• Summer

BF Juni 2010!

vitvåonågratill skrev 2009-11-04 21:24:59 följande:
    Jag minns knappt vilken vecka jag var i, men det var väldigt tidigt i graviditeten...hade precis gått igenom en ofostrig graviditete som upptäcktes i v 12, innan den nya graviditeten så jag var ju livrädd när blodet kom såklart och kastade mig till gynakuten på sahlgrenska utan att ringa innan..bara grät och grät och dom tog in mig efter flera timmar och gjorde vul och allt såg bra ut! Var dock en vecka kortare gången än vad jag trodde och dom rekomenderade mig att boka ett nytt vul på min mvc veckan efter. Vilket jag gjorde och allt såg bra ut då med men dom såg fortfarande att det blött därinne men visste inte varför...så jag gjorde ett UL lite senare igen innan RUL, för att stilla min oro, och sen pga andra orsaker så gjordes 3 UL till innan hon behagade komma ut på BF+6! Eller om det var 4 UL!? En riktig busgumma var hon alltså redan i magen! Jag vet som sagt hur djävligt det är och det är lätt för en annan att säga att du ska försöka slappna av men det är ändå det enda jag kan säga till dig, FÖRSÖK slappna av! Det ska gå bra för oss alla som är kvar härinne nu, det tycker jag att vi tummar på!
    Oj, så du har också bott på gynakuten. Vi känner alla där nu och jag har blivit undersökt av de flesta läkare. Det är så jobbigt med problem såhär i graviditeten. Alldeles nyss kände jag hur det högg och krampade i min vänstra äggstock (så hårt att jag inte kunde sitta upprätt). Hoppas att det inte kommer mer blod nu bara :(
  • Summer
    MumTwins skrev 2009-11-05 22:03:25 följande:
    Jag var på akuten innan ikväll på grund av mina blödningar och eftersom att jag blött mer idag än vad jag brukar. Jag fick ett nummer till gynakuten så ska ringa dem imorgon och få en tid så de kan kolla vad det beror på. Jag hoppas verkligen att allt är bra med det lilla livet där inne.Får hålla tummar och tår!!
    Hej! Du kan också åka in akut till gynakuten om du är jätteorolig eller får ont. Hoppas att det går bra. Jag har själv fått mindre blödningar och på UL såg det bra ut och hjärtat slog. Håller tummarna för dig!

Kram
  • Summer

Hej tjejer! Jag har fortfarande små blödningar men om man läser om v 9 här på FL eller barnmorska.net så står det just på v 9 att man kan ha ofarliga små blödningar, det har inte med livmodern att göra utan blodkärl som brister osv så nu försöker jag ha huvudet kallt :)

• Summer
    mejola skrev 2009-11-07 21:30:07 följande:
    mysigt du kommer göra det för dem bio låter ju som en riktigt bra idé.vul är inte standard här heller, man gör endast ett ul i v18 och thats it om de nu inte finner någon anledning att göra fler.Min mens är så oregelbunden så ja är småskeptisk till vilken vecka ja är i exakt så ska kolla upp de annars hade ja inte gjort nått vul heller. de är ju inte bra för bebisen heller att utsättas för vul/ul så man ska ju undvika de i den mån de går
    Varför är det inte bra för bebisen att utsättas för VUL/UL? Jag har gjort 5 st hittills och är bara i v 9.
    Bebisen ligger ju skyddad i livmodern som är stängd...?
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-08 13:35:25 följande:
    Jag har med haft så att symtomen försvunnit. Jag har inte många symtom nu heller. Kan ha liiiite molvärk i magen emellanåt och brösten ömmar och är lite större och som du säger synligare ådror på. Annars är det inte mycket att hänga i granen Fast jag är tacksam ändå, så länge jag slipper illamående så är jag super nöjd Imorgon ska jag på inskrivning hos BM, är då 10 fulla veckor gången
    Och samma här! Jag har inte heller mycket symptom just nu, brösten ömmar inte heller som de brukar och det var några dagar sedan jag hade molvärk. Jag går in i vecka 10 idag och imorgon ska jag skriva in mig och träffa barnmorskan för första gången.
    Är detta spökveckorna tro?
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-08 13:45:49 följande:
    haha ja, kanske det Skönt att man inte är ensam iallafall Hur går det med dina blödningar nu då?
    Jag har inte blött igår eller idag så jag hoppas att de inte kommer tillbaka. Tydligen kan man blöda då man egentligen skulle ha mens. jag försöker att inte oroa mig så mycket. På tisdag är det dags för nytt VUL. Hoppas hoppas!
  • Summer

*suck*
    Imorse var vi och träffade vår barnmorska för första gången..såg så fram emot det!
    Men hon gjorde väl typ alla fel man kan göra. Halvkylig kvinna, sjukt förvirrad, försökte ta blodprov på mig och grötade runt med nålen 2 ggr utan resultat (gjorde såååå ont!!), beräknade mig fel, glömde ge info, vaccinerade Johan utan att fråga om han var äggallergiker INNAN hon gav vaccinet (hon frågade efteråt!) Som tur är är han inte det.
    När vi sedan åkt hem ringer hon och säger att hon glömde ge remiss och ta ett extra blodprov för KUB. Så jag måste åka tillbaka dit imorrn, hämta remissen och bli stickt IGEN. Jag blir GALEN!!!!!!

Så snart jag gjort mitt KUB i vecka 12 så ska vi byta barnmorska.

• Summer

Hej tjejer!

Precis som mejola skrev så infinner sig spökveckorna i v. 10-16 pga kroppen har vant sig vid graviditeten. From den dagen jag gick in i v 11 så försvann min mage, den lilla kula jag fått, jag hade ingen molvärk och brösten ömmade inte heller. Jag fick PANIK. Men sen läste jag om spökveckorna och har hållt huvudet kallt och nu har molvärken kommit tillbaka för fullt, illamåendet är värre än tidigare och jag har yrsel/känner mig sjösjuk (kräks nästan en gång om dagen).

På tisdag går jag in i vecka 12 och jag bara längtar och vill att tiden ska gå!
    2 december gör jag mitt KUB och hoppas verkligen att allt ser bra ut då *nervös*

Hur mår ni andra? Har inte varit på tråden på ett tag..

• Summer
    mejola skrev 2009-11-22 19:46:36 följande:
    hoppas denna degklump försvinner snart, magen är supersvullen. Ja har alltid haft magrutor men nu har ja rena rama ölmagen haha de är ju kul när bebismagen växer men detta är mest småjobbigt haha
    Jag förstår att det känns extra konstigt/jobbigt om man har varit vältränad innan. Min mage har alltid varit mjuk hi hi! så jag hoppas mer att mjukheten ska formas om till en hårdare kula, men det lär ta ett tag... :)
  • Summer

stina84: Ja, kul med KUB samma dag! Hoppas att det går bra för oss båda :)

Har du alltså inga symptom alls? Då kanske det är spökveckor då..

Svar på tråden BF Juni 2010!