• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Anton2005

Villa Nordåker- Vad trevligt att träna tillsammans. Jag måste oxå börja träna och under julen nu har jag ätit hur mycket som helst så et blir väl det gamla vanliga nyårslöftet :)

Jag sitter framför tv:n o slappar medans barnen äntligen sover, de har härjat som två vildar här på kvällen. Sambon gick till affären för att handla så han kan inviga kitchen aiden o baka nå´t smaskigt.
    Mina svärföräldrar bor i usa så de hade köp den där till oss. De hade även köpt underbara träleksaker på potterybarn till barnen, de måste jag visa i bloggen någon dag.

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-26 20:20:11 följande:
    Villa Nordåker- Vad trevligt att träna tillsammans. Jag måste oxå börja träna och under julen nu har jag ätit hur mycket som helst så et blir väl det gamla vanliga nyårslöftet :)Jag sitter framför tv:n o slappar medans barnen äntligen sover, de har härjat som två vildar här på kvällen. Sambon gick till affären för att handla så han kan inviga kitchen aiden o baka nå´t smaskigt.Mina svärföräldrar bor i usa så de hade köp den där till oss. De hade även köpt underbara träleksaker på potterybarn till barnen, de måste jag visa i bloggen någon dag.
    Vad ska det bakas för mumsigt?

Ja det ska bli kul att göra något tillsammans, jag hoppas vi håller det...!
  • Anton2005

Villa Nordåker- Det där kommer du allt se till att ni håller. Du har ju varit grymt duktig med träningen tidigare. Jag vet inte vad han tänkt baka, får väl bli en överaskning :)

• Amelié77

Jag ska också få en Kitchen Aid av min mamma (cremefärgad). Men det verkar finnas ganska många olika modeller och storlekar, hur ska man veta vad man ska köpa? Dessutom diskuterade vi på jobbet och då var det många som sa att man inte ska köpa en som har effekt under 400 kW och den KA som jag kollade på hade bara 300 kW så det verkar ju inte direkt vara nåt kraftpaket. Man vill ju gärna att den orkar knåda lite större degar också. Är KA verkligen den bästa eller är de bara snyggast och dyrast? Jag vill ju verkligen ha en, men den måste ju vara bra också...

• mariaw

Miss Goldie: Har en KA med 300 W och den klarar normalstora degar galant. Har bakat allt från kanelbullar, olika matbröd och lussekatter utan några problem. Som sagt normalstora satser, men vill jag dubblera köper jag en degbunke till. Den nuvarande degskålen rymmer nog också lite större degar, men inte dubbla normalstora. KA är ju dyra, men jag resonerade som så att de flesta andra assistenter vill jag inte ha framme utan de får isåfall stå i skåpen och används då mer sällan. Har erfarenhet av en äldre Elektrolux maskin som läckte så min KA är ju ett stort lyft{#lang_emotions_smile} Är jätte nöjd med min KA som är av Artisan modell...

• Amelié77

mwe - det låter ju toppen! Jag har också haft en GAMMAL Electrolux som jag knappt använt just för att den stått längst in i ett skåp och varit svåråtkomlig. Jag vill också ha en snygg som kan stå framme hela tiden.