Oj, oj, Leia, du måste ta det lugnt! Kram och god jul!
Krya på alla andra sjuklingar! Maginfluensa är inte det man önskar sig till jul direkt... Jag har också någon variant men kan låta bli att kräkas på ren vilja, däremot finns det ju andra vägar för den att ta sig ut... Kul när jag bara vill äta godis
Jag och handspriten måste ut i julhandeln idag eftersom de vuxnas julklappar inte är klara. Not superfun!
Mimmi 71 skrev 2009-12-23 10:17:31 följande:
Jag har ju funderat på 2 st 3-sits gråa Eketorps till TV-rummet. De är tänkta att stå ittemot varandra så det är trevligt att sitta där och prata utan att TVn är påslagen. Men de senaste veckorna har jag insett mer och mer att våra blå, slitna och tråkiga skinnsoffor är väldigt praktiska att ha så länge lillemannen är liten. Det är väldigt bekvämt att man utan att behöva bli nervös över fläckar låta lillemannen tom få käka mellanmål där. Blir inte längtar allför stor så blir det inga nya soffor för oss de närmsta åren I vilket fall som helst så kommer jag att välja lite mörkare soffor trots att det är väldigt fint med rena vita soffor. Men med två katter och en lilleman i huset så är de ju inte rena så länge
Vi köpte en vit Nikkala på Blocket för 800 kr med en ny klädsel i sin förpackning. Jag var också orolig för barnen men, peppar, peppar, det har gått jättebra! Eftersom man kan ta bort och hela klädseln så känns det bra ändå. Där är det nog bättre med vitt på det sättet att man kan använda starkare medel, en svart soffa tex skulle jag bli orolig att den blev blekt efter ett par tvättar... Men barnen får inte äta i vardagsrummet heller

Peak skrev 2009-12-23 10:51:19 följande:
jag var på ikea förra året kvällen innan julafton och de hade då 75% på alla julsaker, vet någon om de har så i år också? Och när de startar denna rea, på dagen, em? Har sett en del saker som jag vill ha och funderar på att ta en tur dit senare...
Vet inte men jag fick ett mail idag att deras ordinarie rea startar den 26:e...
Tipsar om den här stolen också...så fin men för långt bort för mig...
www.tradera.com/Shabby-chic-Fin-gammal-stol-auktion_104141414
Ha en bra dag!