• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Prinsessan Leia

tar och önskar er alla en Riktig God Jul
    jag tar en paus nu, kommer blogga här på FL men inget mer
    kroppen har rasat samman, utbrändheten knackar på....och inget julledigt får man
    bara å stå ut
    har så ont och julen känns inte alls så mysig, inte när jag inte kan ge hundratio %
    trist
    men hoppas det lättar på julafton och kan ge barnen all den energi och uppmärksamhet de förtjänar utan att få attacker

GOD JUL!!!!

• versan
    Venezuela skrev 2009-12-21 21:38:28 följande:
    Visst kan du karva lite men var försiktigt så att ni inte kommer för långt in. Granen dricker med hjälp av det lagret som är mellan barken och kärnan. Vi köpte nämligen en otroligt fin kungsgran förra året vars stam var alldeles för hårt beskuren, vilket ledde till att den inte kunde ta åt sig vattnet och dog i förtid. Minns att vi skämtade om att det var de dyraste vedklabbar vi någonsin eldat med...Jag har bloggat om paketinslagning: ladydiskapar.blogspot.com
    Herregud vad du är DUKTIG på att göra Paket/ & kort.
    Djupt imponerad sitter jag och låter mig inspireras.
    Mera bilder på paket önskas.
    Helt Underbart paket på den lilla förhandstitten.
    mera mera mera.... visa mera.
  • versan
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-22 23:07:46 följande:
    tar och önskar er alla en Riktig God Juljag tar en paus nu, kommer blogga här på FL men inget merkroppen har rasat samman, utbrändheten knackar på....och inget julledigt får man bara å stå uthar så ont och julen känns inte alls så mysig, inte när jag inte kan ge hundratio %tristmen hoppas det lättar på julafton och kan ge barnen all den energi och uppmärksamhet de förtjänar utan att få attackerGOD JUL!!!!
    Neeeej! Men stackars du.... Kommer att sakna din fina blogg ju.
    men Ta hand om dig det är viktigast,
    skickar massor med muntra upp dig kramar & krya på sig kramar & ta det lugnt kramar, Och vila lugnt kramar och.... Ja DU VET,många kramar,
    Önskar er en fiiin & LUGN Jul.
    kram
    versan
  • versan

Passar på att Önska er alla en Glad & fridfull JUL,
    kram
    Versan
    (som nu ska hoppa i säng alldeles för sent på natten.)

• Sagalin
    tar och önskar er alla en Riktig God Juljag tar en paus nu, kommer blogga här på FL men inget merkroppen har rasat samman, utbrändheten knackar på....och inget julledigt får man bara å stå uthar så ont och julen känns inte alls så mysig, inte när jag inte kan ge hundratio %tristmen hoppas det lättar på julafton och kan ge barnen all den energi och uppmärksamhet de förtjänar utan att få attackerGOD JUL!!!!

{#lang_emotions_flower} Kram {#lang_emotions_flower}

God Jul!

• Amelié77

Jag har varit sjukskriven sen i fredags. Skönt på ett sätt att få ta det lite lugnt och hinna städa lite i lugn och ro innan jul, även om jag såklart hellre skulle vara frisk. Vi kommer ändå inte att vara hemma så mycket över jul, så det behöver inte städas så mycket

Igår var vi och kollade på nya soffor till TV-rummet på vinden. Vi tänkte ha lite mer modern stil där och jag har fastnat för dessa soffor från Jysk som är sååå otroligt sköna:
    www.jysk.se/130/133/3690001/a/catalog
    De är nedsatta till 350 euro styck nu så vi tänkte passa på och köpa 2 st 3-sitsiga soffor. Men då vi sa att vi inte behöver dem före i början av februari så sa hon som jobbar där att de även kommer att ha samma pris på den i slutet av januari (rabatten gick nämligen annars ut imorgon). Så då väntar vi med att köpa dem till dess. Jag är liiite skeptiskt till soffor från Jysk...undrar om de håller nåt eller om de slits sönder genast?

• Daggdroppen

Tittar in och önskar alla en {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_tomte}GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR{#lang_emotions_tomte}{#lang_emotions_heart}

Speciellt till PL! Du ska inte ge hundraTIO procent. Det är där du ska börja tänka om för att må bättre! Vet själv... Nu är det inte viktigast om du har hemlagad mat på julbordet, mängden mat eller om det är städat i alla vrår. Det viktiga är att du hittar ro och frid med familjen. Den enkla lyckan som får en att må bra!

Här ska jag baka kakor, skinkan ska i ugnen ikväll, lutfisk i blöt, fruktkrämen ska kokas, det sista ska städas, sonen ska till frissan osv. Längtar tills maken kommer hem och allt är klart. Känner mig lugn och inte alls stressad. Ser så grymt mycket framemot julen!!! Tyvärr är maken bara ledig över juldagarna och inte mer. Men vi träffar ju släkt och vänner ändå

Ska också få hämta hem ett paket idag. Min nya vardagsrumslampa som jag tänkt köpa i ca 2 år! Kul

• Mimmi 71

Ta hand om dig innan det går för långt!!!

När jag inte mådde riktigt bra och var sjukskriven lååååång tid så stöttade min läkare mig genom att påpeka att det endast är andas, äta och sova som är helt nödvändigt
  • Pums

Tittar in som snabbast efter att legat helt däckad i över ett dygn med magsjuka.
    Nära döden upplevelse säger jag bara...
    Trodde inte det var möjligt att kräkas så mycket som jag gjort.
    Så julen kom av sig kan jag säga då hela familjen fått magsjuka utom min man och vår son (peppar peppar). Hälsade på min syster i söndags och det var där alla blev smittade.
    Så imorn är det inställt hos mamma där vi skulle samlats för julfirande.
    Just nu är jag så dålig att jag inte ens orkar bli besviken men förhoppningen på julafton var ju inte att vara sjuk.

Sänder dock en kram till er andra!!!!

• Mimmi 71

Krya på er alla som är sjuka!

Det är inget vidare att vara sjuk i vanliga fall och inträffar det på julen så är det ju ändå värre. Själv börjar jag känna av lite skav i halsenn, men jag hoppas att det stannar där.