Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF Juni 2010!

Summer skrev 2009-12-02 22:41:26 följande:
    vitvåonågra till: Grattis till ett lyckat UL. Gulliga barn du har! Mysigt att ni redan har köpt babykläder. Låter lockande men jag får nog hållas ett tag till :)Bustrollet: Grattis du med till ett lyckat UL. Fint med känslosamma män, sånt gillar vi! Vilka rekordbra siffror du fick på KUB! Högsta jag hört faktiskt :)Jag gjorde också ett lyckat KUB idag och är fortfarande inne i ett rus :)
    Ja, jag blev lite förvånad hur högt det blev. Satt och letade igår vad högsta var men hittade inget.
    Skönt att ditt test gick bra...håller med om ruset. Allt känns mer verkligt och roligare nu när jag mår bättre samt vet att allt är bra.
  • Bustrollen
    ocg skrev 2009-12-03 15:29:49 följande:
    Oj vad skrivs Kul att det har gått bra för er som gjort vul I dag är det riktigt kallt här där vi bor ser nästan ut som vi har snö fast det är frost Ska börja tänka på vad vi ska äta i kväll är ju hungrig jämt Något jag tänkte på här var, finns det någon bf lista?
    Här finns det en: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html
  • Bustrollen

Såg att ni pratade om illamående...mitt börjar släppa lite nu. Händer att jag spyr fortfarande men det är oftast någon gång i veckan nu bara.
    Därimot så börjar jag bli orolig över vikten. Vägde 77kg på inskrivningen och trotts att jag inte mått lika illa nu i ca 2 veckor så fortsätter jag att tappa i vikt. Vägde mig i morse, och då vägde jag 71,4kg. Känns inte så nyttigt faktiskt.
    Kanske måste ringa bm och kolla med henne nästa vecka om vad hon tror...vad tycker ni?

• Bustrollen

Miss Johanna skrev 2009-12-08 17:58:41 följande:

Igår när jag var och red på min ridskola (som ligger mitt ute i skogen) så fick jag bilrutan inslagen och min väska var borta med nycklar, telefon och plånbok, m. m. Var helt knäckt! Hade en del kontanter, plus typ 20 olika kort. Så det blev många ringa och spärra-samtal både igår och idag... Måste byta lås hemma och lämna in bilen. Jag blir så jä.....a arg på dessa idioter som inte kan ge fan i andras prylar! Hade dessutom väskan i bakom passagerarsätet på golvet + att vi har tonade rutor så jag tror inte att de kan ha sett den. Var bara tvungen att beklaga mig lite Stina84: Lycka till på intervjun!
    Fy, riktigt jobbigt! Man blir så trött på folk som inte har någon respekt för mitt och ditt. Hemska människor...
  • Bustrollen
    stina84 skrev 2009-12-08 17:25:19 följande:
    God eftermiddag i stugan Hur står det till med alla?Här har man haft huvudvärk i stort sett hela dagen. Alvedonen tar bara bort toppen på den... Har haft det såhär, inte varje dag men ofta, i flera veckor nu... Är det någon mer som har det så?Imorgon ska jag på anställningsintervju, börjar bli jätte nervös nu. Även om jag känner att jag inte får den oga min graviditet så vill man ju ändå göra ett bra intryck inför möjliga framtida lediga tjänster där...Nu ska jag snart ner och ta en dusch. Trevlig kväll alla!
    Idag är det jättebra! Inte mått så illa och har kunnat äta nästan normalt. Har haft massor energi med så jag har bakat en massa pepparkakor nu på kvällen med. Mums!

Lycka till på intervjun!
  • Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-12-09 09:06:49 följande:
    God morgon flickor..Idag har jag gått an och försökt städa här hemma..Det blir pota på en stund, sen sitta, pota på ochsitta osv..Nån som har likadant..Ja ni är duktiga ni som bakar..Jag skulle vilja men orken finns inte riktigt..Bara att laga mat är nog..Får ta en stol och sitta på vid spisen för det blir för tradigt att stå..Känner mig lat och tjock..Måste komma ihåg att börja fota magen..Har gått upp 1.4 kg sen 5 oktober...Hur går det för er med vikten??
    Jag vägde mig häromdagen... har tappat nästan 6 kg nu sen inskrivningen. Hoppas på att det blir desto mindre som jag går upp då i slutändan i stället men jag kanske tar igen det senare, vem vet
  • Bustrollen
    msfine skrev 2009-12-11 17:25:46 följande:
    Idag fick jag tid för UL den 13 januari. Längar verkligen.Det känns som jag har nått i magen, det "krampar" sig i magen när jag stressar vilket inte känns speciellt lusigt...så jag försöker ta dte lugnt men lättare sagt än gjort. Nån mer som har en sån kännsla?
    Känner igen det där. Jag kan inte stressa, bära tungt eller vrida kroppen för mycket utan att få ont. Lite tråkigt men jag försöker ta det lite lugnt men det känns svårt, vi har dessutom en flytt att klara av denna månad med så det blir nog inte så lugnt tyvärr.
  • Bustrollen
    Milliemolly skrev 2009-12-13 20:57:24 följande:
    Jag fick RUL den 12 januari, enligt kub+ vul är jag då i 19+2 men enligt sista mens som BM går efter (trots att de andra 2 sagt samma) 18+2Sent tycker jag! Förra grav. gjordes det i vecka 17+.........men de verkar skjuta pa allt och dra in på BM-besök
    Jag har också rul den 12 januari. Jag tror dock att de gör det så sent beror på att det är lättare att se ordentligt ju längre vi har gått. Det är den förklaringen jag fått i alla fall. Det var likadant med kub-testet, de ville göra det så sent som möjligt just för tydlighetens skull. Sen att det känns sent är en annan sak...de flesta vill ju veta att allt är okej med jämna mellanrum och då kan det kännas som långt mellan gångerna.
  • Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-12-18 12:51:10 följande:
    Nu är man snart klar, får lov att vara iaf inför kalaset, ska ta övre planet med dottern nu när hon slutar, rensa ordentligt..!!!Bort med trasigt och använt och papper osv...Har ni nå spännande planer inför helgen??
    Vi ska nog mest packa och så(får nya nycklarna på måndag), och kanske förbereda lite bröd och dyl inför julfirandena. Men det blir nog mest lugnt här faktiskt, riktigt skönt.

Hur är det hos er då? Blir det kalas hela helgen?
  • Bustrollen
    stina84 skrev 2009-12-18 20:06:23 följande:
    Bustrollen: Vad har jag missat? Ska ni flytta?
    Ja, men det har gått fort så ingen miss. Vi var nere och skrev på kontrakt förra måndagen och får nycklarna på måndag nu. Det nrukar aldrig vara några problem med vår hyresvärd, de är väldigt flexibla med in- och utflyttningsdatum. Vi behöver t.ex. inte lämna in de gamla nycklarna förrän den 11 januari så det är jätte skönt.

Vi har en jättefin lägenhet nu, trea på 102 kvadrat. Det är det som ömmar lite. Dock så kostar den 6400 och det ska till en höjning efter nyår så det kommer kosta 6700 ungefär/månad. Det funkar precis nu. Eftersom vi blev gravida fortare än beräknat med så vill vi spara de pengar som kommer in nu och lägga de på barn saker istället.

Vi har hittat en tvåa på 64 kvadrat, för 4300/månad. Känns mer hållbart sen när jag är hemma med föräldrapeng, jag får ju minimum i.o.m. att jag studerar nu. Det är två toaletter med i lägenheten så skötbord ska byggas in i på den ena tänkte vi. Vi behöver ju inte två toaletter...
Svar på tråden BF Juni 2010!