Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF Juni 2010!

En fråga tjejer...har insett efter lite efterforskningar att det borde synas nu att jag är gravid. Var inne och kollade här bla: www.minbebis.com/gravid_vecka_16.html
    Så ser jag inte alls ut...det syns ingenting på mig. Borde det inte det? Börjar bli lite orolig...
    När min syster var i v.15-16 på vårt bröllop så syntes det tydligt. Visserligen är hon smalare än jag men det syntes väldigt mycket på henne...

• Bustrollen
    Summer skrev 2009-12-20 00:34:40 följande:
    Det där är ju så himla individuellt. Jag tror inte att man ska jämföra sig med andra. Min kompis är väldigt smal och på henne började inte magen att synas förrän runt v. 18-19 och hon kände inte något förrän v. 20 eftersom moderkakan låg i framvägg, så jag tror inte du behöver vara orolig.När gjorde du UL senast?
    Jag räknar med att inte känna något på en månad minst, det har jag ställt in mig på. Annars blir jag bara besviken. Jag är ändå bara på 15+2 idag.
    Jag gjorde ul när vi var på kub-testet den 2 december, har rul den 12 januari sen.
  • Bustrollen
    Thesso skrev 2009-12-19 21:56:07 följande:
    Måste ju säga att dom där bilderna som fanns på den sidan var väldigt stora allihop tycker jag!!
    De flesta bilder jag hitta är folk stora på, det är det som gör mig så nojjig. Jag är antagligen bara larvig men jaja...det hör väl till.
  • Bustrollen
    Sweetangel85 skrev 2009-12-20 22:26:17 följande:
    Här är en bild som du kan lugna dig med www.barntotal.se/graviditetskalender/gravidit.../
    Okej, vad bra. Då har jag bara hittat fel sidor innan då. Då är jag officiellt bara nojjig då
    Thesso skrev 2009-12-21 08:27:49 följande:
    I min värld var dom stora iaf. Tycker inte du ska oroa dig nåt. Allas mager blir ju olika stora. Tänk dom som inte vet att dom är gravida föränn månad 6 och så. På dom kan det ju inte synas nånting alls!
    Ja, maken kör med de argumenten också. Han berättar om de som inte vetat om att de varit gravida osv och säger att det visst syns, han ser det. Men inte jag... jaja, det smäller väl till sen efter årsskiftet kanske. Det växer tydligen så det knakar enligt alla böcker och dyl dessa veckor så det kommer väl så småningom om.
  • Bustrollen
    stina84 skrev 2009-12-22 20:19:55 följande:
    Det har jag med kännt och har undrat hur det kommer sig att jag har sådan molvärk igen som i början. Men det förklarar ju en hel del om det är som du säger att de växer som mest nu Nu kommer jag inte i några av mina byxor, inte ens med gummiband! Har inte vågat väga mig på ett par dar. Sist hade jag gått upp 700gram på 4 dagar!!!Hur mycket har ni andra gått upp nu?Jag har gått upp 4 kg nu allt som allt och är i v.17. Är det mkt? Någon som vet?
    Nej det är inte mycket, mellan 2,5-5 kg har de flesta gått upp enligt mina gravidböcker i alla fall. Jag har för mig att jag läst någonstans att 400g/vecka är normalt att gå upp nu.
    Själv kämpar jag med att inte tappa mer vikt just nu, har nästan gått ner 7 kg vid det här laget. Jag hoppas att det vänder snart.
  • Bustrollen
    stina84 skrev 2009-12-23 11:03:25 följande:
    Skönt att höra att det är helt normalt iallafall. Anledningen till att jag är så nojjig är att jag gick upp 28kg med dottern och hade över 10 kvar att gå ner... Vill itne gå upp så mkt igen.Bustrollen: Oj vad du har gått ner i vikt! Mår du illa och kräks?
    Mår mest illa numera, kräks kanske varannan dag ungefär. Men jag har väldigt svårt att äta bara jag mår lite illa så matportionerna är inte stora. Äter mest knäckebröd med smör eller massor av isglass hela dagarna...inte så mycket kalorier i det inte.
  • Bustrollen
    stina84 skrev 2009-12-23 14:23:47 följande:
    haha, ja visst ser det roligt ut! Jag har sett det sedan v.12. Har ju bild på min snea morgonmage Nu på morgonen så ligger bebis alltid på höger sida. Vä sida är helt tom...Och på högra sidan känner jag livmodern strax under revbenen. Knasig sovplats den har På dagen om jag lägger mig ner går den till naveln och då är den jämnt fördelad över hela magen

Usch att det sitter i så för dig.. Inte konstigt du går ner i vikt om du mår illa och kräks.. Hoppas det ger med sig snart.. Hoppas du kan njuta lite av all den goda julmaten imorgon Nu har jag precis gjort 1.5kg köttbullar. Var lite lat så jag gjorde dem på långpanna i ugnen och fräste sedan bara till dem i pannan så de får en fin stekyta. Imorgon så ska jag göra potatisgratäng, är inget jansons fan direkt..*blä* Hoppas verkligen ni alla får en underbar jul!God Jul allesammans!och ta hand om er och era
    Ja, jag hoppas att jag kan äta lite i alla fall, längtar efter revbensspjällen i alla fall. Har gjort det några veckor nu.

God jul!
  • Bustrollen
    msfine skrev 2009-12-26 18:20:09 följande:
    Idag har jag varit på rean i kupolen, jag och mamma + 1 miljon andra.Köpte lite tröjor på Gina samt mamma bysbyxor (underbart) och mamma leggings. På måndag ska jag på jakt efter stövlar och en mamma jeanskjol (jag har aldig kjol, men tänkte att variation förnöjer)Letade efter ett par svarta finbyxor men det fanns inte. Var väldigt urplockat med mamma kläder tyvärr. Och ingen rea heller nästan (köpte en mamma tröja på rea allt annat var på ordinarie pris)
    Vad synd att det var dåligt med mammakläder. Jag hade hoppats det skulle finnas massor billigt nu...de är ju dyrare än de vanliga kläderna annars
    Jaja...det måste ju handlas i alla fall. Själv ska jag in och köpa lite nya Bh:ar tänkte jag. Det börjar bli dags för omgång 2 på det nu.
  • Bustrollen
    msfine skrev 2009-12-26 22:48:42 följande:
    Måste också köpa lite nya behåar, fick pressentkort på lindex så på måndag bär det av dit. Har en som sitter skönt och en annan som jag kan ha men det har så tajt =(undra när de ska sluta växa, kommer bli dolly parton nr två när all mjölk kommer *snyft
    Ja, jag vet inte riktigt när de slutar växa. Jag hoppas snart. Mina hade hållt sig stabila ett tag men nu har det börjar produceras råmjölk så det ömmar växer så det knakar. Det gäller att inte klämma för då läcker de
    Tycker det är svårt med bh:ar. Sist så hade jag problem med att hitta min storlek och det lir väl inte lättare nu när jag ska upp ännu en storlek. Omkretsen ändras ju inte, bara kupstorleken...knepigt värre.
  • Bustrollen
    rödnos skrev 2009-12-27 11:11:38 följande:
    suck... jag fick presentkort på Sisters av min svärmor... smart eller? :D Man kanske kan kränga det på blocket för jag passar då inte in i några av kläderna de har där. Möjligen om de hade haft nån stor kofta, men icke...Dessutom kallade hon mig mullig och småtjock typ hela julen så det har varit "underbart". Men nu är jag ÄNTLIGEN hemma igen! haha!Nån mer som irriterar sig på att så många tycker sig ha rätt att ta på magen?Jag klappar tillbaka på deras mage (om det inte är nån som jag har en nära relation till då och det faktiskt ÄR ok) och frågar samma fråga tillbaka. Tack, hur är det själv med magen? ;) Lustigt att man ska bli allmän egendom bara för att man har en bebis i magen kan tyckas...
    Jag hatar när folk tar mig på magen. Visst om jag undrar ngt och de ska visa, då är det okej. Som när jag frågade mannens syster och hon drog lite och klappade och visade hur formen hade ändrats. Det är helt okej, det stör mig inte alls.
    Men när folk jag knappt känner helt plötsligt petar mig på magen då blir jag knäpp, det är fortfarande min kropp. Min personliga sfär är ju lika stor nu som för några månader sen...
    Jag ska köpa en tröja där det står typ, akta jag bits eller ngt liknande...har redan tröttnat på allt petande.
  • Bustrollen
    MaraFara skrev 2009-12-27 20:46:41 följande:
    Fick göra ett akut ultraljud igår när jag jobbade.. Fick som sammandragningar som inte släppte helt under ett par timmar, som till slut gjorde riktigt ont.. Men allt var precis som det skulle med bebisen, och jag fick även veta att livmodern i v 16-17 ska vara stort som ett barnhuvud, och min var så normal och gick upp till naveln.. Fick göra ett vaginalt ultraljud, och han mätte bara huvudets diameter, vilket motsvarade v 17+1.. Enlig SM skulle jag vara i 16+1, och enligt det ultraljud jag gjorde i Sthlm skulle jag vara i v 17+0.. Så det ska bli jättespännande att se vad RUL visar..
    Vad skönt att allt var bra.
  • Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-12-28 10:51:48 följande:
    Nån som har tips på bra sidor med billiga mammakläder??REdan lollat tradera 4mom och några till sånna.,Tips på andra??
    Jag har köpt en hel del på hm:s onlineshop. Deras linnen och så är ju inte så dyra.
  • Bustrollen
    Pirayamajja skrev 2009-12-28 15:19:06 följande:
    Hej hoppHar spanat in tråden länge men har inte skrivit något. Nu ger jag mig till känna =)Har skrivit in mig på BF listan så jag finns där under 10 juni. (var 12 från början men efter KUB ändrade sig) Eftersom det börjar synas ganska mycket nu kan jag nog inte vara så hemlig längre =)Det här ärvårt andra barn, har en flicka på tre sen förut, den här graviditeten är helt annorlunda. Jag mår fortfarnade illa ibland och har äcklig smak i munnen, någon som upplevt liknande? Men min dotter, Elsa mådde jag jättebra. Att jag har varit hemlig ett tag beror dels på att det inte riktigt var meningen att jag skulle bli gravid, trots att tankarna fanns där, vi hade försökt ett halvår tidigare, men utan resultat. Men det var likadant med dottern. När vi sluta försöka så tog det sig. Jag hade svårt att förstå att jag var gravid. Men nu vet jag =). Det berodde också dels på att jag håller på att sluta skolan och sökt lite jobb och ville inte att graviditeten skulle påverka en anställning (även om det inte får det, men man vet ju aldrig) har nu fått en anställning i en termin som resurslärare. Men man får väl se om man orkar ända fram till sommarlovet...verkar ju kanske inte troligt =)Har RUL i januari.
    Välkommen!
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2010-01-09 21:48:26 följande:
    Måste få fråga när ni kände bebis första gången? jag gick in i v18 idag o har inte kännt nånting.. vet inte om jag ska vara orolig eller om det är naturligt.. Med sonen kände jag tidigare & då hade jag moderkakan i framvägg, kan ju hända jag har det med denna oxå men bör man inte känna nått i denna vecka?
    Jag har inte känt något än heller, (är i v. 18+2). Inget bubbel eller buffar alls. Jag frågade en bekant om det och hon sa att hon inte kände förrän i v20-22 nästan, så jag försöker hålla mig lugn även om det inte alltid är så lätt.
  • Bustrollen
    stina84 skrev 2010-01-11 19:27:23 följande:
    Hörni, måste fråga er här inne. Har ett tjejnamn som jag är sugen på och vill veta vad ni tycker VÅran dotter heter ju Salome och vi vill ha ett till ovanligt namn. Har fått Naomi på hjärnan, vad tycker ni om det?
    Det var väl jättefint! Jag tror inte att det är så vanligt...
    Kolla in här: http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____31028.aspx
  • Bustrollen
    kela81 skrev 2010-01-11 19:34:22 följande:
    hej tjejer! Som vanligt ett snabbt inlägg, fortfarande datorlös och så fort jag lyckas stjäla till mig en kortis med maken dator så börjar han kuta omkring och fårga om vi ska äta/gå ut och gå/skruva in en låda eller vad som helst som innebär att jag inte hinner mer än att kolla mailen Hoppas att ni mår bra iallafall allihopa!!!!Själv var jag på ultraljud idag, SÅ skoj Blev framflyttad 2 dagar till den 12 juni. Men hadde en mycket fotovillig tjej i magen Hon vissade upp allt och man  såg tydligt 10 fingar och tår Och en såååån lättnad att allt var bra, har bara fått höra skräckhistorier de senaste dagarna om vad man kan se på Ul så det var skönt att få se en frisk bebis Annars så är jag tillbaka på jobbet, men det funkar sådär, arbetsgivaren vägrar hjälpa mig med lite bättre arbetstider och jag känner att det inte komemr att funka tyvärr Så nytt läkarbesök på måndag för att få intyg på lämpliga arbetstider. Ryggont och svårt att sova. kram på er!!!
    Vad skönt att allt var bra. Själv ska jag iväg på ul i morgon förmiddag...nervöst värre.
  • Bustrollen

Är äntligen hemma från rul. Har varit skitnervös innan men allt såg bra ut.
    Jag blev flyttad två dagar, från tionde till tolfte så ganska rätt räknat var det ju innan.
    Bm hade lite svårt att de vad det var för kön dock, h*n låg ihoprullad stor del av tiden eller så hade den handen för eller benen ihopknipta. Lite frustrerande, man är ju nyfiken.
    Hon trodde dock att det ska bli en pojke, hon tyckte sig se ngt på vissa bildsekvenser. Så i såfall blir det nog en liten Norton

Svar på tråden BF Juni 2010!