Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF Juni 2010!

Hej hej allihop!
    Roligt att samla alla på samma ställe.

Jag funderar på det här med att berätta för släkten...hur har ni gjort? Har ni berättat redan eller väntar ni?
    Jag berättade för min lillasyster igår eller om det var i förrgår, hon är den som skulle tycka det var roligt i alla fall tänkte jag (Hon ska nämnligen också ha barn nästa år, tre månader innan mig)

• Bustrollen
    kela81 skrev 2009-10-26 18:10:03 följande:
    hej tjejer! Trevligt med en samlingstråd, hopaps in här jag med!Hoppas att allt är bra med er, har forfarande inte varit F Lpå evigheter och har en massa att läsa igen- mår fortfarande pyton och har blivit sjukskriven från och med idag och tre veckor framåt.var till mvc idag för sjukskrivningen och ska tillbaka till cvl för vul på torsdag.Men så frågade läkaren om det inte var onödigt att hon kollade med vul idag med men jag tyckte att hon skulle köra, man är ju nyfiken och nojig ju Och vi ska ha två!!! Det är tvillingar Två små hjärtan pickade där inne!
    Grattis ! Vad roligt

Ska till bm idag och ta blodprov och grejer. Ser inte fram emot det...hatar nålar Är väl bara att änja sig antar jag.
  • Bustrollen

Nu är jag hemma från bm. Bra järnvärde, bra blodsockernivå, bra blodtryck osv.
    Bm skickade dock upp mig till VC för hon hittade inga vener att sticka i. Trotts att man tydligen ska bli lättare att sticka när man är gravid...inte jag inte... Läkaren hade problem hon med, satt en bra stund och klämde och hadde sig...millimeterprecision är det som gäller på mig.

Fick förklarat för mig när och hur jag ska iväg nästa gången. Jag har ju tyckt att det är väldigt rörigt... men så här är det nu i alla fall.
    * Frejasamtal, i karlskoga om 3 veckor
    * Blodprov, VC hemma en vecka innan fosterdiagnostiken
    * Fosterdiagnostik, i karlskoga
    * Gyn undersökning och ul, om 5 veckor, VC hemma
    * UL, karlskoga i slutet på jan (v18-20)
    Sen ska jag ringa min BM i februari igen...stort glapp mellan nu och februari tycker jag men jaja.

• Bustrollen
    AnAngel skrev 2009-10-27 17:00:12 följande:
    Bustrollen: De är ju bra att allt låg bra!Annat var de för mig i fredags, lågt blodtryck, visste de redan hade varit yr i flera dagar *S*, lågt i b-glukos 3,9 (fast var hungrig) men blodvärdet var bra 138 .Ska göra ett vul den 4 nov, längtan dit är enorm!Just ja, är ju ny i denna tråden, men känner igen en hel del av er! Varit lite dålig att kika mailen här oh såg att jag had fått en inbjudan hit, bra intiativ att samla ihop folket!Jag mår konstant illa, dock kräks inget,än! Och är så fenomenalt hungrig, hela tiden, och spelar inge roll om jag ätit och är mätt mår illa ändå, får gå med massa frukter, mandarin och så för annars stoppar jag i mig bullar och mackor, inge bra hela tiden!
    Blodsockret låg på 5,7 tror jag. Hann smälla i mig 2 bananer på tåget innan, kan ha berott på det
    Blodtrycket var helt okej, nåt/60 tror jag jag hade. Och Järnvärdet(det ena...de kollade järnreserver också men jag vet inte svaret ännu) var 137. Så det ska tydligen vara bra...vad vet jag
  • Bustrollen

Jag vet inte hur jag ska göra med vaccineringen.
    Jag frågade min bm igår och hon sa att alla över v.20 tillhör riskgruppen och erbjuds vaccin redan nu.
    Maken vill att jag tar det men jag velar. Har blivit sjuk av de senaste vaccinen jag tagit så jag vet inte om jag vågar...
    Stelkrampen blev jag dålig av, enligt bm helt okej...det är tydligen ett så kraftigt vaccin så de flesta reagerar. Röda hund låg jag däckad av i en vecka med hög feber och det ska tydligen inte vara så vanligt så jag vet inte hur jag ska göra nu...smått ångest, minst sagt.

Ska jag vaccinera för barnets skull eller låta bli för barnets skull? Det är frågan...

• Bustrollen
    Jenii skrev 2009-10-28 14:15:36 följande:
    Så dom som är under vecka 20 är inte riskgrupp?Ne det får la bli nej till vaccinet för min del med!
    Nej, det hadde ngt med lungkapacitet att göra tror jag...
    Att livmodern började bli så stor då och påverkade andningen i sig själv...och om man då fick en infektion som påverkar lungorna så skulle man kunna bli riktigt dålig. Så förklarade min bm i alla fall.
  • Bustrollen
    Sojalattemamma skrev 2009-10-28 20:01:23 följande:
    Apropå kläder skulle jag helst bara gå i mjukisbyxorna jämt nu. Så fort jag kommer hem är det dom som gäller. Maken skrattar åt mig när jag typ börjar slita av mig jeansen halvvägs genom hallen .
    Mjukisbyxor är bra
  • Bustrollen

Jag har nog gått upp en 2-3 kilo redan tror jag...vägde 77 sist hos bm i alla fall och jag är bara i v.8+0 så jag antar att vikten kommer stiga mer sen när jag inte mår illa längre med sen...får börja hålla koll på vad jag äter sen.

• Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-10-30 08:27:17 följande:
    Får jag fråga hur lång du är? För jag brukar väga runt 78, har sagt att jag inte får gå upp till tresiffrigt i alla fall, eller försöka att inte göra det :P
    Jag är bara 155 cm så jag bör absolut inte gå upp mer egentligen men det känns lite svårt att låta bli nu
Svar på tråden BF Juni 2010!