-
Jag har det på kvällarna främst. Går frammåtlutad eller ligger på sidan i soffan då. Det gör egentligen inte så ont, känns mest obehagligt och konstigt. Jag kan få ont och att det drar på ngt konstigt vis på sidorna när jag vrider på kroppen också, men jag antar att allt har att göra med att det växer.AnAngel skrev 2009-11-18 17:03:49 följande:dum fråga... men känner ngn annan spänningar i underlivet? Känns som de pulserar emellanåt... å sticks (eller va jag nog ska säga...) kommit så sista 2-3 dagarna till och från... men så fort jag sätter mig så går de över... ngn som vart med om samma? -
Vi har också berättat för ganska många faktiskt. Alla i min klass/grupp vet om det, det gick inte att dölja när jag mådde så illa och inte åt ngt.
Makens släkt berättade vi för ganska fort, hans pappa och hans sambo berättade vi dagarana efter vi testat. Vi hade varit uppe hos dem helgen innan och jag var superdålig så när vi berättade så förstod de varför och det var bra. När vi var där visste vi inte, trodde mest att jag hade magkatarr
De övriga i hans släkt har vi berättat pöompö för, när tillfälle har kommit. Dock så vet inte hans mamma eller mormor ngt än, tror inte han kommer berätta för dem heller faktiskt.
I min släkt vet inte så många än. Har berättat för mamma, efter mycket ångest (ringde henne ngr dagar efter det och beklagade mig över illamåendet och att jag spydde men fick bara som svar att det var onormalt att spy, hon hade minsann bara spytt en gång med oss 6 och det var pga åksjuka så att spy var sjukligt...så mycket sympati hade hon
).
Mina 2 äldsta småsystrar har jag berättat för och mammas man vet nog också om det. Den övriga släkten, pappa, mormor osv vill jag inte berätta för men inser att jag måste så vi ska chocka dem vid jul tror jag. -
OJ! Ja, det är ju jättetydligt.stina84 skrev 2009-11-19 10:23:41 följande:Var bara tvungen att lägga upp en bild på min snea morgonmage. Visst syns det!? -
Var på infomöte om KUB-test igår. Fick en helt underbar människa, sympatisk och trevlig. Hon förklarade och sa sakerna precis så att jag förstod.
Passade på att fråga om medicinen och den ologik jag tycket det var med att minska på den och fick faktiskt ett svar jag kunde köpa. Vilken skillnad det blir när man faktiskt förklarar för mig
Passade på att lämna prover inför nästa besök också, när vi ändå var i farten. Lika bra att ta det när vi ändå var hemma igår. Fick en jättebra sköterska då också...det gick på första försöket vilket är så skönt. Hon insåg att hon var tvungen att använda barnnålen på mig och då funkade det på en gång, plus att det inte gör lika ont med den nålen.
Bokade tid för kub igår med på kvällen så vi får se när de hör av sig. Det är ju inte så mycket tid att spela på egentligen, det måste ju göras innan v. 14, är på 10+6 idag så det närmar sig ju. Frågade om man får lugnande om man måste göra fostervattenprov men fick inget svar så det är väl ingen omöjlighet i alla fall då antar jag...hoppas det i alla fall. -
Ja precis, de får inte välja ställning och jag får känslan av att de blir tvingade till ryggmärgsbedövning. Om de säger nej så tjatar de och hotar med att det kan vara för sent sen.stina84 skrev 2009-11-19 11:39:39 följande:Jag tittar på det med, fast blir så irriterad över att alla ska föda likadant och i gyn ställning. Ingen fri vilja liksom. Dessutom så kan jag itne fatta hur de tillåter hela tjocka släkten vara med under förlossningen. Gubben vill inte se det så sittar han också och tittar så får jag snällt välja en annan kanal Jag har ju dessutom jobbat på förlossningen och sett ganska många förlossningar nu, och ingen upplevelse slår ju det Förutom ens egna förlossning då såklart
Kan inte heller förstå hur man kan vilja ha släkten där. Så få som möjligt tack, jag kan ringa när allt är klart. De behöver inte ens sitta utanför vad jag bryr mig, vill ha lugn och ro och inga besök.
Tycker det känns jobbigt att behöva ligga uppfläkt inför okända människor, trotts att de sett tusentals kvinnor nakna. De har inte sett mig och jag har inte varit naken inför okända människor tusentals gånger så jag tycker det är skillnad.
Ja, gubben sitter i ett annat rum när jag tittar på det, han vill inte se säger han. Det räcker tycker han att han ska vara med på vår förlossning, han vill inte se människor ha ont. -
Jag tror inte jag ska vaccinera mig alls, blir alltid sjuk av vaccin så jag vill inte riskera något. Har hört många bud om hur man ska göra och så vidare men jag vågar inte riskera något så om inte min bm har något superbra argument så blir det inget vaccin.
Maken ska vara med på förlossningen, han skulle bara våga något annat....
Om jag fortfarande går i skolan (om jag orkar så länge vill säga...) så får han rusa in till örebro, jag kommer ju ha nära om jag är på skolan. Om jag är hemma så får han rusa hem så kör vi till karlskoga istället.
Jag har varnat honom om att jag är gnällig när det gäller sjukhus och är ju inte direkt mer sammarbetsvillig när jag har ont...så jag försöker förbereda honom på det. Vi åkte in till akuten förra hösten när jag hade ont i magen...han fick typ bära ut mig till bilen för jag vägrade åka in...så han vet nog vad som väntar sen...stackarn
Jag är bara liiite omöjlig ibland...
Angående kön...grymt nyfiken men vill nog inte ta reda på det innan. Maken och svärfar tror på tvillingpojkar...ralf och rolf
Fy vilka namn de vill ha...
Jag hävdar bestämt att det är EN, och kön vet jag ju inte så jag har inte spekulerat så mycket ännu faktiskt. -
Precis. Jag är rädd för nålar och mår dåligt bara jag ska vara i närheten av läkare, (onda j-vlarSweetangel85 skrev 2009-11-20 12:32:54 följande:Min man körde oxå lastbil när jag väntade sonen men de gick ändå Osen tycker jag att de inte e en ursäkt bara för att han inte tål blod. Me vi kvinnor kan ju ha likadana fobier om inte värre, men vi måste ju bara ställa in oss på att föda, för att de inte finns ngt annat alternativ. Jag tycker de ska vara likadant för mannen, går man me på o skaffa barn från första början så vet man vad man får gå igenom, likaså för kvinnan som vet att hon måste genomgå en förlossning. Vilket jag hade en sjuk rädsla för, men var ju tvungen.O mannen e med "tvungen", tycker jag
). Jag vet att jag måste sen, så jag får står ut. Det kommer vara jobbigt men vad har jag för val? Inget!
Maken vill inte se mig ha ont säger han...så han får väl blunda då. Han har inget val som sagt, han ska vara med. -
Angående symptom då...är i v.11+0 för övrigt.
Har följande symptom: Kissnödig, illamående, molvärk, finnar, humör, lågt blodtryck, blodsockret svänger fort, fruktansvärt rastlös. Ja...det är väl det.
Har inte ont i brösten längre och något känns konstigt på något vis. Svårt att förklara. Innan har jag känt som om jag nyss fått reda på det och allt känns nytt och nervöst men nu vet jag inte riktigt... Känns som om allt är som vanligt och att jag bara är sjuk...skumt. -
Haha, precis!Sweetangel85 skrev 2009-11-20 12:45:08 följande:Ja precis, vi har ju inget val överhuvudtaget? Det e ju ett faktum Klart männen får känna som dem känner o det e ju helt okej, men det är ju oxå en del av graviditeten som dom måste gå igenom, ngt delaktiga måste de ju vara.. de bär ju inte på barnet, föder inte fram de o ammar det inte, så självklart måste de väl ha ngn uppgift o fullfölja än att bara göra oss på smällen? haha
Makens stora uppgift kommer vara att lugna mig. Jag fick smått panik bara de skulle sätta dropp på mig när jag var på akuten sist så...hans jobb är att hålla mig lugn och se till att de inte frågar dumma frågor som typ: Gör det ont?
Jag blir lite arg och får kort stubin när jag har ont så han får nog skydda personalen om de ställer såna frågor...eller sätta munkavel på mig
När jag var på akuten satte de droppet i höger armveck...jag tycket det var väldigt obehagligt och läkarna tyckte jag skulle använda armen sen...jag vägrade! Nålen rörde ju på sig när jag rörde armen så armen var still, klippt still. Ville de hälsa på mig fick de godta att jag hälsade med vänster hand...inte så populärt. De tyckte inte det gjorde ont. Klart det inte gjorde....på dem! Korkade läkare... -
Bättre?stina84 skrev 2009-11-20 13:04:29 följande:Å vad jag längtar tills alla slutar vara så anonyma här inne Vill se lite bilder på er när ni skriver, kunna gå in på eran presentation och läsa om er, se bilder på era familjer....För ni kommer väl sluta vara så anonyma när ni paserat den mest kritiska tiden? *hoppas hoppas*