• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sussi N
    Juleja skrev 2009-12-29 15:55:18 följande:
    Gud så fint Sussie!!! :)Skickar krya-på-er-tankar till alla sjuklingar. Usch för baciller!Är det någon somhar e-post till syster ruffa? Vill gärna maila henne men kan inte komma in i hennes blogg. Är det någon av er som är inbjuden dit som kan ge mig e-post?
    Tack snälla gulliga du
  • LCroft

Sussi vilka underbara smycken! Jag blev käääär Vet ju från förr hur otroligt vackra smycken du gör, har ju mitt fina armband jag vann tidigare De kommer att gå åt som smör i solsken!

• Amelié77

Vem av er var det som har använt metallschabloner? Jag fick hem mina idag och tänkte jag skulle testa på lite papper. Men det blev inte alls bra...färgen smög in under kanterna så det rann ut ganska mycket. Använde ganska tjock akrylfärg som jag har då jag scrappar. Några tips? Vad ska man ha för färg och vad ska man dutta på färgen med?

• mage06
    Amelié77 skrev 2009-12-29 19:01:21 följande:
    Vem av er var det som har använt metallschabloner? Jag fick hem mina idag och tänkte jag skulle testa på lite papper. Men det blev inte alls bra...färgen smög in under kanterna så det rann ut ganska mycket. Använde ganska tjock akrylfärg som jag har då jag scrappar. Några tips? Vad ska man ha för färg och vad ska man dutta på färgen med?
    Jag har... har använt mjuka sidan på en scotch-brite svamp. Dutta, inte dra
  • Amelié77

mage06 - men så gjorde jag också! Vad har du använt för färg? Lyckas du få fina raka kanter utan klott?

• Anton2005

MissGoldie- jag har samma problem som dig och jag duttar oxå med svamp

• mage06
    Amelié77 skrev 2009-12-29 19:29:14 följande:
    mage06 - men så gjorde jag också! Vad har du använt för färg? Lyckas du få fina raka kanter utan klott?
    Mmm, heeelt perfekt blev det Jo men jag blev nöjd... Jag använde textilfärg från Panduro så det var på tyg... Men jag har provat på papper också. Har du ett testpapper vid sidan om? Hellre för lite färg än för mycket... Ja men du förstår säkert. Sen kanske inte jag tycker att det är så viktigt med knivskarpa kanter så jag är nöjd tidigare än du