Tjenix
Lugnet har lagt sig och jag sitter med handen i godis skålen och pustar ut efter ännu en intensiv dag. har beställt lite julkort till mor och farföräldrar o mysiga gammelmorfar, är egentligen emot dessa uppstyltade fotograferingar men en gång kan jag ge med mig för att blidka den äldre generationen
. Huittade ett lussebulls recept med mandelmassa i så det blir det i morgon, har annars mest bakat med kesella i degen de andra åren.
Daggdroppen skrev 2009-12-11 18:40:49 följande:
Hihi, ja men kanske jag ska tillägga att jag inte söker efter dylika trådar utan att de kommer under senaste inläggen Nu har vi bakat myror som fredagsgott. Smaskens!
Vad hittade du för fint på loppisen?
Villa Nordåker skrev 2009-12-11 18:38:44 följande:
Vilka roliga trådar du hittat Fluffiga!Jag är med sugen på att baka några saffransbullar men tycker saffranen är skamligt dyr i år.
Håller med men Överskottsbolaget och Netto har sålt för 20-29 kr st så jag har bunkrat upp där. Är så förtjust i saffran även i matlagning så jag betalar för de dyra grammen även om det e sjuka priser.
Mimmi 71 skrev 2009-12-11 16:59:58 följande:
Du är väl fantastisk! Själv funderar jag på att strunta i att baka både pepparkakor och lussebullar. Möjligtvis att det blir någon form av saffranslängd. Däremot skall jag förska ta tag i att baka havrekex och julbröd. Kanske fram på söndag
Då love bombar jag tillbaka och säger "du är fantastisk som inreder hemmet, syr gardiner, yrkesarbetar, gräver upp Katsura, anlägger planteringar och syr barnkläder och står på julmarknader

"