Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

Alla har verkligen varit på VUL/UL alltså
    Av alla aktiva e de nog abra jag som inte varit på ngt alls o ska på mitt första då Rutin UL är...
    Väntan väntan....

• Sweetangel85

hoppfull trots allt skrev 2009-11-30 21:38:49 följande:

pepparkaksdeg: Så kanske det är, fast jag har fattat det som att den oftast växer med livmodern upp när den växer, därför brukar oftast moderkakor som ligger för utgången flytta sig upp.. men som sagt jag är absolut ingen expert överhuvudtaget, detta är endast vad jag tidigare trott allafall.. By the way, på infon om FVP i dag fick vi reda på att dom helt slutat med att tala om kön, vilket är lite tråkigt då det ju är 100 % säkert vid ett sådant prov. Får väl hoppas att pyret är sammarbetsvillig på rutinul ist
    Jag tycker det e bra att dem gjort det, för det har ju funnits så många som gått o gjort abort sen efter de fått veta pga det varit "fel" kön på barnet!! o de tycker jag e helt absurt... så får försöka se de så kanske men hoppas som sagt att bebben vill visa upp sig på Rutin UL
  • Sweetangel85

Grattis till er alla som hade lyckade UL med Kub o allt, skönt o höra

Hinner inte o läsa ikapp allså, de skrivs för mkt

• Sweetangel85
    MaraFara skrev 2009-12-04 05:30:14 följande:
    Själv har jag visat tendenser till högt blodtryck.. Jag brukar i normala fall ligga på 110/60, men vid inskrivningen så låg mitt blodtryck på 120/80.. Trodde att det var en tillfällighet, men så kollade jag trycket igår på jobbet och det låg på 123/81 o en puls på 102.. Och då var jag inte stressad heller.. Läste nånstans att under andra trimestern så ska blodtrycket sjunka, för att sen stiga efter v 26.. Ska bli intressant att se vart mitt blodtryck tar vägen.. Måste ringa Bm idag.. Är trött, mer trött än vad som är vanligt.. Känner dessutom att jobba som sjuksköterska på an akutmottagning o vara supertrött är inte riktigt bra.. Är inte alls alert, och med på allt..
    Fast 120/80 är inte högt blodtryck, det e fullt normalt. så de behöver du inte oroa dig för!
  • Sweetangel85

Angående sd.. så tycker jag de kändes som om att magen blev stenhård o det blev ett tryck lixom, de höll i sig en liten stund o sen försvann..
    Förvärkar e typ samma sak fast att de gör "ont", tycker inte heller de känns som riktig mensvärk, men ett ihållande tryck som moler o blir starkare o starkare..

Kan nu säga att jag har nog oxå åkt på sd, kände de igår.. för då kände jag nere vid magen o de blev hårt o då kände jag livmoderkanten, känner inte de så väl annars..

Sen vägde jag mig idag, har gått ner 1 kg nu.. Tycker de e så skönt att jag inte gått upp så mkt, me tanke på att jag väger 10 kg mer nu än men sonen..
    Men e ju inte så konstigt, då jag mår illa konstant hela dagarna o spydde senast igår
    Hoppas de ska försvinna snart!

• Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-12-05 11:17:19 följande:
    Hoppas verkligen ditt illamående ger med sig snart! Fy att må illa hela tiden Hur mkt gick du upp med sonen?Jag har gått upp 3.3kg sedan + och är nu i v.14. Tycker inte det är alls mkt, med tanke på att jag mår bra och kan äta och dessutom slutat röka. Men dottern hade jag gått upp 6kg i v.11 så det är ju klart bättre än förra graviditeten. Däremot så hoppas jag inte jag går upp lika mkt i slutändan denna gången. Gick upp +28 med dottern och har nästan 15kg kvar av den graciditeten. Hoppas på att inte gå upp så mkt och sedan rasa av amningen.. Det gjorde jag inte heller med dottern, men detta är en ny graviditet och nya förhoppningar
    Ja det e jobbigt med detta illamående, usch.. man e ju ingen rolig människa o umgås med. har blivit totalt asocial sen jag vart gravid

Jag gick upp 10 kg me sonen, så de var inte mkt.. så hoppas på ngt runt de den här ggn oxå.. Gick upp mitt 1:a kg i v.27 tror jag.

Ja men det e ju kanon bra att de e skillnad, man får försöka göra så gott man kan o tänka på vad man stoppar i sig o försöka vara lite rörlig.. mer ka man ju inte göra..

Jaa jag gick ner allt me sonen på 2 mån o jag tror nog de var tack vare amningen, för sen när jag sluta helt så började kilona komma, men sen efter de har jag haft sjukt svårt o gå ner i vikt. Spelar ingen roll vad jag ätit eller hur mkt jag rört på mig.. har nog blivit ngt knas me ämnesomsättning efter grav, men man kan ju få svårare me viktnedgång efter de såå.. men men

Jaa man får försöka tänka positivt,, hehe. det enda som kan lysa upp tillvaron lite
  • Sweetangel85
    Ellie84 skrev 2009-12-10 11:22:51 följande:
    Vad hände??Åt nyss luch, värmde färdigrätt i mikron..Åt litegrann då jag inte var så jättehungrig..Hinner precis ställa ifrån mig maten så är det baraspringa på toa och hinner knappt dit innan allt kommer uppigen.. jag mår juh inte illa så varför spydde jag..Nä, tror inte att ni vet varför..Lära bara skriva av mig då jag blev såhimla paff...
    Exakt så blev de för mig i förrgår.. Skulle bara ta en sista klunk julmust osen resa mig.. mådde inget tilla eller nåt.. Sen gick jag några steg o jag kände att jag skulle spy, NU, apropå inget.. fick kuta in på toa oa spydde upp allt jag hade ätit..

heeelt weird jag vet, hehe konstigt
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-12-10 13:41:44 följande:
    Usch och fy för att må illa... Hur känns det egentligen, mår ni illa hela tiden? Är det som att vara magsjuk fast man är feberfri? Hoppas ni slipper skiten snart!Jag börjar känna av mina SD mer och mer nu. Städade dotterns rum igår och renbäddade, fick sådana SD så jag var tvungen att lägga mig och vila för de släppte inte.. Känns så tråkigt att det kommit så tidigt denna gången... Foglossning har jag med börjat få.. Inget roligt alls... Jag behövde med få klaga av mig lite...
    Ja jag mår illa hela tideb i princip, kan ha några bra dagar emellan.. men då kommer de tillbaka med att jag spyr sen istället..
    Jaa tycker illamåendet känns lite som om att man har käkat massa godis o chips när man varit hungrig o inte ätit ngn mat du vet? oså käkar man trots att man mår illa till slut.. osen mår man riktigt kasst.. så tycker jag de känns
    Sen innan man måste spy så mår jag som med magsjuka. Just samma känsla.
    Jaa jag hoppas de försvinner snart..

Usch var träligt med både sd o foglossning så mkt redan.. jag har sd ibland men inte mkt.. men sen gör jag inte så mkt heller mer än o tar de lugnt eftersom jag mpr illa hela tiden, s jag kommer inte ut o går eller nåt.. men räcker me at jag bär sonen uppför trappan i huset så rusar pulsen upp o jag får sd.. Så skulle jag göra lite mer så
  • Sweetangel85
    Summer skrev 2009-12-14 12:55:19 följande:
    Låter konstigt, varför skulle hon inte kunna säga det när hon undersöker bebisen.. Under RUL så ska man ju (oftast) kunna se kön och det ska inte kosta något extra.Åk till Sthlm vettja! ;)
    Fast de e många som har slutat att berätta tack vare att de finns folk som gör abort efter att de fått veta könet..
  • Sweetangel85
    Va! Är det sant? Låter ju helt galet! Vi lever ju inte i Kina liksom...Man får hoppas att de flesta är vettiga nog att bli glada oavsett kön :)*längtar*
    MorV:

Jaaa tyvärr är det sant..
    Helt sjukt att det är så.. menmen, de ska ju finnas folk till allt? så därför tycker jag de e bra att mer o mer drar in det att man får kolla könet på RutinUL..
    Det känns ju mer värt de o kanske rädda några stackars liv som egentligen skulle blivit borttagna på RutinUL om de varit "fel" kön, o att de som verkligen vill veta kan betala.
Svar på tråden BF Juni 2010!