• Summer

BF Juni 2010!

Okej, då är man med här också, många junitrådar! ;)

• Summer

Ursäkta info men..

Jag har hört många som sagt att de blir hårda i magen under graviditeten och jag har hittills känt tvärtom så jag har undrat lite varför ...tills idag då det känns som jag har en sten i rumpan! Vad gör man?

• Summer

Idag har vi varit vi på DS hela morgonen och nu ser allt bra ut! Detta räknas nu som en normal graviditet. Den hade växt som den skulle, mina hcg-värden var bra och hjärtat pickade fortfarande! Graviditeten hade dessutom fixerats och sitter nu i mitten av livmodern :)
    5 kritiska veckor kvar...hoppas att vi har fått vår beskärda del av sorg, frustration och elende. Snacka om solskenshistoria :)

Kram till alla!

• Summer

Tack för alla fina kommentarer. jag är verkligen lyckligaste tjejen i stan idag :D
    Nu kan vi äntligen pusta ut för en stund trots att det är 5 kritiska veckor kvar..

Kram!

• Summer
    Sussilago skrev 2009-10-27 18:49:28 följande:
    Här är det dåliga nyheter. Blött som bara den idag. Och ja med klumpar i. Har fått en tid hos gyn på torsdag em för att kolla hur det ligger till.. Är själv hemma och tårarna rinner o rinner o rinner.....
    Men söta du, varför vänta? Åk in direkt till gynakuten!

Stora kramar S
  • Summer

Jag ska nog inte heller vaccinera mig. Det känns fel att spruta in ett gift som de inte forskat på. Ingen vill ta på sig ansvaret om något går fel, då kan man bara ångra sig.

• Summer

Frusna flickan: Jag sitter här och gråter när jag läser ditt inlägg. Jag är sååå ledsen för er skull. Fyyy det måste kännas så hemskt! Jag kan nog förstå dig eftersom jag nyligen fick samma besked (fast det sedan visade sig vara fel). Jag gick under.

Men jag är glad att du är så klok och resonerar som du gör. Vad skönt att du har tre fina friska barn sedan tidigare, men ge inte upp om ni vill ha ett fjärde. Om det är ett ma så har din livmoder fortfarande den miljö som behövs för befruktning. Ofta blir folk gravida direkt igen efter ett ma/missfall men vänta en mens!

Ta hand om dig nu och håll ihop med din man. Hoppas att vi får se dig i en ny tråd snart, kanske augustitråden...? :)

Kram Summer

• Summer
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:27:04 följande:
    Jahapp. Fått se ett litet pickande hjärta nu på morgonen. Gyn sa 6+5 (men att det kan slå fel på iaf 5 dagar). Jag tror på 7+3 eller 7+4 för jag VET exakt när jag blev befruktad så klart jag blev lite orolig men nu har jag googlat och sett flera som fått "fel" datering på vul:et. Och att fostret växer i etapper. Men 6+5 plus 5 dar stämmer ju rätt OK iofs så jag ska slappna av lite nu. Maken blev så lycklig och sa stolt "att jag verkade se hjärtat för honom (gyn)". haha. Jag tycker inte jag såg nåt (kände mig som Rachel i Vänner - "I don't see it") men tillslut såg jag det fladdra till! Skönt. Ett hinder avklarat. Bokat in ett vul till (passar på när jag har frikort) i v 10, de 18 november. Då kan man se armar och ben sa han. HOPPAS lill*n vill hålla ut nu!
    Hej! Grattis till ett pickande hjärta, visst känns det skönt!
    Jag blev också tillbakaräknad en vecka precis som du eftersom min mens varit oregelbunden. Det är nog som läkaren sa för de mäter och kan på så sätt räkna ut hur långt du är gången :)
    Jag har hört att risken för missfall efter att man sett hjärtat slå endast är 5 % så vi får hoppas att vi båda har tur!
  • Summer

Jag ska försöka vänta lite med mammakläder. Jag har köpt två par svarta leggings på Gina Tricot. De kostar endast 99 kr och funkar till allt! :)
    Sedan använder jag tunikor och lite klänningar till, en skjortklänning och på Gina finns även lååånga tröjor som går ner över rumpan, som en jättelång t-shirt med ärm, kostar bara 149 kr, också väldigt billigt och finns i olika färger.

längtar och väntar: Jag känner igen den där stilen och den är verkligen såååå tråkig. Förmodligen är de lite avundsjuka på dig som går igenom det här fantastiska, kanske är du lillasyster och yngst (precis som jag) och de knappt kan tänka sig att den lilla tjej du varit i hela deras liv nu blivit kvinna och ska bli mamma, de kanske är i chock? Om jag var du skulle jag säga ifrån och säga att jag inte bett om deras råd eller kommentarer eller helt enkelt undvika dem om de sårar dig.

Lycka till S

Svar på tråden BF Juni 2010!