Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF Juni 2010!

LinaMarie skrev 2009-11-15 10:46:47 följande:
    Bustrollen; ja jag har testat postafen men inte lergigan. Så jag får nog ringa henne imorgon och kolla om jag kan få dem. Men dessa tabletter kan inte skada barnet på något sätt? Är lite orolig för det...
    Kolla här: www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

De ska inte skada barnet vad jag vet. Min bm skrev ju ut det till mig och det är ngr fler här inne som äter det också så det är nog okej.
    Det finns lergigan och så finns det lergigan komp. Lergigan blir man trött av...lergigan komp finns det koffein i så det ska motverka tröttheten man kan få av tabletterna. Så det ända jag kan tänka mig att man ska vara försiktig med är att inte dricka för mycket kaffe och dyl med koffein i så att man inte överstiger dagsnivån som de rekomenderar.
  • Bustrollen
    LinaMarie skrev 2009-11-15 11:05:52 följande:
    Bustrollen: usch det låter inge vidare, vill ju inte få i mig något koffein och jag är beroende av bilen och kan man då få minskad reaktionsförmåga är ju inte det så lysande. Ja jag får nog prata igenom det med bm imorgon så om det finns något annat sätt också. Men tack!
    Lite koffein får vi ju få i oss och jag har faktiskt inte märkt ngn skillnad på min reaktion. Jag reagerar ju långsammare när jag är sjukt trött pga alla spyor och energiförlusten pga det, än vad jag gör av tabletterna...nu är jag pigg och alert nästan hela dagen. Men kolla med din bm som sagt...så kanske hon har ngt bra råd till dig.
  • Bustrollen

Skitdag idag...bara "lite" gnällig (Ni är varnade i alla fall )

Är lite nervös, ska till läkare i morgon och förhoppningsvis få ett vul. Gynundersökning ska hon göra i alla fall tror jag och det hatar jag vanligtvis och jag är ju ömmare nu så kanske inte så lyckat.
    Gud nåde läkaren om hon frågar hur jag mår...då smäller det nog. Det är dumt att retas med korkade frågor vanligtvis hos mig och...ja, jag är ju inte direkt lugnare nu.

Allt fler börjar komma i spökveckorna verkar det som. Jag längtar kan jag säga. Har haft skitont i magen i flera dagar och mår piss. Ont i magen, brösten och ryggen, mår illa (kräks inte i alla fall nu men det beror ju på tabletterna, kan fortfarande knappt äta trotts konstant hunger), ökad salivmängd vilket inte direkt minskar illamåendet samt konstant kissnödig vilket också gör skitont. Till råga på allt så har min visdomdtand börjat att växa igen usch!!!

Jag trodde man skulle vara lycklig och må toppen när man väntade barn. Inte jag i alla fall, mår värre än nånsin just nu. Suck!

Har i alla fall roat mig med att läsa i en tråd om roligheter från förlossningar. www.familjeliv.se/Forum-3-149/m48139746-9.html
    Inlägg nummer 87 skulle nog kunna vara jag...jag är bara lite avig när jag är på sjukhus och hos läkare

• Bustrollen

Så är man hemma efter läkartiden. Fick inget ul alls, inte ens tal om det från hennes sida. Gynundersökning i alla fall och det växer som det ska och har den väntade storleken så det är ju faktiskt positivt...försöker se det positiva med det hela. Så länge jag mår skit så mår barnet bra i alla fall...

Blev lite sur dock, beklagade mig över illamåendet och först tyckte hon att jag skulle sluta ta tabletterna och spy då istället för det är kanske lättare...skulle inte tro det sa jag. HATAR att spy! Sen lite senare tyckte hon att jag skulle halvera dosen för då skulle jag må bättre...jag förstår inte den logiken. Om jag spyr utan tabletterna, slipper det med dem... om jag då halverar dosen så är det ju ologiskt (för mig i alla fall) att jag skulle må bättre med mindre medicin i mig. Nej, henne gillade jag inte.

• Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 09:46:34 följande:
    Kram en dag i efterskott! Hoppas det är bättre idag! Och hoppas du fick ett VUL/UL!
    Tack! All stöttnig är skönt att höra. Fick tyvärr inget ul men gynundersökning och det växer i alla fall så det är skönt att höra. Har varit lite orolig att det skulle ha dött och att kroppen inte har fattat det bara men det verkar gå bra i alla fall enligt läkaren.
  • Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 10:26:23 följande:
    Byt BM om du inte klickade med henne...en bra kontakt med sin BM är A och O under graviditeten...för man har mycket känslor och grejs i kroppen nu som man inte har annars och har man på toppen av det även en BM man avskyr så blir det inte direkt roligare! Bara att ringa och säga till i receptionen om det!
    Min bm är jättebra, förståendet och väldigt förklarande.
    Idag fick jag inte komma till henne utan skulle till en läkare. Jag gillar inte läkare...de är onda och sadister och gör allt för att plåga en. Maken bara skrattar åt mig...
    Sen hjälpte det väl inte riktigt att jag inte fick göra vul som jag förstått på bm tidigare att jag skulle göra idag och att läkaren tänkte ta mina överlevnadspiller
    Bara liiiiite känslig just nu
  • Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 11:03:28 följande:
    Visst är det mysigt med omtänksamma fäder...min exman har vad jag minns aldrig någonsin pussat på magen om inte jag påpekat det typ...inte varit delaktig vid testet i början mer än att han köpte hem testet nån gång, inte direkt visat glädje även om jag ju såklart vet att barnen är hans ögonstenar! Nu är det såååå annorlunda...pappan till bebisen klappar på magen, skickar sms att han saknar sina kärlekar, dvs mig och bebis, och han pussar ofta på magen! Han kommer bli världens bästa pappa till både bebisen och bonuspappa till mina två sen innan!
    Ja, det är så mysigt med engagerade makar/sambos/särbos (glömt ngn? )

Maken ligger och klappar mig på magen hela kvällarna och pussar på magen varje kväll innan läggdags. Så gulligt
  • Bustrollen

Är det någon som har några bra tips på bra gravidkläder?
    Har insett att trotts att jag inte går upp i vikt så ömmar ju magen och vanliga kläderna funkar knappt längre så det börjar bli dags att shoppa lite kläder. Vill ju gärna kunna använda kläderna hela perioden också så mycket stretch vore ju bra tänker jag.
    Vad behöver man ha och var finns det skönast och billigast kläder?

• Bustrollen

Små Hjärtan skrev 2009-11-17 11:27:18 följande:

Jag hoppar gärna in här om det är ok??Väntar mitt fjärde barn.Mår halvtaskigt men inte heltkasst precis.
    Välkommen!
    Skriv gärna in dig i BF-listan också om du vill.
  • Bustrollen
    Milliemolly skrev 2009-11-17 11:47:20 följande:
    H&M.s kläder är helt OK och Po.ps men de är lite dyra tycker jag! Här kräkte jag för första gången i morse vecka 10+2Drack apelsinjuice på fastande mage, cyklade till dagis och hem och sedan kräktes jag. För att inte må illa måste jag äta atändigt.............än så länge har jag hållt min vikt +- 1 kg. Lyckas jag med det till den 1 dec har jag samma inskrvningsvikt som med dottern. 11 dagar till KUB och 14 dgr till inskrivning. Ni som sak föda runt den 12 juni - när har ni fått RUL?
    Jag ska ha den 10-11 juni (beroende på vilken sida man räknar på) ska på rul den 12 jan
Svar på tråden BF Juni 2010!