• Summer

BF Juni 2010!

Hjälp! Jag behöver stöd och pepp. Jag har inte orkat säga något tidigare men jag har varit sjukt orolig i 2-3 dagar över bebis.
    Innan dess har magen växt så det knakat, jag har haft växtvärk och tyckt ibland att jag känt små rörelser där inne (fladder) men sedan 2-3 dagar tillbaka så har magen blivit MINDRE! Brösten ömmar inte längre och är inte svullna, jag känner varken rörelser eller växtvärk längre.
    Nu är jag SÅ orolig att bebis har dött. Har så svårt att koppla av...{#lang_emotions_cry}

Jag går in i v. 18 i övermorgon...

Hoppas ni alla hade en bra nyår!
  • Summer
    Sweetangel85 skrev 2010-01-01 17:40:12 följande:
    Du behöver med all säkerhet inte vara orolig.. den läskiga fasen brukar inträffa från v.16 o framåt, då man oftast brukar må mkt bättre, svullnaden på magn går nr o den "riktiga" magen kommer o börja växa.. hade likadant med sonen!
    Tack för ditt svar men jag har läst att läskiga fasen är mellan v. 10-16 och jag är ju snart i v. 18.
    Jag har RUL om 15 dagar...jag får väl försöka härda ut tills dess {#lang_emotions_cry}
  • Summer
    Ellie84 skrev 2010-01-01 18:06:33 följande:
    Min mage blir oxå mindre under vissa perioder och ibland rör sig bebis mindre..Snart har  vi RUL tjejen och då ska du se att  din bebis växer och sprattlar för fullt
    Tack för stödet, skönt att höra att man inte är ensam! Bara så konstigt att allt har avtagit över en natt..
    Innan var jag inte ett dugg orolig, hade en massa symptom och tecken och nu känns magen så liten och mjuk...jag fattar ingenting :(
  • Summer
    Sweetangel85 skrev 2010-01-01 18:53:30 följande:
    Men jag kände i vilket fall så me sonen o de e vanligt runt den här tiden.Sen har du väl set bebis på ul innan va? Då lever den självklart o mår bra!!
    Jo, allt såg bra ut på UL v. 13 men man blir ju så nojjig...bebisar KAN ju dö i magen även sent. Men jag ska försöka tänka positivt. Tack! :)
  • Summer
    AnAngel skrev 2010-01-01 21:51:50 följande:
    Summer: är i v 17+3 idag, inte heller känt av den på 2 dagar, inte mkt innan heller, men lite fladder då och då... och 2 nätter i rad har jag nu sovit utan att kissa på 8 tim, (innan kissat var annan var tredje timme)... Och tycker också magen är lite mindre, men allt är säkert bra, inte orolig, säkert precis så som de är! Passa på att njut! Vips är vi så stora och gnäller över att vi inte får sova för den sparkar och lever rövare!
    Tack snälla för stöttande ord! {#lang_emotions_flower}

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om detta.

Kram
  • Summer
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-03 11:25:17 följande:
    Jag fick precis som du fast tidigare i graviditeten. Var övertygad om att bebisen dött För hur 17 kan ALLA symtom bara försvinna över en natt sådär?Men det kan de uppenbarligen för bebisen levde i allra högtsa grad! Jag fick förklarat förmig att OM det nu hade varit så att bebisen verkligen dött så betyder det iaf inte att alla symtom försvinner. Alla gravidhormoner är ju kvar i kroppen ändå.Och att magen blivit liten och mjuk som du beskriver tyder heller inte på att något hänt med bebben. För om det hade gjort det så hade magen ändå varit lika stor.Vare sig bebis,mage eller livmoder KRYMPER ju inte om bebisen dör. Den avstannar i växt bara och inget man känner från en dag till en annan.Hormonerna spökar hit och dit och vips så har du din "hårda" kula igen! Idag är tex min mage bara en deg,från att ha varit klotrund och putig.Ligger jag på rygg känner jag INGET alls. Inte ens livmoderkanten.Och det gjorde jag definitivt tidigare.Fladder kände jag massor för en vecka sen men nu är det hellugnt där inne. Inte så mycket som ett bubbel på en vecka ungefär.Fast det är väl den här tiden som kallas för "spökveckor" har jag för mig så nu är det väl bara att vänta till RUL för att få se våra små leva rövare där inne igen Själv funderar jag på att skaffa en "doppler" för att kunna lyssna på hjärtljud hemma när jag känner mig orolig. Kanske kan vara något för dig också? ?-) 
    Tack snälla gulliga du för att du tog dig tid och svarade så långt! Det betyder jättemycket för mig att vi på tråden har varandra, särskilt när man är orolig!

Kram
  • Summer
    majess skrev 2010-01-03 23:19:02 följande:
    vad kul!jag har oxå rul den 15....
    ...och jag med :)
  • Summer
    elinasteen skrev 2010-01-04 20:41:19 följande:
    jag har också gått ner om fingrarna, min vigselring är jättestor! är på gränsen till o ramla av hela tiden! Var ju på RUL idag kl 14, och det såg jättebra ut, men hon blev osäker på vilken vecka jag var i för enligt måtten på huvud och lårben som stämde jättebra ihop, så var jag i vecka 16+2, men då tyckte hon det var konstigt att jag inte plussat tidigare än vad jag gjorde, hum... men så jag fick ett ultraljud till om två veckor för o fastställa och man tackar ju inte nej till o få se lille knodden igen och hon berättade könet, en pojke väntar vi!!! men tror inte jag vill säga namnet vi har på honom  
    Grattis till ett bra RUL, kul att du fått veta könet. En pojke, vad roligt! Jag tror att vi också kommer få en pojke...om några dagar har vi RUL :)
  • Summer
    stina84 skrev 2010-01-04 19:43:08 följande:
    Summer och Ellie: Tack för tipsen Fast pojknamn är det vi redan har som vi är nöjda med , flicknamn är svårare tycker jag... Behöver inte heller vara bundet till att börja på S... Tur det är ett par veckor kvar så man har lite tid på sig att funera
    Det första flicknamn som kom upp i mitt huvud när jag tänkte Salome var Cassandra. Jag tycker iallafall att det passar med ett lite längre namn eftersom Salome har tre stavelser :)
  • Summer

Stackars er som verkar ha fått så mycket krämpor redan :(
    Jag börjar nu äntligen få tillbaka mitt gamla liv. Jag har mått skit (hjärtklappning, kräkningar flera ggr om dagen, yrsel, bakiskänsla, sängliggandes från och till från v.6-17) så jag hoppas verkligen att jag fått min dos av problem.
    Nu kan jag äntligen träffa kompisar igen, vara uppe senare på kvällen och njuta lite av livet igen.
    Jag kan däremot inte gå i affärer längre (jag som älskar shopping!) då blir jag trött och snurrig ganska fort. Andfåddhet och hjärtklappning är det jag känner av mest till vardags. Mitt hjärta slår även väldigt hårt på natten när jag sover vilket känns lite obehagligt.

• Summer
    msfine skrev 2010-01-05 15:30:14 följande:
    Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =(Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.
    Jag har också övervikt sedan tidigare. Har inte vägt mig sedan invägningen och tror inte att jag har gått upp så mycket. Är också i v. 18 och jag skulle gissa att jag gått upp ca 2 kg sedan invägning, det återstår att se på RUL.
    Men du, ha ingen ångest, det blir som det blir, det enda du kan göra är att försöka röra på dig och äta så sunt du kan.
    Dessutom går överviktiga inte upp lika mycket i vikt som normalviktiga vilket är skönt! Jag hoppas på en viktökning på MAX 15 kilo under hela graviditeten :)
  • Summer
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-05 20:07:21 följande:
    jag tycker det är ledsamt att man ska haka upp sig på vikten när man är gravid.. är ju nästan det första folk frågar: Hur mycket har du gått upp då? Ungefär som att man själv SKA tycka att man blivit tjock och inte gravidvuxit..En sak är väl om man är överviktig så det är farligt för hälsan..Jag har väl ca 5 kg övervikt från början men har haft "tur" mina graviditeter och bara gått upp 6, 7, 9 och 8.5 kg ändå har jag levt och ätit det jag viljat.. Tror det har lite med gener att göra hur mycket man går upp. Hittills har jag gått upp 3.5 kg och jag vet att dt kommer mera men det är ok.. Tycker vi ska försöka njuta över att vi växer och frodas och ger liv åt en ny människa!Sen kan jag förstå att det blir en helt annan sak om man levt med ätstörningar od som så många tyvärr gör och gjort i dagen samhälle..
    Oj, har du bara gått upp 6 kg under en hel graviditet? Jag har läst att man åtminstone ska gå upp 12 kg eftersom bebisen väger några kilo, sedan moderkakan något kilo, fostervattnet några kilo osv osv. 6 kilo låter väldigt behagligt. Var bebisarna trots detta normalviktiga vid födseln? 
  • Summer
    hoppfull, rednose, pepparkaksdeg: Låter toppen att man bara behöver gå upp så lite men ändå få ett normalviktigt och friskt barn! Jag vill verkligen gå upp så lite som möjligt eftersom jag redan bär på för mycket. Det jag skrev om minst 12 kilo har jag läst i en gravidbok och inget jag själv hittade på, det stod så. Men böcker har ju oftast riktlinjer och sedan är ju varje graviditet individuell :)
  • Summer

Ja oj vad ni skriver idag! Mycket att läsa ikapp {#lang_emotions_smile}

Själv ska jag ärva syrrans Teutonia Timmy så jag behöver inte fundera så mycket på design och storlek. Jag är student och gratis är gott {#lang_emotions_money_mouth}
    Den kanske inte är den snyggaste men fått bäst i test hos Råd & Rön 2009. 

• Summer
    Är det någon mer än jag som inte känner av bebis någonting? (första graviditeten).
    Jag har känt den röra på sig vid enstaka tillfällen, senast var nästan en vecka sedan. Är lite småorolig...

Har RUL på fredag!
Svar på tråden BF Juni 2010!