• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Amelié77

Hmm, krångligt att få det att funka...jag tänkte att jag skulle testa på ett papper först, men egentligen är det trälådor jag tänkte texta på. Men dem vågar jag nog mig inte på än, det verkar ju krävas en hel del övning innan man får till raka kanter.

Anton - har du kommit på nåt knep eller rinner det utanför kanterna ännu?

• mage06
    Amelié77 skrev 2009-12-29 20:03:23 följande:
    Hmm, krångligt att få det att funka...jag tänkte att jag skulle testa på ett papper först, men egentligen är det trälådor jag tänkte texta på. Men dem vågar jag nog mig inte på än, det verkar ju krävas en hel del övning innan man får till raka kanter. Anton - har du kommit på nåt knep eller rinner det utanför kanterna ännu?
    Numberone har ju lyckats bra också...finns ett par bilder på hennes blog. Hon kanske har några tips?
  • Anton2005

MissGoldie-Jag blev sur o struntade i det så jag har tyvärr inte fått det att fungera nå´t bra

• Sagalin

God morgon!

Tänk snart är år 2009 slut, det kommer kännas lite konstigt att gå in på 10-talet.

Igår var jag äntligen iväg och köpte mig ett årskort på gymmet. Vi skulle kommit iväg i söndags men vi fick ingen barnvakt, Jacob hade nog lite magsjuka han hade diarré. Jag fick en genomgång av maskinerna och så körde jag en liten stund på roddmaskinen innan jag gick hem. Idag ska jag köra ett riktigt träningspass.

• Amelié77
    mage06 skrev 2009-12-29 20:13:33 följande:
    Här kan du se lite hur det blev för mig: 3.bp.blogspot.com/_7kVkhQl_fWY/SqtFX9xi66I/AA...
    Jättesnyggt!
    Anton2005 skrev 2009-12-29 20:36:42 följande:
    MissGoldie-Jag blev sur o struntade i det så jag har tyvärr inte fått det att fungera nå´t bra
    He, he - låter som om vi är ganska lika du och jag! Jag testade 3-4 ggr igår och sen blev jag SUUUR! Det hjälpte inte hur lite färg jag än tog så lyckades den krypa in under kanterna och smetas ut under schablonen. GRRR! Jag hatar när nåt inte funkar på första försöket.
  • Juleja
    Amelié77 skrev 2009-12-30 07:29:32 följande:
    Jättesnyggt!

He, he - låter som om vi är ganska lika du och jag! Jag testade 3-4 ggr igår och sen blev jag SUUUR! Det hjälpte inte hur lite färg jag än tog så lyckades den krypa in under kanterna och smetas ut under schablonen. GRRR! Jag hatar när nåt inte funkar på första försöket.
    Vad har du för underlag? Är det papper? På tv använder de ju ibland nåt spraylim och fäster schablonen med. Men det går väl inte på papper ju. Knepigt det där. Jag skulle också bli skitsur! :)
  • Amelié77

Juleja - jo, det är papper jag testat med. Men jag ska egentligen ha bokstäverna på trälådor, men jag tänkte att jag skulle öva in tekniken först innan jag förstör dem med mitt klott. Problemet verkar vara att schablonerna är lite böjda, det är jättesvårt att få dem att ligga platt mot pappret på alla ställen. Jag har tejpat fast den i pappret och tryckt ner den medan jag duttat på färgen men det kryper ändå in under den.

• Juleja
    Amelié77 skrev 2009-12-30 07:47:32 följande:
    Juleja - jo, det är papper jag testat med. Men jag ska egentligen ha bokstäverna på trälådor, men jag tänkte att jag skulle öva in tekniken först innan jag förstör dem med mitt klott. Problemet verkar vara att schablonerna är lite böjda, det är jättesvårt att få dem att ligga platt mot pappret på alla ställen. Jag har tejpat fast den i pappret och tryckt ner den medan jag duttat på färgen men det kryper ändå in under den.
    Reklamera dem? Kan det vara ett alternativ, det kan väl inte vara meningen att de ska vara böjda?
  • Amelié77

Njae, inte direkt böjda, men likson lite ojämna. I alla fall är det svårt att få hela schablonen att ligga platt mot underlaget om man inte trycker ner den jättehårt. Tror nog att alla är såna, eller vad säger ni andra som har likadana?