• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • lindaiv

Hej.... kollat lite på en del av era fina bloggar. Så mysigt  speciellt alla ni som  bor i hus. Min dröm, men tyvärr bor jag i förorten och hyresrätt *L*. Men har ialafall trätrall på balkongen så det blev fint mded mkt olika former av ljus på balkongen !!

En fråga om färg, sprayfärg...... vart köper ni era?

Jag har en vän som arbetar på biltema å hon tar med sig till mig ibland, men jag tycker att den är såååå Odryg, räcker inte till mkt.

Har ni några tips, el använder ni inte spray?

tycker det är så smidigt just till korgar å sånt smått.....

God fortsättning i förhoppningsvis fortsatt vitt sverige

• Sagalin
    lindaiv skrev 2009-12-25 23:30:54 följande:
    Hej.... kollat lite på en del av era fina bloggar. Så mysigt  speciellt alla ni som  bor i hus. Min dröm, men tyvärr bor jag i förorten och hyresrätt *L*. Men har ialafall trätrall på balkongen så det blev fint mded mkt olika former av ljus på balkongen !!En fråga om färg, sprayfärg...... vart köper ni era?Jag har en vän som arbetar på biltema å hon tar med sig till mig ibland, men jag tycker att den är såååå Odryg, räcker inte till mkt.Har ni några tips, el använder ni inte spray? tycker det är så smidigt just till korgar å sånt smått.....God fortsättning i förhoppningsvis fortsatt vitt sverige
    Jag använder sprayfärg en del. Kolla de stora byggvaruhusen och stormarknader.
    Jag spraymålar bara småsaker eftersom det går åt en hel del.
    Möbler målar jag med vanlig färg.
  • mariaw

Pums: Vad tråkigt för er! Hoppas som sagt på snabbt tillfrisknande...

Lindaiv: Målar också större ytor med vanlig färg eftersom färg i sprayflaska inte är så dryg. Men mindre ytor och svåråtkomliga ytor fungerar bra med vanlig sprayfärg, brukar handla på Cheapy för 39 kr flaskan...

Mage06: Tycker också att vi lever i ett övermaterialistiskt samhälle och vi har uttryckt till våra nära och kära att vi helst vill att varje person ska ge ca 1 paket till barnen (vi ger bara barnen) och resterande i ex presentkort, pengar till sparkonton m.m. Helt valfritt hur våra nära och kära vill göra, men vi har gjort så sedan vår äldsta kom för 4 år sedan och det fungerar bra...

CamillaR: Är också sugen på en ny kamera och berätta gärna hur du tycker din nya fungerar efter utvärdering och resa utomlands. Inte heller avis...{#lang_emotions_wink}

Tips: Flera butiker har mellandagsrea och på www.elsashem.se finns rea på de fina tvättburkarna i zink för 415 kr och fina zinkschabloner i siffror också nedsatt pris...

Här verkar barnen ha tre dagars feber, vår minsta på 19 mån insjuknade dan före dan med hög feber och är nu jätte prickig och storasyster har sedan igår haft hög feber. Tråkigt att inte kunna vara ute och åka pulka och vi hade också tänkt att gå på bio... Men, de tillfrisknar nog snart...

• Anton2005

Hej och god fortsättning

Här har vi en riktig slappdag idag och jag försöker rensa upp och sortera leksaker och julklappar. Jag och sambon fick en kitchen Aid som det ska bakas i framöver

mwe och pums- Hoppas familjen kryar på sig

• Anton2005

lindaiv- Jag brukar som mwe köpa sprayfärg på cheapy

• mage06
    mage06 skrev 2009-12-26 16:34:13 följande:
    Duh, hur mycket rymmer en normalstor påse dumlekola? Jag har 220 gramspåsar men de är väl större än de Leila tänkt sig?
    Äh, glöm det...det gav sig när jag väl gjorde det...
  • Sagalin

God kväll!

Sitter här med en kopp kaffe och en bit brieost.

Imorgon ska jag och maken köpa varsitt årskort på vårt friskotek. Jag behöver verkligen komma igång att träna igen. Jag som var så duktig i somras och början av hösten har nu inte tränat på flera månader och det har satt sina spår. Jag har lagt på mig ett antal kilon och trivs inte alls.
    Jag och maken ska försöka komma iväg och träna en gång i veckan tillsammans, för att göra något tillsammans utan barnen.