Mimmi 71 skrev 2009-12-12 06:32:45 följande:
Tjock kulan skrev 2009-12-11 19:56:17 följande:
Det är tur att man stark i sitt självförtroende och inser att man inte är en sämre människa för att man inte bakar och står i. Internet och bloggar kan göra att man får det om man inte inser att alla hinner inte allt. Vart har du hittad saffransbullar mandelmassa i? Kan man få receptet? Är ute efter något liknande så vi har något saffransbröd till jul. Är inte så värst förtjust i torra lussekatter.Versan: Får man inte dåligt självförtroende av alla som bakar så får man det av ditt byggnadsverk!!!!! Fantastiskt!!! Oj!!! Det finns inte ord
Kikar in från lussebaket, jag slog till på två olika recept idag detta är med mandelmassefyllning och kessela i degen
www.recept.nu/1.276632/leila_lindholm/kakor_tartor/mjol/saffrans_och_romsnurror_a_la_leila_lindholm
Och sedan gjorde jag samma deg men formade till vanliga lussebullar. Ett tips är att inte smälta smöret i degvätskan, det e då bullarna blir torra, värm bara mjölken o saffranen och sen klickar du ner smöret i degsmeten i stället. Som om du inte fått tillräckligt med tips redan

.
versan skrev 2009-12-12 00:42:11 följande:
Nu har jag precis gjort färdigt årets Pepparkakshus.Fingrarna värker Huvudet med Och hur armarna mår i morgon vill jag inte veta. Men jag är väldigt Nöjd. Så håll till godo & så passar jag på att ÖNSKA er alla en Trevlig & God Jul. Klickbar bild. (kommer lägga in flera närbilder senare finns 2 i galleriet nu.)
Är utaan ord, herregud så fint, du är ju värsta sockerbagaren

. Förstår att du är mör i kroppen efter denna byggnadskonstruktion.