• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Mimmi 71
    versan skrev 2009-12-10 17:09:53 följande:
    Precis som jag misstänkte SVINDYR :-P Jag brukar kolla på Mässor då kan man få ordentlig mässrabatt. Men fast jag får hiskelig bra rabatt så tvekar jag. hehehe... Jag kanske får leja dig till mina projekt.    
    Jag kunde inte hålla mig till vårens syfestival dessutom är jag rätt nöjd med att få med dataprogrammet. Jag har allt gått och suktat på tidigare syfestivalen och varit snål trots rejäla erbjudanden på demomaskiner så jag känner igen det Tack vare bra försäljning det sista halvåret och en snäll tomte så är det äntligen dags. Längtar så till jag får hem min nya pärla! Det plockar dessutom till ytterligare med alla tillbehör - köpte stabilisering för flera hundra igår och kikar nu på broderitråd från USA där det är betydligt billigare (men ändå mycket pengar).

Du får höra av dig så får vi se vad vi kan göra, men första måste jag testköra den själv ett bra tag Miljoner idéer i huvudet redan.
  • versan
    Mimmi 71 skrev 2009-12-10 18:51:33 följande:
    Jag kunde inte hålla mig till vårens syfestival dessutom är jag rätt nöjd med att få med dataprogrammet. Jag har allt gått och suktat på tidigare syfestivalen och varit snål trots rejäla erbjudanden på demomaskiner så jag känner igen det Tack vare bra försäljning det sista halvåret och en snäll tomte så är det äntligen dags. Längtar så till jag får hem min nya pärla! Det plockar dessutom till ytterligare med alla tillbehör - köpte stabilisering för flera hundra igår och kikar nu på broderitråd från USA där det är betydligt billigare (men ändå mycket pengar).Du får höra av dig så får vi se vad vi kan göra, men första måste jag testköra den själv ett bra tag Miljoner idéer i huvudet redan.
    Hihi... Förstår dig!
    Man blir lätt köpgalen på Biprodukter när man ahr en ny grej.
    Har du kollat på broderitrådar på Tradera?
    Hittade sån där för ett tag sedan.
    Billiga blev dom också.
    har en maskin som kan brodera basic slingor blommor och text men jag tycker inte om typsnittet så jag använder aldrig det.
  • Mimmi 71

Det blir nog från Usa iallafall. Vill ha välbeprövad tråd så det inte strular i början. Där kan man få 112 rullar för samma pris som 27 i Sverige. Men jag tror det lutar åt 50 färger, tror man kommer långt med det.

• Ari Gold
    versan skrev 2009-12-10 17:05:12 följande:
    Om dom lägger ut gift så är risken att Musen går och dör någon annanstans med en Förskräcklig stank som följd. Fråga om man kan aptera en fälla med något gott som OSTBÅGAR, choklad, eller hederlig ostbit,  MEst gillar mössen choklad har jag hört.Vi har fångat möss med alla sorter. Så det funkar.  
    Modernt råttgift gör att mössen blir törstiga och söker sig efter vatten, dvs de går i första hand ut. Har använt gift i flera år och aldrig varit med om att hitta en död mus på vinden eller inomhus (eller kännt lukten av någon).
  • Tjock kulan

fröken vits värld skrev 2009-12-10 15:01:08 följande:

Hej!

Tycker att jag känner igen mig i det du skriver...Vi har ju också två flickor, men med 3 år emellan, och man kan ju ge sig den på att vaknar den ena så vaknar den andra...Den värsta terrorn är nog att inte få sova...Skräckscenariot som dock inte har inträffat än, är att båda får kräksjukan samtidigt och ropar på mamma som då är ensam hemma, för att pappan är iväg på någon kul kvällsaktivitet med jobbet...Men att ha två döttrar är ju vääldigt mysigt. Kram Fröken Vit.
    *ler och nickar instämmande*
  • Anton2005

Hej på er

Jag skrev precis ett lång inlägg som försvan :( Här har det varit gråt och skrik hela kvällen men äntligen sover de små. Barnen fick andra omgången vaccin idag och Algot som annars är så lätt att natta har varit hysterisk hela kvällen. Till slut kom jag på att vi kan kanske lura honom lite o låta honom tro att även Anton ska sova. Anton fick krypa ner i sin säng o Algot o jag sa god natt till honom sen somnade Algot...gud så smarta de där ungarna kan vara ibland, han ville såklart inte lägga sig när vi andra var uppe. Självklart är man själv med barnen en sån här kväll oxå. Men i morgon ska jag på inredningsparty så då får sambon ta nattningen.

Nu ska jag pyssla och mysa med lite glögg o tända ljus

• Prinsessan Leia

Ang Råttproblem, fick höra fr en kollega idag som är mkt insatt i sånna fall
    att Wienergum är det bästa, doppa dem i vatten först så de blir kladdiga
    råttan fastnar då där och man slipper illa lukt i väggar (luktar så illa att du till slut river upp väggen för att ta bort råttan, jag vet tvingade pappa och göra det när vi bodde hemma. och sen kan lukten sprida sig enormt fr råttan)

ang lucian, givet va hon vacker som en Riktig Lucia, vackrast! läste sin vers långsamt tydligt och med anddakt
    och med nyfärgat hår va det pricken över i:t för flickan..alla tjejer sa ÅÅÅ va fin du är i håret när hon kom. Ni må tro att det lyfter min lilla stora tjej som suktar efter att få vara Ena av Dem

Bilder kommer Givet!!

• Pums

Tack för alla svar ang mössen!!

Ena katten har nu fått vittring så om de får för sig att ta en nattlig promenad inne i huset (som de gjorde förra året) så har jag nog en naturlig råttfångare....

Har ju innekatter så gissa om abstinensen är hög hos dem vad gäller jakt?
    Han har sen vi flyttade till huset lyckats sätta klorna i tre fåglar och en mus, den andra kom som sagt undan...
    Så om nåt levande kommer in i huset är de snabba på att ta det.
    Men vi får se, ska utforska vidare på det här med att ha en slags fälla vid ingångshålet på utsidan. Vill nog inte lägga ut nåt gift där med risk för att djur på utsidan får tag i det.
    Mössen är ju inne i taket så jag kan inte lägga några fällor där.