Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF Juni 2010!

Thesso skrev 2009-11-06 10:53:19 följande:
    Hur gammal är du då?Min pappa tyckte oxå att jag skulle passa på och resa och allt sånt där innan jag fick barn men han blev ändå väldigt väldigt glad när jag blev gravid (26 år var jag då) Grejen är den att det finns alltid saker att skylla på och tänka att det här måste jag hinna med först. Resa, plugga, karriär, hus.. Ja listan är lång. Men jag tror att om man tänker så finns det aldrig nån "bra tidpunkt"
    Jag är 22. Det hon tycker är det största problemet är det att jag läser på universitetet nu...hon tycker att jag ska läsa klart, jobba ngr år osv...
    Saker går inte alltid att styra...klart det hade varit smidigare senare men det blev nu...då löser vi det nu.
  • Bustrollen
    0810 skrev 2009-11-06 11:06:57 följande:
    Bustrollen: Å andra sidan kan det vara ganska bra att ha småbarn när man pluggar eftersom pluggandet ofta är mer flexibelt än ett jobb. Om man inte ser rent ekonomiskt på det alltså...
    Nej precis...jag kommer ju vara hemma en hel del i alla fall. Det är riktigt skönt.
    Men samtidigt så blir det inte en jättestor skillnad pengamässigt heller...om man räknar bort de kostnader jag har varje månad som är skolrelaterade...typ resor 1400kr bara det
  • Bustrollen
    kozzan skrev 2009-11-06 11:12:24 följande:
    hallå alla. är det bara jag som har influensanojan kvar?jag kan inte sluta läsa om influensan, känns som jag hittar nåt nytt varje dag och blir mer och mer förvirrad. hittade igår kväll en artikel där en professor som arbetar med kvicksilver bestämt hävdar att kvicksilvret i vaccinet kan ge hjärnskador hos foster och barnunder 10år, pga att hjärnan fortfarande utvecklas. han avrådde alla gravida och barn under 10år att ta vaccinet. på lång sikt kan vacicnet ge adhd opch autism hos foster och barn.www.amalgamskadefonden.se/news.asp...
    Jo jag är nojjig...min syster ringde häromdagen då hon hört att barnen kan få grov adhd och hjärnskador osv så hon skrämmer upp mig mer än nödvändigt vissa dagar. Men det lutar år att jag inte tar det...såvida bm inte har ett dunderargument.
  • Bustrollen
    Yossan skrev 2009-11-06 19:14:46 följande:
    Någon som vet hur det är med KUB och sådant i Karlstad/Värmland?? Tror inte att det görs, att man får bekosta det själv i Örebro. Vet någon?
    Det är gratis i örebro. Min bm sa så i alla fall.
  • Bustrollen

Vilda Tiger skrev 2009-11-11 08:34:24 följande:

TillataHormonhalten är som högst vecka 9 och 10, så det rä då de flesta mår mest illa om de mår illa alls. Hoppas det snart går över för dig!
    Det förklarar ju faktiskt varför jag spyr minst 2 gånger per dag nu. Fick springa 7 gånger igår så idag är jag hemma, orkar inte mer just nu.
    Är på 9+5 idag så då borde det ju vända snart eller hur? Hoppas i alla fall...
  • Bustrollen

Är måttligt sur på mamma idag. Har berättat för henne om graviditeten och det tog hon förvånansvärt bra...hon sa att hon anade det för jag var så svullen.

Hon ringde förut och frågade hur det var och jag sa som det var....spyr som en gnu. Nej det är inte möjligt får jag som svar. För hon hade minsann aldrig spytt med oss...bara en gång med minstingen och då var hon åksjuk så det räknades ju inte...
    Så bara för att hon spytt en gång totalt med 6 ungar så är det omöjligt att jag spyr massor? Åh så irriterad jag blir!!! Hon hävdade bestämt att jag var magsjuk och att det inte alls berodde på att jag är gravid...öh okej...det är därför jag mår bra i övrigt då...hon är så blåst ibland. Suck...

• Bustrollen
    mjauen skrev 2009-11-11 10:56:29 följande:
    Bustrollen:Låter jobbigt att inte ens egen mamma kan förstå. Även om hon aldrig spytt så måste hon väl ha haft väninnor eller så som har gjort det. O det brukar väl vara mer regel än undantag att man mår illa under graviditeten.
    Min mamma är sån..blev väl inte så förvånad egentligen, mest besviken.
    Allt ska vara på hennes sätt...annars är det onormalt. Det faktum att min syster spyr lika mycket som jag just nu är också onormalt enligt mamma
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-11-11 11:00:55 följande:
    Usch så trist.. Hoppas hon ändrar sig i det sättet, hon kanske har lite svårt att smälta allt så hon kläcker ur sig saker i onödan..
    Jag tror att hon egentligen hatar att hon ska bli mormor...hon har åldersnojja
    Sen det faktum att hon ska få 2 barnbarn samma år, plus att det är inom 3 månaders mellanrum gör det nog inte bättre. Min yngsta syster är bara 9 månader så mamma vill inte bli gammal verkar det som (hon är 42 år)
  • Bustrollen
    mjauen skrev 2009-11-11 11:02:58 följande:
    Ahaa, så din syster är oxå gravid då? Kul!
    Ja, hon ska ha den 24 mars. Hon fyller 18 i december nu så mamma är inte så nöjd...
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-11-11 11:06:22 följande:
    Det måste kännas lite tråkigt! Man vill ju att de ska vara glada.. Hon kommer säkert komma på andra tankar sen, iaf när bebisarna kommer=)Gud va roligt att du och din syster ska ha nästan samtidigt!
    ja, det är jätteroligt. Jag berättade för henne först och hon blev jätteglad. Så nu kan vi ojja oss ikapp
Svar på tråden BF Juni 2010!