• Summer

BF Juni 2010!

Miss Johanna skrev 2009-11-26 17:04:20 följande:

Själv har jag inte heller funderat så mycket kring förlossning. Men det lutar väl åt att jag kommer att föda i Borås. Har att välja på det eller i Göteborg. Just nu känns det som jag bara kommer vilja ha lustgas och kanske akupunktur, ev bad också. Har hört att ryggmärgsbedövningen kan dra ut på förlossningen så jag kommer nog avvakta med att ta den, om jag kan... Jag är i v.12 (11+4) nu och mår fortfarande illa. Har inte fått behålla maten knappt alls denna veckan. Jobbigt! Har gått ner 2 kg. Hoppas att det försvinner snart, vill inte gå med detta hela graviditeten. På mig syns det knappt, har en liten mage, men inte så att folk ser det. Kände i förgår något som bubblade/sprattlade men vet inte om det var fostret eller om det var min mage som kurrade(?) Vad är skillnaden?
    Åhhh denna känsla är så svår att förklara men när det är din mage som kurrar så känns det starkare och mer ytligt i magen, vid tarmarna.
    Denna pirrande känsla var lite längre ner och djupare in, svagare och ....kändes inte alls som magkurr...har liksom aldrig känt så förut. Först pirret som kolsyra och sedan sprattel som från en liten liten fisk (typ Guppi)..
  • Summer

hoppfull trots allt skrev 2009-11-26 17:31:35 följande:

Hejsan tjejer!Idag har jag varit på inskrivning, känns jättebra! Lite ångest inför ul på måndag nu men det är bara att hålla tummarna att allt ser bra ut, man kan ju inte göra något åt det allafall..Jag har haft turen att få ha väldigt lätta förlossningar och aldrig behövt ta eda ( har mest varit rädd för eda, så det har aldrig varit aktuellt)I januari i år hann vi vara inskrivna på förlossningen i 50 min innan Alice anlände.. Sista 25 min använde jag mig av lustgasen, den fungerade klockrent! Stod på knä och födde, det var superbra! Hade dom planerna med mina andra barn också men vågade inte genomföra det då.. Var så nöjd denna gång, fick en enorm kick av förlossningen, jag flöt bara med.. Hoppas innerligt att jag får en liknande upplevelse denna gång med.Har ni långt till förlossningen? Vi har ca 1 tim och 15 min i lagligt tempo och fint väglag..
    Vi har 15 minuter om det inte är kö :)
  • Summer

Idag behöver jag pepp. Jag är deppig och har negativa tankar. Jag är så trött på dessa spökveckor nu! För några dagar sedan såg jag ut att vara gravid i 5:e månaden, men efter att ha gått på toa (vilket jag inte hade gjort på 2 dagar) så var magen typ helt platt igen!
    Idag känner jag mig smalare än någonsin, alltså smalare än INNAN jag blev gravid och jag går ju in i v. 13 på tisdag! Mina bröst är inte heller särskillt ömma...
    Jag har lite övervikt sedan tidigare och man kan inte se någon som helst bebismage på mig. Har varit inne och kikat på era små toppiga kulor men känner inte alls igen mig...*suck*

• Summer
    mejola skrev 2009-11-28 14:39:35 följande:
    tänk så som att du ska passa på att njuta nu, ingen mage som är ivägen och du kan utan problem ta din in i bilen/bussen/tåget. bebisen mår bra därinne och lever rörare med navelsträngensin. Sen kommer den leva rövare med dina revben och din ryggrad och förmodligen mitt i natten också då den tycker du är tråkig som ligger still
    Tack för ditt svar, ingen annan verkar ha sett eller orkat svara. Det känns mest som om alla i den här tråden pratar om varandra..*suck*
  • Summer
    mejola skrev 2009-11-28 19:11:56 följande:
    blir nog lätt så att man hamnar i ett samtal med någon och missar andra. ja försöker hänga med alla men de är inte lätt När har du ul? annars om du är orolig brukar vissa bm vara bussig och låta en lyssna på hjärtljuden
    Jo, så kanske det är. Känns bara som en splittrad tråd om jag jämför med mina andra två :)
    Jag har KUB på onsdag så du får jag ju göra ett VUL men det är det jag är så nervös inför, när det känns såhär...
    Du är väl bara några dagar före mig? Känner du igen dig? Har du haft spökveckor eller känner du dig gravid varje dag?
  • Summer
    Joggi skrev 2009-11-28 20:49:02 följande:
    [citat]
    Känns som man är GRAVID på morgonen, sen när man har kissat så är det inte ens en bula för mig=(

Skönt att du beskriver det så. För mig är det samma sak. Jag har kanske en eventuell bula när jag inte kissat men efteråt är jag helt platt...
    Vilken vecka är du i?
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-28 21:00:26 följande:
    Jo visst är det så. Sedan finns det de som BARA skriver om sig själva och aldrig pratar med andra. Känns lite som om de tror att det är en EGO tråd.. Jag har ju med KUB på onsdag, är jätte nervös! Har inte känt några mer fosterrörelser på ett par dagar nu... När var det du var beräknad? Jag är i v.12+4 med BF 7/6. Känner mig bara gravid på morgonen har annars inga symtom.. Eller jo, de senaste dagarna har jag märkt att jag börjat få sammandragningar... Så ledsen över detta. Hade jätte ont av det förra graviditeten och det känns inte kul att det börjar såhär tidigt... Har annars inte kännt något på säkert 3 veckor...
    Okej, då kanske inte mitt tillstånd är jättekonstigt. Jag känner mig som minst gravid på morgonen. Jag går in i v. 13 på tisdag och är beräknad 14 juni...hoppas hoppas!
  • Summer
    Joggi skrev 2009-11-28 21:06:51 följande:
    Jag går in i vecka 14 imorgon.. Ska på Ultraljud på Måndag, guud va jag längtar och hoppas att allt står rätt till!
    Är det ditt första VUL? Jag såg senast att bebis levade i v. 9+0 (bild i mitt album) men det är ju några veckor sedan...Vi får hålla tummarna för oss alla i veckan!
  • Summer
    Milliemolly skrev 2009-11-28 22:46:59 följande:
    Hej, kanske lite ego men måste berätta vad härligt det var att se den lill* idag på KUB. Den busade, snurrade runt, vinkade, sög på handen, gjorde v-tecknet osv. Vi fick många bra bilder på cd. Ikväll har jag dessurom känt den flera gånger. Vi har dessutom börjat berätta Känns skönt - syns rejält på kvällarna nu och jag är trött på alla bylsiga blusar. Lycka till ni som har KUb framför er. Vi får hem ett brev i slutet av veckan med resultatet av hela testet. Det vi fick nu efter UL var helt OK.
    Åhhh vad mysigt! Grattis till ett lyckat KUB! *avis*
  • Summer
    Joggi skrev 2009-11-28 23:51:37 följande:
    Sweetangel85 skrev 2009-11-28 22:51:37 följande: Usch, det är riktigt jobbigt. Har tagit hårt på mig faktiskt, psykiskt alltå. Har inte orkat nånting och det va snart 8 veckor sen jag städade, lagade mat, jobbade, gick ut på promenad osv. Jag vill ha mitt liv tillbaka NU! Jag går in i v 14 om 10 min=D Men hur ska man orka komma tillbaka till vardagen? Min sambo är guld värd som tar hant om mig!
    Jag vet vad du pratar om. Kunde inte beskriva det bättre själv. Jag vill också ha tillbaka mitt gamla jag. Känner mig så handikappad och isolerad av att må så illa och känna mig så trött och hängig. Bara att hålla tummarna att det snart blir bättre!
Svar på tråden BF Juni 2010!