• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Anton2005

Villa Nordåker- Samma för mig, en dags jobb kvar sen blir det lite ledigt :)

Mage- Sån är jag med, jag jobbar bäst när jag har lite press på mig. Så här kommer det oxå stressas den 23:e. Vi ska ha alla släktingar hemma hos oss på jul. Hade tänkt stå med all mat men nu blir det knytis vilket känns rätt skönt så man slipper stå med allt själv och sen får alla det de vill ha.

Jag har lite bilder i bloggen på våran julpyntade matsal. Vi har inte heller några julsaker i tv-rummet.
    inredningsdrommar.blogspot.com/

• Anton2005

Herre gud nu kom Gustaf och Anton hem med granen de köpt. En kungsgran som är så stor att den inte får plats i julgransfoten. Vad kör man, kan man karva lite på stammen el dör granen då? Tur att vi inte bor trångt för i det rummet granen står får det inte plats något mer.

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-21 19:34:47 följande:
    Herre gud nu kom Gustaf och Anton hem med granen de köpt. En kungsgran som är så stor att den inte får plats i julgransfoten. Vad kör man, kan man karva lite på stammen el dör granen då? Tur att vi inte bor trångt för i det rummet granen står får det inte plats något mer.
    Vad härligt med en kungsgran.

Det borde inte vara några problem att skala lite på stammen, det enda som kan hända är väl att ni får kåda på händerna.
  • Daggdroppen

Här blev det en vanlig gran. Känner mig lite som skomakarens barn. Vi har mer skog än någon annan jag känner, men ändå hade vi svårt att hitta en gran i år. Skulle det ha varit jag som var ute hade jag nog valt någon annan, men maken tar ju gran lite efter var den står osv. också. I skogsvårdande synvinkel alltså... Grrr.

Nåja, gran som gran. En skymt av den får ni i bloggen i varje fall
    www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
    Lite bättre bilder kommer kanske en annan dag. Nu är det ju inget ljus att fota i mera och kvällsfotografering är inte min starka grej.

Idag fick jag meddelande att jag får hämta min nya vardagsrumslampa den 23:e Tjohoo! Jag trodde jag skulle få vänta flera veckor men det tar alltså fyra dagar

• Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-12-21 18:37:11 följande:

God kväll!Endast en arbetsdag kvar, sen är det jullov!
    Jag har också en arbetsdag kvar, sen är det julledigt. Först skall vi njuta av julen här hemma för att sedan åka iväg till Kanarieöarna.
  • Camilla R
    Anton2005 skrev 2009-12-21 19:34:47 följande:
    Kungsgranar är fina och stora (har rejäl "fot") Vi var tvungna att köpa speciell kungsgransfot förra året. Tror dock att du kan karva i foten, det viktiga är dock att julgransfoten är stadig, för själva granen är ju tung.
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2009-12-21 19:57:37 följande:
    Här blev det en vanlig gran. Känner mig lite som skomakarens barn. Vi har mer skog än någon annan jag känner, men ändå hade vi svårt att hitta en gran i år. Skulle det ha varit jag som var ute hade jag nog valt någon annan, men maken tar ju gran lite efter var den står osv. också. I skogsvårdande synvinkel alltså... Grrr. Nåja, gran som gran. En skymt av den får ni i bloggen i varje fall www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.co...Lite bättre bilder kommer kanske en annan dag. Nu är det ju inget ljus att fota i mera och kvällsfotografering är inte min starka grej. Idag fick jag meddelande att jag får hämta min nya vardagsrumslampa den 23:e Tjohoo! Jag trodde jag skulle få vänta flera veckor men det tar alltså fyra dagar
    Vanliga granar luktar å andra sidan verkligen gran. Vi planerar att göra vårt julgranskinköp imorgon. Samtidigt som vi skall hinna allt annat. Handa julmat och julklappar. Göra sillen och julskinkan och ha skinkprovning med grannarna m.m....