Makaroon skrev 2009-12-03 22:16:53 följande:
Hejsan! Har varit inaktiv ett tag pga tröttheten som nu ikväll fått sin förklaring. Jag har varit orolig ett par dagar pga lite blod och mer intensiva dragningar i magen än vanligt så när jag idag kom in för dateringsskanning så sa jag direkt att vi var lite oroliga. Skulle vi inte ha varit fick vi snart veta. Det tog inte många sekunder efter det att skanningen börjat så utbrast sonografen - nämen här har vi en överraskning (fast på engelska då). Vi väntar nämligen tvillingar, med varsin moderkaka och båda pigga, glada och poserande. De ser ut som ying och yang där dom ligger tillsammans på bilden så det är vad jag kallar dom nu! Maken är fortfarande smått chokerad eftersom vi nu definitivt inte kan bo kvar i ettan två trappor upp utan hiss. Tänker praktiskt gör han i alla fall. Jag ler mest maniskt och längar tills imorron då jag ska berätta för kollegorna hur det står till, lär ju knappast kunna hålla det hemligt mycket längre ändå.Klart slut, och nu när jag verkligen verkligen vet att dom finns där ska jag försöka vara mer härinne och lära mig mer om vad jag har att förvänta. Nån som redan är tvillingförälder och kan berätta hur det är?
Woooow, grattis till tvillingar. Häftigt!
Min syster har tvillingar, två goa pojkar som snart fyller 7 år.
Det enda som hon tyckte var jobbigt var amningen. De fick ställa klockor hela tiden när de skulle ammas och först den ena och sedan den andra och när den andra var klar så var det typ dags för den första igen. Alltså tar det extra på krafterna MEN det bästa är ju att pappan får en större roll och ger förmodligen dessutom ersättning efter amningen. Pappan får ju dessutom längre ledighet pga att det är två barn.
Detta kommer gå bra!
Kram