• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Bellevue

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ GOD JUL ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪

Sänder en önskan om alla omedelbara påkryande! Även här har vi en liten sjukling, Erik är förkyld med feber igen. Och ett öga är illrött men bara lite var. Vi hade tänkt åka till (Eriks)farmor och farfars grav och tända ljus men det är rätt långt och det är en minneslund så vi tänder ljus för dom här hemma istället.
    Kram på er alla!

• Pums

Godmorgon på er!

Hoppas ni alla hade en fin jul!!!!!

Vi tog det som sagt lite lugnare än planerat igår men nu börjar jag kunna äta igen så sakta men säkert kommer krafterna tillbaka.
    Planen är att vi ska ha julafton imorgon istället och det ser jag framemot.

Hade ni det bar annars igår??
    Nån som fick nån rolig klapp??

Kram på er alla goa!

• Tjock kulan

HJÄLP Alice har fått en käpphäst som ser ut som en rosa enhörning. Gode Gud låt mig kunna byta den i butik, det stackars flickebarnet förstår inte ens att det är en häst och vägrar rida på den .

• mage06

Här var det fridfullt värre Sitter och tuggar Ernst jullimpa som mamma bakat och grönkål Jultomten tyckte visst att vi alla varit snälla så det var ju bra! Det är lite galet med barnen...1,5 och 3 år så förväntar de sig liksom ingenting, de hade varit nöjda med första julklappen! Sen förstör man deras lek med att trycka nya julklappar i händerna på dem{#lang_emotions_undecided} Verkligen övermaterialistiskt samhälle vi lever i. Men det var mysigt och idag är de trötta (yay!).

Tyvärr har en hel del av snön töat bort idag och det blååååser. Men det skall bli kallt igen *hoppas på skridskoisar*

Krya på alla sjuka!

Kram

• Camilla R

Vi har haft en toppenjul! Igår var svärisarna här på julmiddag och tomten kom med alldeles lagom med paket. Idag var mina föräldrar och min bror här på lunch/middag och det blev ytterligare paket. Snart kommer grannarna över och vi skall ha lite julmys tillsammans.

Själv måste jag ha varit väldigt snäll i år för jag fick en ny kamera av "tomten" en Nikon D3000, känner mig väldigt nöjd hittills. Den kommer få genomgå det stora "provet" när vi åker till kanarieöarna på måndag, det skall bli enormt härligt (hoppas jag!!)

• Sagalin
    Camilla R skrev 2009-12-25 18:53:51 följande:
    Vi har haft en toppenjul! Igår var svärisarna här på julmiddag och tomten kom med alldeles lagom med paket. Idag var mina föräldrar och min bror här på lunch/middag och det blev ytterligare paket. Snart kommer grannarna över och vi skall ha lite julmys tillsammans. Själv måste jag ha varit väldigt snäll i år för jag fick en ny kamera av "tomten" en Nikon D3000, känner mig väldigt nöjd hittills. Den kommer få genomgå det stora "provet" när vi åker till kanarieöarna på måndag, det skall bli enormt härligt (hoppas jag!!)
    Vad kul med en ny kamera och vad härligt att resa iväg till värmen, inte det minsta avis
  • Camilla R

Kameran är verkligen jättekul, jag måste "bara" få tid att lära mig alla finesser, men jag märker redan nu att det blir betydligt bättre bilder med denna fastän jag jag kör med autoläge. Skall bli jättekul att ta med denna på semestern

• Prinsessan Leia

Hoppar in och ropar Go kväll!!
    Haft en lugn och skön jul, 3 av 5 sjuka.
    Hostar, kärks och feber Jiho..men det kunde vart värre
    ska passa på och njuta av 2 lediga dagar för att sedan jobba 3...
    idag va vi på nytt äventyrsbad och busa med flickorna, i morrn bio!
    Annars myser vi mest hemma, inne lr ute i snön!! Ja första VITA julen  på mng mng år

God fortsättning på er!!