• Summer

BF Juni 2010!

annanazell: Stina84 skrev det så himla bra, finns inga bättre ord. Ang barnet så förstår jag att det är ett otroligt tufft beslut men tänk ändå (trots sorgen) att du är väldigt ung och kommer kunna skaffa fler barn i över 10 år till med en ny man som älskar dig och vill ha ett barn tillsammans med dig. En annan sak hade ju varit om du var 35 år och din tid att skaffa barn var knapp.
    Tänk också på att din son, som redan finns kommer behöva dig mer än någonsin och han kommer att kunna få mer av din tid och kärlek om du samtidigt inte har ett spädbarn att ta hand om dygnet runt.
    Som jag skrivit tidigare, det är helt och hållet ditt beslut men jag tror ändå att du tänkt rätt.

Kramar S

• Summer
    majess skrev 2009-12-01 15:44:29 följande:
    ja,man fick med sig ett papper med diagram,värden på hcg nivåer,mått på bebis krona-stjärt etc och dessutom dessa trisomi risknivåer..+en fin bild på vilda bebin
    Åhhh vad härligt! Jag längtar också så himla mycket till KUB imorrn! Äntligen ska vi få se det lilla livet igen :)
    Idag gick jag in i v. 13 och för första gången kan jag faktiskt känna en liten kula där på magen (under det mjuka) ;)
    Längtar efter Bebis!
  • Summer

Hej tjejer!

Idag är jag världens lyckligaste! Vi var på KUB och fick träffa en jättebra barnmorska. Trevligt att det var UL och inte VUL denna gång!
    Bebis mår bra och vinkade till oss, drack fostervatten, killade sig i huvudet och satte sig sedan upp! :D
    Jag ska snart lägga in en bild i mitt album, dessvärre är den lite suddig.

Jag blev framräknad två dagar och är nu i v. 13 (12+3) vilket känns positivt. KUB gav också bra resultat 1:11645 vilket känns riktigt bra med tanke på min ålder.
    Bebis är nu 5,9 cm och jag tycker faktiskt att det såg ut som en pojke. Dels tyckte jag mig se en liten minisnopp svischa förbi (kan ha varit en snippa) men sedan tyckte jag att det såg ut som en pojke till utseendet helt enkelt hi hi!

Den 15 januari får vi veta! Nu kan jag äntligen slappna av min oro och hoppas på att få njuta lite framöver :)

• Summer
    stina84 skrev 2009-12-02 17:54:40 följande:
    Skönt att allt gick bra!haha min man sa precis samma sak som du! Han bara: Såg du att det var en pojk? Det såg precis ut som en pojk hahaSka ni ta reda på könet?
    Hej! Ja, absolut! Vi vill ha reda på könet så fort som möjligt så man kan förbereda sig mentalt :)

Den 15 har vi RUL och hoppas få veta men vi kommer inte berätta könet för någon. Kanske kanske för er på FL eftersom ni ändå inte kan skvallra ;)
  • Summer

Hoppfull trots allt och Xtra: Tack så mycket! Ja, jag är fortfarande inne i ett rus, kan inte sluta le :)
    Hi hi!

• Summer

vitvåonågra till: Grattis till ett lyckat UL. Gulliga barn du har! Mysigt att ni redan har köpt babykläder. Låter lockande men jag får nog hållas ett tag till :)

Bustrollet: Grattis du med till ett lyckat UL. Fint med känslosamma män, sånt gillar vi! Vilka rekordbra siffror du fick på KUB! Högsta jag hört faktiskt :)
    Jag gjorde också ett lyckat KUB idag och är fortfarande inne i ett rus :)

• Summer
    MaraFara skrev 2009-12-03 09:57:28 följande:
    Blev med barnvagn igår iallafall.. Jättefin, bara man får tvätta upp den lite.. Mina andra barn provkörde den igår i vardagsrummet, och konstaterade att bebisar har det bra mysigt som ligger nerbäddade i en vagn :).. Dessutom fick jag en matstol med på köpet.. Och idag kom ett erbjudande om att köpa en kompis spjälsäng för 50:-..
    Åh 50 kronor var en lagom peng! (för en student som jag). Som tur är får jag ärva syrrans spjälsäng och barnvagn. Står nere i förrådet och ska plockas upp i maj :)
  • Summer
    Joggi skrev 2009-12-03 14:06:12 följande:
    Hej tjejer!En fråga till er som redan har barn kommer här..Ska köpa lite bebiskläder till en släkting som fått bebis, ska bli en julklapp.Hon föddes den 21 November och har idag storlek 50 men är lite för stort. Vilken storlek köper man till julklapp?
    Köp en storlek för stort så hon har nåt att växa i. Hellre det än för litet! :)
  • Summer

Hur mår ni idag? Jag (och bebis) har varit nere vid vattnet och fotat rimfrosten, så vackert! Kika gärna in på min blogg: www.detsannalivet.blogspot.com

För övrigt är jag mest trött idag, äter regelbundet typ var tredje timme så jag slipper må illa :)

Svar på tråden BF Juni 2010!