Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

Thesso skrev 2009-11-26 07:57:03 följande:
    Samma här. Längtar som bara den!!!MEN, jag är lite orolig över om jag kommer "måsta" ta epidural. Är lite i motståndslaget mot den.
    nej klart du inte behöver o ta Epidural om du inte vill..
    Jag tog bara akupunktur o lustgas vid min förlossning o det gick jättebra!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-26 19:43:21 följande:
    På morgonen går min livmoder upp till naveln! Jag är i v.13. På dagen går den en liten bit nedanför. Tycdligen vanligt att det kan bli så hos omföderskor att livmodern växer snabbare liksom
    men shit? upp till naveln? jag e ju omföderska o e i v.13 o känner inte ens livmodern ovanför blygdbenet, inte ens på mrogonen..
    När jag var i v.24 så kände min BM min livmoder precis ovanför naveln o då hamna jag på övre kurvan..

Är de verkligen den du känner då?
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-28 17:28:18 följande:
    haha ja absolut är det den, den fyller ju upp i princip hela nedre delan av magen, fast den ligger mer åt höger Har du inte sett min bild i galleriet? Magen är större nu än den är på den bilden Under alla mina 25 år så har magen bara varit så under en period innan och det var min förra graviditet,
    hehe ok
    jag var inne för o kolla för npn vecka sen tror jag, men såg aldrig bilden, då vårat internet schabblar sig emellanåt.. men ska in o kolla igen då

spännande o se ditt SF-mått sen då, om de växer på i samma takt, kanske tvillingar, hihi?

Eller så kanske de inte står helt rätt till i min mage, kanske inte växer som de ska, för skiljer ju ändå lixom 2 dm på oss o vi e i samma vecka?
  • Sweetangel85
    mejola skrev 2009-11-28 17:58:35 följande:
    ja de blir väl att småäta hela tiden, ja ser vågen framför mig slå i taket haha. Måste be en tränare ändra mitt träningschema också, ja får mer och mer träningsvärk i magmusklerna så ska ta bort den maskinen helt och be honom lägga om. men magmusklerna har ju inte delat sig än men börjar bli obehagligt, vet inte hur länge man kan träna dem?
    Du kan träna vanliga sit-ups fram till v.17-20 för då delar dem sig.. men efter de kan du träna plankan ändå in i slutet, haha så länge som du orkar.. för då tränar man de inre magmusklerna, o de e bara bra.
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-28 20:27:39 följande:
    haha ja fast den går bara upp till naveln på morgonen när blåsan är full med urin, annars går den ungefär  lite mer än halvvägs Tvillingar vore väldigt välkommnande, fast tror inte det är 2.. Tror inte du behöver oroa dig. Det är nog bara olika från kropp till kropp. Finns ju de kvinnor som går en el graviditet utan att det knappt syns på dem att de ska ha barn, medans andra tror man gått över tiden redan i v.30
    Ah så du skulle kunna tänka dig tvillingar? eller ja, de får man väl ta med i beräkningen meeen, du förstår nog vad jag menar?
    Har själv enäggstvillingar till systrar o fuuuulllt med tvillingar på både min mammas o pappas sida, o även min mans mamma o pappas sida har.. men jag vill inte ha tvillingar, hehe

Jo, de e sant som det e sagt.. e väl bara nu i början som jag tänkte på de lite mer, ananrs så e de ju sååå individuellt verkligen!!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-28 20:28:39 följande:
    Glömde säga det med att jag sa på KUB på onsdag, ska kolla med den BM som gör UL då (om jag kommer ihåg) om det är vanligt med så stor livmoder redan
    hehe ja gör det.. fast om den "bara" gick halvvägs vanligtvis så de e ju säkert vanligt om man e omföderska!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-28 20:42:10 följande:
    Ja, jag skulle tycka det var mysigt" Känner ett par stycken som har tvillingar och alla säger att visst är det mer jobb men vilken glädje Dottern min är ju ganska stor då med, lite över 3 så hon kan ju hjälpa mamma Roligt med så mkt tvillingar i släkten Du ska inte ha det nu då?
    Hehe jaa en liten hjälpreda Jag skulle nog falla i chock om jag skulle få reda på om de var tvillingar.. puhh..
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-28 21:00:26 följande:
    Jo visst är det så. Sedan finns det de som BARA skriver om sig själva och aldrig pratar med andra. Känns lite som om de tror att det är en EGO tråd.. Jag har ju med KUB på onsdag, är jätte nervös! Har inte känt några mer fosterrörelser på ett par dagar nu... När var det du var beräknad? Jag är i v.12+4 med BF 7/6. Känner mig bara gravid på morgonen har annars inga symtom.. Eller jo, de senaste dagarna har jag märkt att jag börjat få sammandragningar... Så ledsen över detta. Hade jätte ont av det förra graviditeten och det känns inte kul att det börjar såhär tidigt... Har annars inte kännt något på säkert 3 veckor...
    Måste bara fråga hur ni känner av sd så här tidigt, allså hur känns dem då? som vanligt? eller mensvärk?

jag fick sd från v.17 me sonen osen hade jag de fleera ggr /dag fram tills han föddes..
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2009-11-28 20:52:25 följande:
    På tal om tvillingar så - JA TACK! Fasen va mysigt..Och jag vill så gärna ha 2 barn, men vet inte om jag vill vara gravid igen med tanke på att man har LEGAT med illamående i 7½ veckor.. Så det skulle vara perfekt med 2 direkt=) Har alltid fascinerat mig av tvillingar=)
    Jaa jag mår fortfarande oxå väldigt illa o spyr emellanåt fort.. är i v.13, så vi får hoppas de går över snart!!
  • Sweetangel85
    mejola skrev 2009-11-28 22:57:02 följande:
    känns som mer ett "tryck" tycker ja än mensvärk, att de liksom som ja.. haha svårt att förklara mer utbrett, växtvärken är mer centrerad medans sd (iallfall mina) är mer utbrett
    hehe ok jag förstår, de känns allså tyyp som der vanliga sd? fast kanske inte lika tydligt att de lixom blir hårt?

Dåå kan jag nog inte känna av de än då eftersom min livmoder inte är ovanför blygdbenet än..
Svar på tråden BF Juni 2010!