• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-12-11 18:38:44 följande:
    Vilka roliga trådar du hittat Fluffiga! Jag är med sugen på att baka några saffransbullar men tycker saffranen är skamligt dyr i år.
    Hihi, ja men kanske jag ska tillägga att jag inte söker efter dylika trådar utan att de kommer under senaste inläggen

Nu har vi bakat myror som fredagsgott. Smaskens!
  • Juleja

Vad är bakade myror??

Och fy vad äckligt med toaborsten... Hoppas jag inte känner nån som gör så. Funderar på att aldrig mer äta eller dricka hos andra.. Men det är ju inte hållbart, blä.

• Daggdroppen
    Juleja skrev 2009-12-11 19:30:37 följande:
    Vad är bakade myror?? Och fy vad äckligt med toaborsten... Hoppas jag inte känner nån som gör så. Funderar på att aldrig mer äta eller dricka hos andra.. Men det är ju inte hållbart, blä.
    Bakat och bakat... rört ihop kanske det heter

Cornflakesgodis, myror - kalla det vad ni vill!
    Googlade fram och använde detta recept: my-sweet-corner.blogspot.com/2009/11/cornflakesgodis.html
  • Daggdroppen

Kom att tänka på en sak som hände då vi var små. Min mamma, min moster, min mormor och vi kusiner skulle åka och hälsa på en kvinna (vän till familjen) som hade det ganska stökigt och som inte var den mest renliga av sig. Före vi åkte så hörde vi barn då de vuxna pratade om att hon brukar använda gamla, avlagda långkalsonger istället för handdukar vid jäsning. Plus att hon ej heller som sagt var så noggrann med städning och renlighet överlag.

När vi skulle dricka och äta bullar vid bjudningen vågade vi inte ta någon kaka eller bulle och då utbrister kvinnan: Ta bara, ni behöver inte vara rädda. Jag har nog tvättat händerna!

Vad ska man liksom säga och tro då som barn... Minns bara att jag skämdes och sedan tog en bulle och hoppades på att det hon sa var sant...

• Fröken Vit i Madickenhuset

Godkväll!

Daggdroppen skrev 2009-12-11 15:20:10 följande:
    Här är också en ganska rolig tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49276489.htmlEller mest grymt äckig!
    Ibland undrar man hur folk är funtade..?
    Om det hade varit jag som hade bevittnat toaborsten i diskmaskinen, hade jag nog aldrig mer ätit eller druckit något där överhuvudtaget...

De hade ju lika gärna kunnat be mig att hämta "den STORA diskborsten" på toan och diska min kopp med.
    Om de gör så, vad för annat hittar den familjen på, i andra lägen...
    Bläää.

Nej, nu ska jag gå och diska...{#lang_emotions_wink}

Kram Fröken Vit.
  • Tjock kulan

Tjenix
    Lugnet har lagt sig och jag sitter med handen i godis skålen och pustar ut efter ännu en intensiv dag. har beställt lite julkort till mor och farföräldrar o mysiga gammelmorfar, är egentligen emot dessa uppstyltade fotograferingar men en gång kan jag ge med mig för att blidka den äldre generationen . Huittade ett lussebulls recept med mandelmassa i så det blir det i morgon, har annars mest bakat med kesella i degen de andra åren.

Daggdroppen skrev 2009-12-11 18:40:49 följande:
    Hihi, ja men kanske jag ska tillägga att jag inte söker efter dylika trådar utan att de kommer under senaste inläggen Nu har vi bakat myror som fredagsgott. Smaskens!
    Vad hittade du för fint på loppisen?
    Villa Nordåker skrev 2009-12-11 18:38:44 följande:
    Vilka roliga trådar du hittat Fluffiga!Jag är med sugen på att baka några saffransbullar men tycker saffranen är skamligt dyr i år.
    Håller med men Överskottsbolaget och Netto har sålt för 20-29 kr st så jag har bunkrat upp där. Är så förtjust i saffran även i matlagning så jag betalar för de dyra grammen även om det e sjuka priser.
    Mimmi 71 skrev 2009-12-11 16:59:58 följande:
    Du är väl fantastisk! Själv funderar jag på att strunta i att baka både pepparkakor och lussebullar. Möjligtvis att det blir någon form av saffranslängd. Däremot skall jag förska ta tag i att baka havrekex och julbröd. Kanske fram på söndag
    Då love bombar jag tillbaka och säger "du är fantastisk som inreder hemmet, syr gardiner, yrkesarbetar, gräver upp Katsura, anlägger planteringar och syr barnkläder och står på julmarknader "
  • Daggdroppen
    Tjock kulan skrev 2009-12-11 19:56:17 följande:
    Då love bombar jag tillbaka och säger "du är fantastisk som inreder hemmet, syr gardiner, yrkesarbetar, gräver upp Katsura, anlägger planteringar och syr barnkläder och står på julmarknader "
    En silverbricka, en trälåda med tre fack och en emaljbunke med pip på som jag ska ha snören i. Svårt att förklarar hur den sistnämnda ser ut. Tror den har använts inom medicinen på något sätt...
  • Tjock kulan
    Daggdroppen skrev 2009-12-11 20:00:22 följande:
    En silverbricka, en trälåda med tre fack och en emaljbunke med pip på som jag ska ha snören i. Svårt att förklarar hur den sistnämnda ser ut. Tror den har använts inom medicinen på något sätt...
    Låter fint