• Summer

BF Juni 2010!

längtar och väntar skrev 2009-10-31 10:39:13 följande:

Ja, jag är lillasyster. Jag sa till min ena syster att jag inte förringar hennes förlossningar, men jag vill ändå inte höra hur de gick till. Då sa hon "äh du kommer ändå få höra så mycket från alla håll". Hmm, men jag vill INTE höra, handlar inte om ointresse utan bara för min egen skull!Sen ska min ena syster hela tiden prata om svininfluensan, hon är sååå rädd för denna sjukdom. Hon tycker även jag är helt knäpp som inte tänker vaccinera mig, nu får jag inte vaccinera mig förrän om 19 veckor, men tvivlar på att jag kommer göra det då heller.. Men hon nästan skäller ut mig för att jag inte vill vaccinera mig..Det är mycket roligare att prata med kompisarna som vet om graviditeten, de gläds verkligen och det är så roligt att prata med dem om det!
    Jag förstår, som sagt undvik dina systrar och ta igen skit! De borde stötta dig och vara lite vuxna och respektera om du inte vill höra deras skräckhistorier.
    Precis som du så tänker jag inte heller vaccinera mig, iallafall inte som det känns nu. Jag går in i v. 9 imorgon och om jag ska vaccinera mig så blir det efter v 20 men jag tror att det är nåt skumt med vaccinet och litar inte på det så jag ska nog undvika att bli smittad på alla sätt. Min sambo har astma och ska vaccinera sig vilket är bra för mig så han slipper dra hem smittan.

Jag tycker du istället ska prata med dina kompisar och oss här på tråden om graviditeten, vi som kan glädjas åt varandra och stötta varandra. Kanske dina systrar slutar efter ett tag.
  • Summer

Mina symptom är:

*illamående
    *spänd mage
    *trött
    *deppig
    *känslig

• Summer
    Swweetiie skrev 2009-11-01 21:12:20 följande:
    Är i vecka 8, (7+3).Symptomen är:Molvärk till och frånGrymt illamående om jag inte äter ofta och hela tidenHumörsvägningarExtremt känsligTycker min karl (trots han är nyduschad) luktar "skumt"Jämt hungrig och sugen på matJätte trött men börjar vänja migKänns som brösten ska explodera, jätte svullna!Väntar tvillingar ju oxå så de lär ng inte bli lättare men de är det värt! =)
    Tvillingar! Vad roligt, när fick ni reda på det? Ser att du endast är i v 8...
    Var det på "vanlig" väg eller IVF?

Grattis! Min syster har tvåäggstvillingar genom IVF. De är idag två fina sexåriga pojkar :)
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-02 10:58:13 följande:
    Tack för tipset, sådana kläder är bekväma nu! Vart de dyra?
    Jag har köpt 2 par svarta leggings på Gina för 99kr/st

Jag köpte även en lång tunn t-shirt med lång ärm (randig) för 149 kr, finns fler färger :)
  • Summer

Hej tjejer! Jag vill inte vara negativ och sprida tråkigheter men idag har jag verkligen varit i helvetet. Jag orkar inte skriva hela storyn men har just bloggat om det och för er som orkar läsa så finns det på:

www.detsannalivet.blogspot.com

Kram en orolig själ

• Summer
    Yossan skrev 2009-11-04 19:24:05 följande:
    Skönt att allt var bra! Känner verkligen med dig! Kram
    Tack snälla! Känner du någon som har blödigt klarrött under sin graviditet?
    Är fortfarande orolig..

Kram
  • Summer

Tack snälla för ert stöd. Har någon varit med om liknande?

Kram

• Summer
    majess skrev 2009-11-04 19:35:59 följande:
    din arma stackare!!!! vet ej om jag kan lugna dig ,men när jag väntade mina båda andra barn hade jag rejäla blödningar bägge gångerna,lite senare dock,men precis som riktig mens! och var inne på östra flera ggr,de kan nog aldrig förklara varifrån dessa blödningar kommer,troligen är de som de sa även till mig,att en del kvinnor har så ytliga blodkärl med typ aneurysm i dem så att när livmodern växer och belastar dem så brister de,helt frikopplat från bebisdelen så att säga...ta nu din vackra katt och din roliga fnissande gubbe och mys länge och väl i kväll o bara ta det lugnt så sänder jag varma,positiva vibbar från västkusten till dig!
    Åhh vad du är gullig, dina ord värmde verkligen :)
    Tyvärr är killen och spelar innebandy och katten ute på äventyr men jag har ju ER, det bästa stödet man kan ha! Och så småningom kommer min kärlek hem.

Skönt att höra att du varit med om liknande men ändå klarat hela graviditeten. Man behöver lite hopp liksom. Jag har ju haft en rätt jobbig start på graviditeten (det vet ni som läst tidigare blogginlägg...) så det är ju extra oroligt.

Stora kramar tillbaka till dig!
  • Summer
    Tillata skrev 2009-11-04 20:25:31 följande:
    Hej vännen,, Jag har oxå varit där,, marken försvinner under ens fötter. I vecka 6 fick jag en blödning med färskt blod och var helt säker på missfall. Dagen efter fick jag gå på vul och allt var kvar och såg bra ut. Nu 4 veckor senare så har jag återigen blödning,, eller rosafärgade flytningar. Fick i dag gå på VUL där de konstaterade att allt fortfarande såg bra ut. Det är verkligen inte så underbart att vara gravid som jag föreställde det. Känns hopplöst att man skall behöva gå runt och vara orolig hela tiden. Det är lätt att ge råd att slappna av och inte tänka för mycket, men jag vet att det är omöjligt. Massa kramar
    Tack snälla för dina varma ord. Det hjälper att höra att fler varit med om samma sak. Detta verkar tydligen ganska vanligt. Man blir livrädd men man får inte ge upp hoppet!
    Vi får stötta varandra helt enkelt.

Kram till dig!
  • Summer
    vitvåonågratill skrev 2009-11-04 21:07:55 följande:
    Jag gjorde det med min idag 4,5 åriga dotter. Klarrött blod med stora klumpar i....
    Oj vad läskigt, vad gjorde du då? Vilken vecka var du i?

Kram
Svar på tråden BF Juni 2010!