Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

Tack för tipset mejola!
    Får hoppa in här då ist

Har en konstig fråga, eller ja, hehe.
    Jag mår ju sjukt illa heela dagarna.. o så fort jag äter elle känner en matdoft så står det mig upp i halsen o jag vill bara spy.. men nu till saken..
    Men ist för att jag spyr så börjar det köra såååå i magen o jag mår ännu mer illa o tror jag ska spy men då måste jag på toa o göra nr 2.. heeelt weird, aldrig hört att ngn haft så förut. så ist för o spy när jag mår illa så måste jag gå på toa.??? as konstigt..

♥ Emilio 080504 ♥
  • Sweetangel85
    Mollystar skrev 2009-10-27 14:41:01 följande:
    Jag har tittat och hittat denna vagn som jag vill ha , min sambo kommer från småland så vi ska åka ner i januari och ska då åka in på denna affär och kolla på den här och ser den bra ut så beställer jag den när det börjar närma sig BF.www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=24_26&...
    haha häftigt.. jag bor i tranås
    ♥ Emilio 080504 ♥
  • Sweetangel85
    Sussilago skrev 2009-10-28 09:29:50 följande:
    [citat]Sussilago - När jag fick mf så blödde jag i flera dagar, och hade dessutom jättejätteont med kramper. Hoppas att det bådar gott för dig att blödningen redan är över. Hur långt är du gången? Har du talat med gyn? Jag är/var i v 9. Det var gyn jag ringde och pratade med. Dom var fö väldigt gulliga o förstående( har läst här inne på FL att det är ingen självklarhet...) Du ger mig lite hopp iaf eftersom jag inte blöder direkt idag.. Men det var (ursäkta) mkt klumpar i blodet igår... Tack för din omtanke! S
    får säga detsamma oxå.. jag fick mf i v.6 o jag fick första bruna flytningar o sen blödde jag flera dagar, o sen klumpar o hade SKITONT!! så de gehöver absolut inte vara ngt.. *kramar om*
    ♥ Emilio 080504 ♥
  • Sweetangel85
    kristallen skrev 2009-10-30 18:41:32 följande:
    Jag har inte alls samma lust nu. Och min man är rätt sur över detta och brukar säga......nu har du ju fått det du ville ha så nu är jag inte intressant längre !Men saken är den att jag är rätt trött och har varje natt 3 ungar i sängen också efter kl 1 på natten så jag sover ju lite illa. Och så upp på toa och kissa mitt i natten me, man blir ju trött som sjutton.Men det klart, innan så hade man ju lite mer av ett syfte till att man ville varandag .
    hahah så säger min man med. hehe.. men förstår honom att han inte känner sig nöjd.. för vi har inte haft sex sen jag plussa, allså 5 veckor sen :-O:-O:-O
    men jag mår konstant illa o har spytt, o e fruktansvärt trött.. o e sjukt känslig mot dofter så de räcker me att han andas ´å mig så mår jag illa =(
    ♥ Emilio 080504 ♥
  • Sweetangel85

Mina symtom är:

* Illamående från morgon till kväll
    * Sååå trött o jag sover oxå middag nästan varje dag
    * Får gå på toa o göra nr,2 varje gång jag äter eller dricker ngt nästan, konstigt tycker jag.
    * Hungrig konsatnt hela tiden.. blir vrålhungrif efter 1,5 timme efter jag ätit mat.. de bara suger i magen o den känns HELT TOM,, funderar på om jag kanske har magkatarr??
    För eftersom jag måste gå på toa ofta så försvinner de ju me...
    * Bara liiite ömma bröst ibland
    * Klåda i underlivet, plus att jag e lite svullen??? såå konstigt de med..
    * fryser som en tok
    * får gå upp o kissa på natten

♥ Emilio 080504 ♥
  • Sweetangel85

Måste bara klaga lite...

Jag mår sååå dåligt.. jag måt skit illa från de att jag vaknar till de att jag går o lägger mig.. enda ggn då de känns ok e om jag ligger ner.. men så fort jag reser mig så börjat de kööööra i magen o jag blir spyfärdig..
    Sen vet jag inte om jag pkt på magkatarr eller ngt men de bara bränner o uger i magen, blir hungrig efter 1 timme heeela tiden =( O hungern gör ju lixom illamåendet värre.. ohh jag bryter ihop snart.. orkar ju inte med min son alls längre =((

• Sweetangel85

Usch, har börjat fundera på KUB-test iaf..
    aså jag känner så här.. de skulle ju vara såå skönt i efterhand om de visade sig att risken e minimal för down syndrom.. men sen täänker jag, tänk om man får ett negativt svar, vill man verkligen veta de så långt i förväg? Kommer behålla barnet oavsett, så gå en hel grav o lixom veta???usch va svårt de är

• Sweetangel85
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 12:59:23 följande:
    Förstår faktiskt inte varför man ens ska göra detta KUB test.. För såna som har down syndrom i släkten kan jag förstå, eller som är över 35,  men bara för att liksom de förstår jag inte!! man kommer väll älska barnet lika mkt iaf även fast man inte vet om den har det lr inte!! Tror det är för att många vill komma åt det där ultra ljudet kanske?! Ni som ska göra KUB testet, ska ni göra fostervattens prov oxå? Har hört att det inte ska vara så bra?? Nu kanske detta inlägg lät lite negativt, men det är det absolut inte.. Jag bara inte förstår varför?
    Ja aså fast så "enkelt" är det nog inte.. självklart vill jag ha ett friskt barn. o visst jag kommer säkerligen o älska de barn som kommer om de har ds lika mkt som om de vore friskt.. men de handlar väl inte om de??? de handlar väl om vetskapen, att VETA innan barnet kommer ifall man vill föreberda sig på de mentalt, eller INTE.. just därför jag funderar över de, o jag vet inte om jag VILL veta eller INTE just för de mentala biten innan.
  • Sweetangel85
    JuliaIsabella skrev 2009-11-05 14:15:15 följande:
    Sweetangel85 skrev 2009-11-05 12:08:13 följande: Jag visste inget i förväg att våran son hade DS (har) men hade nog varit glad att få veta det för att slippa choken och hinna läsa på mer om det och så lycka till hur du än gör och jag kan säga att jag är en stolt Downis mamma =)
    jaa det e exakt så jag tänker o förklarade ovan till en annan. Inte att jag inte skulle älska mitt barn utan just för den mentala biten.. vill jag veta eller inte? det e det jag inte vet.. men förstår att de måste kommit som en chock, o att du självklart älskar din son mer än allt annat

får man fråga om de fanns några "tecken" alls på att sonen hade ds? tex höga sf-mått, eller ngt annat?
  • Sweetangel85
    Kamikazee skrev 2009-11-05 17:42:17 följande:
    Är man över 35 är det gratis. Annars kostar ett privat 1800 kr. Tror inte att landstinget låter en göra det hos dem om man inte är över 35 eller har föreliggande skäl (som jag).
    Här i Tranås iaf så erbjuds alla att göra KUB-test nu, var nytt för i år- Och det var gratis.
Svar på tråden BF Juni 2010!