Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

Pepparkaksdeg skrev 2010-01-03 14:56:08 följande:
    Misstänker du blod så åk till akuten. Kan vara blödande magsår!
    Ja de var ju samma konsistens som galla men var knallrött..
    hehe ja, tyärr finns de ingen akut här där jag bor, haringet körkoet o mannen e i en helt annat stad just nu, inga pengar på mobilen.. haha kan de inte bli sm ett större skämt?
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 15:07:09 följande:
    Usch det lät inte bra Noomi och Emilio, vore jag som du skulle jag iaf ringt till rådgivningen!På tal om mat, är helt inne i thaimat nu.. Får såna perioder ibland=)Igår åt vi kyckling med färsk ananas, paprika, kokosmjölk och röd curry. Idag blir det stekt ris med räkor..Har flera thairecept på gång i veckan=) Så otroligt gott!Min mage har växt otroligt på senaste 1-2 veckorna. Så snabbt det gick! På Torsdag är det UL, ska bli roligt! Hoppas jag får veta om det är en kille eller tjej=) Så nyfiken nu!
    tyvärr kan jag inte ringa så får se hur jag löser detta.. har skickat mail till min mans mbil så fr se om han ser de o kan ringaåt mig..
  • Sweetangel85

Jaa de ska ringa upp mig från sjukhuset strax.. åhh..

• Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 15:32:24 följande:
    Tänkte höra med er om nån kan hjälpa mig med vagn!Fattar absolut ingenting och är faktiskt helt ointresserad av vagn. För mig är det bara en sak med 4 hjul som ska frakta en bebis=) (missförstå mig rätt)Vi behöver en vagn med 4 stora hjul, har jag iaf kommit fram till. Kommer mest att köras på hundpromenader. Har en stor hund (grand danois) och vore kanon om vagnen går att fälla ihop och få in på längden i bilen (saab 9-5) alltså med handtaget utåt. Sen har jag en fråga, hur bra är det med vändbart handtag?Vilken vagn skulle ni rekommendera oss?Skulle lätt kunna lita på er och beställa en vagn via nätet efter lite efterforskning såklart=)
    Vi har själva en stor hund /rottweiler/schäfer.
    O vi valde en ganska lätt vagn o så man kan ha o köra me i skog, helst då punkeringsfria.

vi har en emmaljunga city cross, o den går in på lngden i våran volv 850.
    Vi e supe nöjd med den agnen
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 16:02:06 följande:
    Den vagnen ser faktiskt väldigt smidig och bra ut! Om jag förstår det rätt så köper man vagnen, sen + en liggdel? Ska titta runt lite på den faktiskt=)
    Ja du kan ju välja själv om du vill ha en liggdel, eller om du använder sittdeleb o har i en hård eller mjuklift i.. Men jag själv föredra den seprata liggdelen som man sedan byte ut till sittdel.
    Jaa aå är du best'ller vagnen så får du väljav vilke av de altrnativen som jag skrev, o då kmmr den så
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 16:16:44 följande:
    Okej, ska kika in på barnens hus nåt tag med den i tankarna.. Den verkar bra för promenaderna vi för det mesta tar och verkar som den tar minst plats i bilen av de vi tittat på.. Tack fr tipset!
    Jaa men gör det.. den e verkligen kanon, lätt o smidig vagn som tar sig fram överallt det var så lite så =)
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 17:54:17 följande:
    Har du pratat med sjukan förresten? Hoppas det va som det skulle..
    Jaa till slut såå.. Hon trodde de kunde ha varit ett blodkärl som brustit nånstans i halsen eftersom jag spytt en del.. Men att ja kulle avvakta o se om de kom gt mr blod nästa gång, då skullejag hör av migigen..
    så de arnog säkert så då kanske kndes bara så konstigt när de kom rätt mkt.. me mn får lit på vad de säger =)
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-03 20:16:54 följande:
    Noomi och Emilio: HUr må du nu då? Har det lugnat sig?
    Jorå nu är de bättre..lite illamående i bakgrunden bara.. har fåt i mig lite kvällsmat nu iaf.. Känner att de svider lite i halsen, uch. kanske kommr svidae del då man spyr nästa gång då.. fat defår vi ju hoppas att jg inte gör mer såklat, haha

När du ha sd, hur många kan du ha per dag då?
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 20:29:10 följande:
    Ja verkligen! Jättesvårt... Jag är mest ute efter en smidig vagn som går in på tvären i bilen och efter att jag har kikat runt lite så verkar city crossen bli liten och smidig.. Vet dock fortfarande inte om den går in på tvären i bilen ännu.. Gick in i V70 men deras bagage är lite större än 9-5:ans.. En vagn som inte går in på tvären är utesluten med tanke på att hunden hellst behöver minst halva hellst 2/3-delar av utrymmet... Gud så svårt...
    på tvären menar du väl att man ställer in vagnen på sidan om man säger?
    Men går ngn vagn in på tvären o samtidigt att man kan ha e stor hund?
    tror de flest har så att man lixom kör in vagnen framåt o har hunden på andra sidan.. förstår du?
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-03 20:41:42 följande:
    Jag tror det var så hon menade med Fast det lät lite knasigt. Tror inte den ska in på tvären
    hehe nej jag tror inte det heller
Svar på tråden BF Juni 2010!