Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF Juni 2010!

Här är det också svullet, kan inte ens ha mina baggyjeans just nu. Har hellre en babymage faktiskt, känner mig mest klumpig och ovig nu. Det syns inget egentligen merf än svullnaden men jag kan känna en kant som har flyttat på sig mot innan så jag inbillar mig att det växer. Brukar vara väldigt hård om magen med på kvällarna så ngt har ju hänt i alla fall.

Är i vecka 12+0 idag så det börjar ju närma sig en säkrare period nu. Är mest nervös över kub-testet som ska göras på onsdag. Är skitorolig över att den inte ska leva
    Har inte haft några blödningar och har mått päck så jag hoppas att allt är okej. Försöker intala mig när jag sitter och hulkar och kräks att det är bra för då lever och växer barnet i alla fall... Försöker med lite positivt tänkande här hemma

• Bustrollen
    Sweetangel85 skrev 2009-11-30 21:37:17 följande:
    Alla har verkligen varit på VUL/UL alltså Av alla aktiva e de nog abra jag som inte varit på ngt alls o ska på mitt första då Rutin UL är... Väntan väntan....
    Jag har inte heller varit på ul eller vul än. Fick göra ul på min mage när läkarna misstänkte gallsten förra året men det räknas inte
    Jag ska iväg imorgon eftermiddag och göra kub-test...är grymt nervös. Rul har jag i början av januari.
  • Bustrollen
    mejola skrev 2009-12-01 17:17:10 följande:
    oh de luktar sockerkaka i hela lägenheten, hade ja vart hund hade ja dregglat
    Åh, vad gott! Vad sugen jag blev på att baka då
  • Bustrollen
    mejola skrev 2009-12-01 17:37:56 följande:
    Ja jag fick sånt supersug att baka så de vart de första man gjorde när man kom hem
    Själv orkade jag inte baka (lathet enbart...är ju utbildad så jag kan inte skylla på att jag inte kan ) hittade därimot lite chokladsnitt i frysen...mumsigt
  • Bustrollen

Just det, lite vadslagning inför i morgon...svärfar har slagit vad att vi ska få tvillingar(han har döpt dem till ralf och rolf) och svärfars far (makens farfar ) tror att det blir en... Jag håller på sistnämnda, jag tror att det bara är en men vi får väl se. Lite kul dock att de börjat slå vad redan om barnet/barnen...

• Bustrollen
    Joggi skrev 2009-12-01 18:00:45 följande:
    Är oxå utbildad konditor/bagare=) Fast mamma har varit här och julbakat åt mig eftersom jag är så illamående.. Gillar inte själva bakningen heller egentligen, är en garnerare=) Imorn kommer hon och fixar lite knäck, mm=)
    Jag bakar faktiskt hellre bröd och så numera...har så dåligt tålamod
    Dock så tycker jag det är roligt att garnera tårtor för egen del, till mig själv utan prestationskravet. Om det är till andra så jämför de jämt med superkonditorer och marsipanskulturerare och det är inte jag...inte ens nära

Knäck låter gott!
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-12-01 18:12:07 följande:
    Tårtor är vad jag bara älskaar att göra=) Längtar som token tills jag får garnera tårtor till bebisen=) Önskar att jag gillade bakdelen mer men det kanske kommer=)Vart gick du i skolan då? Är det gymnasieutb du gick? Jag gick i S-svall iaf..
    Jag gillade mest tårtor först, jag fick först ett kondisjobb men sen slutade vår bagare så jag fick hoppa in där och upptäckte att det var lika roligt. Tycker deg har så skön konstistens
    Jag gick livsmedelsprogrammet med inriktningen bageri&konditori i Linköping. Vet dock inte när jag gick ut...3-4 år sen kanske. Tiden går så väldigt fort...
  • Bustrollen
    Milliemolly skrev 2009-12-01 19:28:36 följande:
    Jag gjorde en sats på 75 st knäck i lördagskväll - de är slut och det är bara jag som ätit.................
    Mums!
  • Bustrollen

Är hemma efter kub-testet idag. Såg ett hjärta som slog och en bebis som sprattlade och spann runt...så gulligt
    Maken började nästan gråta...så härligt att han är känslosam Tor att det blev lite mer verkligt för honom nu.

Längd: 62mm
    Kub-resultat: 1:20 000
    Graviditetslängd: 12+2 har jag för mig att hon sa...går dock på det gamla(12+5)... i alla fall till rul i januari.

• Bustrollen
    Milliemolly skrev 2009-12-02 21:00:44 följande:
    grattis! vad bra det gick! KOmmer du ihåg vad nackspalten var?
    Nej...tror inte hon sa det. Hon sa bara det jag skrev samt att hon inte såg något galet överhuvudtaget. Tror att de skickar infon till bm sen, fick nämnligen inget papper med hem därifrån...men jag vet inte faktiskt.
Svar på tråden BF Juni 2010!