BF Juni 2010!
Miss Johanna skrev 2009-11-26 17:04:20 följande:
Själv har jag inte heller funderat så mycket kring förlossning. Men det lutar väl åt att jag kommer att föda i Borås. Har att välja på det eller i Göteborg. Just nu känns det som jag bara kommer vilja ha lustgas och kanske akupunktur, ev bad också. Har hört att ryggmärgsbedövningen kan dra ut på förlossningen så jag kommer nog avvakta med att ta den, om jag kan... Jag är i v.12 (11+4) nu och mår fortfarande illa. Har inte fått behålla maten knappt alls denna veckan. Jobbigt! Har gått ner 2 kg. Hoppas att det försvinner snart, vill inte gå med detta hela graviditeten. På mig syns det knappt, har en liten mage, men inte så att folk ser det. Kände i förgår något som bubblade/sprattlade men vet inte om det var fostret eller om det var min mage som kurrade(?) Vad är skillnaden?
Åhhh denna känsla är så svår att förklara men när det är din mage som kurrar så känns det starkare och mer ytligt i magen, vid tarmarna.Denna pirrande känsla var lite längre ner och djupare in, svagare och ....kändes inte alls som magkurr...har liksom aldrig känt så förut. Först pirret som kolsyra och sedan sprattel som från en liten liten fisk (typ Guppi)..