskin läääänge nu. Men tycker inte att jag haft råd. Snål jag.... Vad kostar dom nu?Och hur många olika stilar har den?Kan den brodera bilder skriva snygga ord osv...Kan man ladda in bilder ord från datorn och stoppa in i maskinen?Vart köpte du din?
    Själva maskinen i sig kan väl inte sy så mycket utan behöver instruktioner och mönster. Då kan den i stort sett sy vad som helst. Antingen köper man färdiga mönster eller också skaffar man sig ett program till datorn (som kostar lika mycket som hela maskinen) så kan man göra egna mönster. När jag köpta maskinen så följde det med ett lite enklare program som jag hoppas mycket på. Här skall det både broderas på barntröjor och på kuddar, dukar, gardiner och handdukar. O det går bra så skall det även bli tre julklappar är det tänkt. En till svärmor och svärfar (tröjor med deras hund och hundnamnet) och till pappa (handduk och "gymnastikpåse" att ha bowlingklotet i) Min maskin gick på närmare 15 000:- Men min marknadsförsljning har gått så bra så jag tycker jag är värd det Jag har drömt om en sådan här maskin i flera år.

Anton: Underbar hylla! Själv blev jag snål när lillemannen skulle få bokhylla i sitt rum och köpte Expedit

Ang. stämpelfärg Jag har köpt stämpelfärg på både Slöjddetaljer och på Screentec. Den sistnämnda är hur bra som helst, nackdelen är att deras förpackningar är stora och vill man ha flera färger så blir det rätt så dyrt. Där har de även screentryckutrustning som är nästa mål i min sömnad Har man det så kan man trycka sina egna Svanefors-gardiner istället för att leta sig fördärvad pga att de är slut överallt
  • Tjock kulan

God morgon
    Var uppe och matade Elsa kl 04.00 kom i säng 04.30 igen, makens klocka ringde 05.00 för han skulle arbeta, 05.30 står Alice i vårt sovrum o säger inte sova mer *snälla skjut mig * känns som om jag kunde stannat uppe sedan 04.00 likväl som att bli väckt två gånger inom loppet av 2 timmar. Idag är det julbasra på ALice dagis, så Elsa ska passas av mormor o jag och Alice ska till dagis i em och ta lite lotter och handla pepparkakor .

VN: Lycka till idag, mysigt med lusse ute då det är mörkt, hoppas du fick ihop logistiken med dina små trots den tidiga timmen och makens affärsresa.

Prinsessan Leia skrev 2009-12-09 22:18:23 följande:

kikade in på länken fr Antonhitta en sockersöt husbokhylla jag bara måste ha, dock alldeles för dyrt tycker jag så nu åker bräder, tumstock och hammare framhinner man innan jul tro????
    Säger som Emils pappa" e du rent från vettet ", ta det lugnt nu, du har ju precis kommit upp på benen igen efter sjukan. Njut lite av allt det fina i ditt hem i stället och ta en kaffe och beundra ditt nyfixade hörnskåp .
    Anton2005 skrev 2009-12-09 21:23:12 följande:
    och här år sidan med bokhyllan www.millimini.se/
    Jättefin hylla, men dyr. Trots att jag inte är en snickare så tror jag att jag lätt hade snickrat ihop en sådan själv, bara att köpa lite lister och såga till känns det som.

Mimmi: Grattis, vad kul med maskinen, vet att du längtat . Hur gick det på julmarknaden? har du återhämtat dig
  • Tjock kulan

Mimmi 71 skrev 2009-12-10 06:37:32 följande:

Själva maskinen i sig kan väl inte sy så mycket utan behöver instruktioner och mönster. Då kan den i stort sett sy vad som helst. Antingen köper man färdiga mönster eller också skaffar man sig ett program till datorn (som kostar lika mycket som hela maskinen) så kan man göra egna mönster. När jag köpta maskinen så följde det med ett lite enklare program som jag hoppas mycket på. Här skall det både broderas på barntröjor och på kuddar, dukar, gardiner och handdukar. O det går bra så skall det även bli tre julklappar är det tänkt. En till svärmor och svärfar (tröjor med deras hund och hundnamnet) och till pappa (handduk och "gymnastikpåse" att ha bowlingklotet i) Min maskin gick på närmare 15 000:- Men min marknadsförsljning har gått så bra så jag tycker jag är värd det Jag har drömt om en sådan här maskin i flera år.Anton: Underbar hylla! Själv blev jag snål när lillemannen skulle få bokhylla i sitt rum och köpte Expedit Ang. stämpelfärg Jag har köpt stämpelfärg på både Slöjddetaljer och på Screentec. Den sistnämnda är hur bra som helst, nackdelen är att deras förpackningar är stora och vill man ha flera färger så blir det rätt så dyrt. Där har de även screentryckutrustning som är nästa mål i min sömnad Har man det så kan man trycka sina egna Svanefors-gardiner istället för att leta sig fördärvad pga att de är slut överallt
    Jag kollade Svanefors gardinerna i tygbutiken i byn, de tog 325 kr per längd :-0
  • Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-12-10 06:51:26 följande:

God morgonVar uppe och matade Elsa kl 04.00 kom i säng 04.30 igen, makens klocka ringde 05.00 för han skulle arbeta, 05.30 står Alice i vårt sovrum o säger inte sova mer *snälla skjut mig * känns som om jag kunde stannat uppe sedan 04.00 likväl som att bli väckt två gånger inom loppet av 2 timmar. Idag är det julbasra på ALice dagis, så Elsa ska passas av mormor o jag och Alice ska till dagis i em och ta lite lotter och handla pepparkakor .VN: Lycka till idag, mysigt med lusse ute då det är mörkt, hoppas du fick ihop logistiken med dina små trots den tidiga timmen och makens affärsresa.Prinsessan Leia skrev 2009-12-09 22:18:23 följande:
    Jättefin hylla, men dyr. Trots att jag inte är en snickare så tror jag att jag lätt hade snickrat ihop en sådan själv, bara att köpa lite lister och såga till känns det som.Mimmi: Grattis, vad kul med maskinen, vet att du längtat . Hur gick det på julmarknaden? har du återhämtat dig
    Julmarknaden goch bra, färav maskinen Vet inte riktigt om jag hämtat mig ännu - åkte tydligen på någon förkylning som började med migränliknande huvudvärk, nu har jag feber och ont i halsen. Det enda jag orkar är att terrorisera här inne och på andra forum
  • Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-12-10 06:53:40 följande:

Mimmi 71 skrev 2009-12-10 06:37:32 följande:
    Jag kollade Svanefors gardinerna i tygbutiken i byn, de tog 325 kr per längd :-0
    I min lokala butik som faktiskt har kanonpriser på gardiner och tyger hade de tagit slut (längderna) hissgardinen hade de inte tagit in överhuvudtaget då de ansåg den var för tunn i kvalitén och därför för genomskinlig.

Jag blev verkligen tokkär i julgardinern med rött tryck "Merry Christmas".