• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Hej på er, dan före dan...

Tänkte fortsätta med att berätta om några fler sjuklingar...

Båda våra flickor fick feber igårkväll och den ena rinner näsan på och den andra hade jobbig huvudvärk.
    Så vem vet hur vår julafton ser ut imorgon.
    Tanken var att mormor, morfar, farmor och farfar skulle ha kommit till oss, men nu vågar de väl sig inte hit...

Prinsessan Leia:

Stackars dig!
    Håller med föregående talare att du måste ta det lugnt.
    Försök att bara göra det nödvändigaste som att andas, äta och sova, i första hand nu under juldagarna. Vet att det är svårt att släppa alla måsten, men försök. 

Min mamma brukar påminna mig om det värsta scenariot ibland, när det är mycket att tänka på.
    Om det skulle hända mig och min man något, pga att vi stressar för struntsaker, vore det ju en katastrof för barnen bl.a. 
    Det viktigaste är ju trots allt hälsan!

Camilla R!

Ha det så underbart på Kanarieöarna!
    Såå avundsjuk!
    Vi brukade alltid åka dit i december förr om åren, innan vi fick barn. Då bodde vi i San Augustin eller Arguineguin, för mina föräldrar har kompisar som bor där på vinterhalvåret.
    Vart ska ni bo?

Ang. vit soffa!

Vi har en vit svängd Howardsoffa i vardagsrummet och det har faktiskt fungerat bra. Det är avtagbar klädsel på den vilket underlättar. 
    Klädseln kan man ta av, inte bara kuddarna. Barnen får inte äta där.
    Dock har vi en mörkblå Howard i TV-rummet, som tål lite mer, men där syns ju ljusare fläckar bättre.
    Vi hade också en skinnsoffa förut i TV-rummet och det är ju helt klart bättre, men tråkigare om man gillar den lantliga stilen...{#lang_emotions_undecided}

Kram Fröken Vit.

• Camilla R

Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2009-12-23 14:00:26 följande:

Camilla R!Ha det så underbart på Kanarieöarna!Såå avundsjuk!Vi brukade alltid åka dit i december förr om åren, innan vi fick barn. Då bodde vi i San Augustin eller Arguineguin, för mina föräldrar har kompisar som bor där på vinterhalvåret. Vart ska ni bo?
    Vi skall till Fuerteventura och bo på orten Jandia, närmare bestämt hit: www.barcelo.com/BarceloHotels/en-GB/Hotels/Spain/CanaryIslandsFuerteventura/JandiaPlaya/Home
    Jag hoppas att det är lika bra som det ser ut och att vädret är som det har varit.
  • Camilla R

Nu är det dags att slå in julklappar. Både jag och sambon har fått lite dåligt samvete med tanke på att vi har så lite leksaker i pakteten, men samtidigt vet jag ju att barnen ju inte leker så mycket med just leksaker. Hoppas på att de blir nöjda och glada ändå imorgon, den största presenten har de ju fått redan i form av att vi ju åker på semester

• Sagalin

God Jul!

Jag har haft en mardrömsnatt, Saga vaknade och kräktes precis när vi somnat.
    Jag tror inte det är magsjuka utan för hon var så uppspelt.
    Vi somnade jag och hon i hennes säng lite innan 01. Kl 04.45 väcker hon mig och säger "mamma jag är vaken, visst var det bra att jag sov länge?"
    Kl 06 öppnade de sina första julklappar för denna julen.

• Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-12-24 06:21:23 följande:

God Jul!Jag har haft en mardrömsnatt, Saga vaknade och kräktes precis när vi somnat.Jag tror inte det är magsjuka utan för hon var så uppspelt.Vi somnade jag och hon i hennes säng lite innan 01. Kl 04.45 väcker hon mig och säger "mamma jag är vaken, visst var det bra att jag sov länge?"Kl 06 öppnade de sina första julklappar för denna julen.
    Det verkar vara intensivt Hoppas ni får en fortsatt trevlig julafton utan missöden iallafall.

Själv sitter jag som vanligt och myser i lugn och ro med kaffekoppen framför datorn. Laddar inför den stora ruschen.

God Jul på er allihop!
  • Pums

God jul allihopa!

Vi blir tyvärr hemma idag och det blir inte så mycket firande. Jag är fortfarande jätte dålig och har knappt ätit på tre dygn, lever mest på vätskeersättning.
    Det här med kräksjuka är ingen höjdare det, fy säger jag bara.

Men försöker att inte stirra mig blind på just den här dagen utan jul det kan man fira fler dagar.
    Tack och lov så är lillen bara dryga året gammal så han förstår inte vad det är för dag, det hade varit värre om han varit äldre.

Så nu är planen att vi ska fira på lördag istället hemma hos mina föräldrar så då får det bli våran julafton.

Men stooooooor kram till er alla och jag hoppas ni får träffa en snäll tomte i år!!!!

• Daggdroppen

Nämen fy vad ni har det jobbigt på självaste julafton Pums och VN!

Men ja, ni kan fira en annan dag och inte stirra er blinda på idag! Fast det är en klen tröst kan jag tro.

Själv är jag den enda som är vaken i huset. Har så svårt att somna om då jag en gång vaknat och idag tyckte jag det var skönt att gå upp ensam. Ska dricka kaffe och ta det lugnt en stund före släkten kommer och julmaten ska göras.

Julhälsning i bloggen:lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com

• Tjock kulan

God morgon alla underbara vita hemmare, jag kikar in och önskar er alla en fröjdefull jul och en avslappnad och mysig julafton tillsammans med nära och kära. Hoppas ni kommer lägga tiden på att spela sällskapsspel och mysa med långa samtal i era familjer i stället för att stå och skrota i köket med julmaten och disken. Det är så lät att glömma bort det viktiga här i livet när stressen och prestationen tar över.

Själv sitter jag med morgonkaffet och håret på svaj. Alice roar sig med legot som fanns i sista adventskalenderpaketet. ska se om jag kan sticka iväg på morgonen och köpa lite granris till farstun och som bordsdekoration.
    Ha det så gott allesamman och till alla sjuklingar stora krya på er kramar