• Summer

BF Juni 2010!

Tillata skrev 2009-12-11 21:19:10 följande:
    Jo jag har oxå så, för mig har detta kommit senaste veckan (v15). Känns väldigt obehagligt och känns mest när jag står eller reser mig upp. Ibland känns det mer krampliknande för mig,, då går det oftast över efter jag vilar en stund. hoppas att det bara är ligamenten man känner. Magen växer ju faktist på riktigt nu:)
    Det du beskriver låter som ligamenten som drar och håller upp livmodern. Men för mig känns det som det är nära urinröret, nästan som det hugger och sticker intill det och det var utan att jag stod upp, låg helt vanligt på soffan...

Ja ja hoppas det inte är nåt farligt :)
  • Summer
    kela81 skrev 2009-12-11 22:44:14 följande:
    Summer: så har jag med, pratade med min bm, idag och hon sa att det var helt normalt i den fasen vi är i nu!
    Vad skönt att jag inte är ensam. Det är flera andra som också känt samma och enligt deras läkare och barnmorskor så var det också normalt. Tur! :)
  • Summer
    Ellie84 skrev 2009-12-14 09:08:13 följande:
    Jag bokade tid imorse och fick tid 11/1.. Så vi har samma dag Jag glömde dock säga till att vi vill veta kön..Tror ni jag måste ringa igen eller kan man säga det på plats??
    Här får man också veta kön om bm bara kan få in en bra bild så att hon ser.
    Du kan säga till under besöket.
  • Summer
    NellieMonique skrev 2009-12-14 09:45:45 följande:
    Får ni ta reda på det på ert rutin ul?Hos oss får ingen veta,då får man gå till någon privat och betala massa pengar :/
    Låter konstigt, varför skulle hon inte kunna säga det när hon undersöker bebisen.. Under RUL så ska man ju (oftast) kunna se kön och det ska inte kosta något extra.
    Åk till Sthlm vettja! ;)
  • Summer
    kristallen skrev 2009-12-14 12:31:49 följande:
    Så vart det för våran del med sista. Vi såg båda två en snopp och pungen hur änkelt som helst. Men hon sa ju inget för här får dom ju inte det. Idag kl halv 3 ska jag på kub, och är faktigst lite nervös . Ska dit själv då maken får va hemma med våra sjuka barn.
    Lycka till på KUB, det kommer gå bra ska du se!
    Jag älskade att göra KUB. Vi fick se vår bebis en låååång stund. Lycka!
    Sedan gick jag som på moln i två dagar :)
  • Summer
    Sweetangel85 skrev 2009-12-14 12:57:29 följande:
    Fast de e många som har slutat att berätta tack vare att de finns folk som gör abort efter att de fått veta könet..
    Va! Är det sant? Låter ju helt galet! Vi lever ju inte i Kina liksom...
    Man får hoppas att de flesta är vettiga nog att bli glada oavsett kön :)
    *längtar*
  • Summer
    Thesso skrev 2009-12-14 17:58:09 följande:
    vad är det där testet för nåt? intelligender eller vad det nu hette.
    Undrar också...*nyfiken*
  • Summer
    Ellie84 skrev 2009-12-19 12:06:13 följande:
    Går in i vecka 17 idag..Men känns inte som det då det inte känns nå speciellt i magen :/
    Jag går in i v. 16 imorgon och känner heller ingenting förutom att jag kräks då och då men inget i magen :(
    Men jag hoppas att det finns en sprattlande bebis där, såg den ju sprattla för 3 veckor sedan :D

Stay cool ;)
  • Summer
    Bustrollen skrev 2009-12-19 20:56:31 följande:
    En fråga tjejer...har insett efter lite efterforskningar att det borde synas nu att jag är gravid. Var inne och kollade här bla: www.minbebis.com/gravid_vecka_16.htmlSå ser jag inte alls ut...det syns ingenting på mig. Borde det inte det? Börjar bli lite orolig...När min syster var i v.15-16 på vårt bröllop så syntes det tydligt. Visserligen är hon smalare än jag men det syntes väldigt mycket på henne...
    Det där är ju så himla individuellt. Jag tror inte att man ska jämföra sig med andra. Min kompis är väldigt smal och på henne började inte magen att synas förrän runt v. 18-19 och hon kände inte något förrän v. 20 eftersom moderkakan låg i framvägg, så jag tror inte du behöver vara orolig.

När gjorde du UL senast?
Svar på tråden BF Juni 2010!