Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF Juni 2010!

Fargoli skrev 2009-10-30 08:33:26 följande:
    Hehe, ja, för gå upp i vikt det kommer vi alla göra :p
    Ja, jag skulle tro det
    Kommer inte i jeansen längre så mjukisbyxor eller leggings är det som gäller. Gillar inte när det klämmer på magen...ont har jag ju ändå liksom...dumt att spä på då.
  • Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-10-30 08:40:41 följande:
    Nej, det är ju onödig.Jag kommer i mina jeans, men jag använder dom inte ändå, kör på jeansleggins, mycket bekvämare :P
    Var hittar man det? Finns det på typ hm och så eller?
  • Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-10-30 08:47:36 följande:
    Det finns lite överallt, just mina som jag har idag köpte jag på gekås i Ullared, men det finns på jc, hm, alla möjliga affärer, det är jätteskönt att gå och snyggare än mjukisar
    Då ska jag jaga ut gubben ngn dag och handla med mig
  • Bustrollen
    hepalima skrev 2009-10-30 10:05:06 följande:
    Jag har berättat, eftersom jag legat hemma med mitt illamående i över 2 veckor är det lite svårt att undvika. Sen skulle jag nog behöva mina vänner och familjens stöd om något skulle gå fel.. Alla är jätte glada, särskilt min mamma =)Hur har ni det på sex fronten? Själv va det länge sedan jag hade det riktigt myssigt, å det konstiga är att jag inte alls har någon lust. (vilket jag brukar) kanske är för att jag mår illa... å ni?
    Jag har faktiskt mer lust nu. Just för att jag inte känner kravet att vi måste lyckas längre. Är helt överkänslig med så på det viset är det faktiskt bättre. Vi passar på när jag inte mår illa helt enkelt
  • Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-10-30 09:51:28 följande:
    Är det någon som berättat för nån anhörig än? Eller när tänker ni göra det annars?
    Jag har berättat för mina äldsta småsystrar. Den ena är också gravid så det är jätteroligt. Sen så vet makens pappa(och hans fästmö), hennes svärdotter och typ hela min klass. Det har varit svårt att dölja när man springer och hulkar i skolan nu
  • Bustrollen
    Mamsterbabe skrev 2009-10-30 20:53:23 följande:
    är det bara jag som känner konstiga dofter?häromdagen var vi på visning & jag gick runt & kände glögg-doft!Jag sa till & med till sambon att ojoj, försäljningstrick ;).Men han tyckte bara jag var konstig, för det luktade minsann inte alls glögg.Jag kom underfund med att han hade helt rätt, när jag tyckte det luktade glögg i alla affärer vi var i sen, plus i bilen & hemma. . i går tyckte jag att våra lunchgäster luktade sadelkammare, ni vet lite stall-lukt blandat med skinnet på alla sadlar? är det bara jag?
    Jag brukar gå omkring och tro att det luktar kanelbullar, mumsigt värre
    Sist var det ättika som luktade egentligen så klassen fick sig ett gott skratt...
  • Bustrollen

Jag är i v. 9 (8+2)
    * mår illa.
    * Inte så jättestor skillnad med tröttheten än...tack och lov.
    * Magen molar lite emellanåt men det går bra, inte så farligt ännu.
    * Brösten ömmar och växer, har redan varit och köpt nya bh:ar i en storlek större.
    * Svullen om magen och gasig.
    * Kissnödig typ hela tiden
    * Kaffesug

• Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-11-01 09:04:56 följande:
    Jag är ungefär i vecka 6-7 enligt vul.Jag är jättetrött på kvällarna och bara ligger i soffan, blir trött om jag anstränger mig lite, som tex damsuga. Mår lite illa på kvällarna. Har ömma bröst och kan knappt ligga på mage ibland när jag sover.Har inget tålamod och kort stubin, fräser till eller skriker för minsta lilla, vilket sambon tycker är tråkigt. En liten del på bröstvårtan är alldeles vit ibland, har blivit så sen jag vart gravid, är det bara för mig det är så?
    Jag har fått så med ibland...inte tänkt nämnvärt på det. Läste i ngn bok här hemma om att man kunde få vitt på dem ibland. Tror att det är ngn smörjmekanisk...förberedande inför amningen men jag kan ha fel.
  • Bustrollen

Hade klarat mig så bra igår från illamåendet....suck...världens kväljningar hela morgonen....hopplöst

• Bustrollen
    Sweetangel85 skrev 2009-11-02 20:06:28 följande:
    Måste bara klaga lite...Jag mår sååå dåligt.. jag måt skit illa från de att jag vaknar till de att jag går o lägger mig.. enda ggn då de känns ok e om jag ligger ner.. men så fort jag reser mig så börjat de kööööra i magen o jag blir spyfärdig..Sen vet jag inte om jag pkt på magkatarr eller ngt men de bara bränner o uger i magen, blir hungrig efter 1 timme heeela tiden =( O hungern gör ju lixom illamåendet värre.. ohh jag bryter ihop snart.. orkar ju inte med min son alls längre =((
    testa pepcid duo...jag tror att det är okej för gravida. Det rekomenderade läkarna mig när de trodde att jag hade magkatarr...det var ju dock inte det utan jag var gravid men jaja
Svar på tråden BF Juni 2010!