Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

Usch, det är riktigt jobbigt. Har tagit hårt på mig faktiskt, psykiskt alltå. Har inte orkat nånting och det va snart 8 veckor sen jag städade, lagade mat, jobbade, gick ut på promenad osv. Jag vill ha mitt liv tillbaka NU! Jag går in i v 14 om 10 min=DMen hur ska man orka komma tillbaka till vardagen?Min sambo är guld värd som tar hant om mig!
    Jaa samma häär.. när de var första ggn så fick jag inte dåligt samvete, eftersom sonen inte fanns..
    men nu, jaa nu har mannen gått upp på morgonen, lagat mat, gått ut me hunden o ja allt som du säger.. har inte heller varit ute på 2 mån..
    O de resulterar i att mannen min blir griinig o sur, o de förstår ja.. för nu har vi ju en son o ta hand om oxå.. så de e ju jobbit för mannen me..
    meeen va jag längtar tills detta e över....!!!!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-29 10:57:51 följande:
    De känns precis som vanliga SD. Fastdet syns ju inte än på magen för den är ju inte så stor, men det känns precis likadant och jag måste stanna upp och vila för att det ska släppa av.  Jag fick sd med dottern i v.18 och hade som du, det pågick graviditeten ut och jag hade väldigt ont av det.. Kunde inte ens vända mig i sängen utan att jag fick sd... Ledsen att det kommer så tidigt denna gången, man är ju rädd om bebisen...-
    jaha ok då vet jag
    Men kanske ska kolla om du har UVI eller nåt? Sd kan ju bero på de?

Jaa jag hade faktiskt oxå så, o om jag blev irriterad eller stressade, gick ut me hunden så var de sd hela tiden sen..
    fick du gå över tiden?
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-29 11:12:09 följande:
    Jo jag ska prata med bm när jag gör kub på onsdag. Har hört att man kan få sd från v.13 ungefär så det är ju inget jätte ovanligt heller... Jag var ju på inskrivning för 3 veckor sedan och då hade jag ingen UVI, de gjorde t.o.m en odling på mig då.jag gick 9 dagar över tiden, men då ska man veta det med att jag gick hemma hela graviditeten och hade heller inga barn sedan innan då så jag låg i soffan heeeeela dagarna och gjorde absolut ingenting hemma. Orkade inte.. Denna gången kan jag inte göra så. Både på gott och ont kanske...Gick du över tiden?
    jaha okej, ja men då e de ju säkert inget.. bara till o stå ut då antar jag?
    Är de vanligt att om man haft mkt sd me första barnet, att de kommer med andra barnet me?

Ahha jaa jo de e klart, de säger ju att motion ska påverka o om man e "igång" lixom..

Jag fick 5 dagar tidigare.. men jag var ute o gick minst 45 min om dagen iaf, cyklade massor, cyklade 1,5 mil i v.38 hehe Meeeeeen va sd man hade sen
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-29 11:21:04 följande:
    Jo det är väl bara att stå ut. Orolig bara då vi har det tungt och stressigt på jobbet.. Man vill ju inte riskera något... De säger ju att alla graviditeter är olika, men jag tror ändå att det ligger något i det att om man haft mkt sammandragningar med första får man nog det igen, kanske inte värre men man slipper nogi nte undan liksom... Tror det är lika med foglossning. Det har jag *peppar peppar* än inte kännt av mer än lite trötthet. BM har bannat mig och sagt att så fort det börjar komma så måste jag vila, eftersom jag hade så ont av det förra gången..Vad duktig du är som rört på dig så mkt! Det hade jag aldrig klarat! Mina sd kom ju som sagt inte efteråt utan undertiden jag rörde på mig. När jag var ute med hunden så kunde en promenad som i vanliga fall tog 10 min, tog MINST 30 min. Fick stanna hela tiden. sd på sd.. SKitjobbigt...
    ja men de tror jag med.. men de med foglossning vet jag att jag läst nånstans o även fått sagt till mig att om man haft de med första så kommer de oftast tidigare med andra.. men jag hade inte foglossning me sonen förutom i dden veckan då bäckenet började o luckras upp, annars inget.. så jag hoppas jag slipper denna gång med,

Ja om jag gick promenader så var de som du säger, då kom dem under tiden.. men om jag cyklade så kom dem oftast inte förens efteråt men då lite värre, om jag inte försökte mig på o cykla i uppförsbacke.. men de var på ngt vis behagligare för kroppen o cykla..

jaa får inte slita ut dej på jobbet, blir ju lätt så när man har mkt o göra..
    Förra grav jobbade jag natt fram till v.17 inom sjukvården, o de var ingen höjdare.. kunde inte röra mig dagen efter, kunde inte ens gå på toaletten utan att de högg.. jobbade som tim.anst. o jag undrar om jag hade klarat av o jobba heltid så.. inte på natten iaf, de känns itne naturligt.

hur jobbar du?
  • Sweetangel85
    annanazell skrev 2009-11-29 12:13:51 följande:
    Hej alla! Har inte orkat skriva på ett tag. Den 10 dec har jag en bokad aborttid. Vet inte hur jag ska göra? Det gör så himla ont ändå att han lämnat mej åsså ska man kunna fatta ett sånt här beslut:( Det spelar ingen roll vad jag säger så verkar han inte vilja kämpa utan han är som en annan person:(
    Har du pratat ngt me han sen han lämnade dig??
    jag förstår att detta måste vara ngt fruktansvärt hemskt.. kan inte fatta hur en människa kan göra så mot en annan!!

Tycker oxå de e absurt att han lämnar dig i sticket med ett sådant stort beslut, helt själv.

Men JAG tycker att du ska behålla barnet, förstår att de inte kommer o bli lätt med varken det ena eller det andra.. Men det är ju ändå trots allt DITT barn i magen, o de har ju inget med detta o göra.. (allså att försöka o tänka så)
    Tycker du e jättestark som går igenom detta!
  • Sweetangel85
    annanazell skrev 2009-11-29 12:25:07 följande:
    Träffade han i onsdags och pratade. Men han är helt kall och vill inte kämpa. Frågade till och med om han kunde komma hem för får sons skull och försöka få det bättre, men fortfarande leta lägenhet. För det kan ju ta ett tag innan han får tag i någon. Och jag tyckte han kunde komma hem och åtminstone försöka och känna efter, men nej de vill han inte:/ Ja det är ett jätte svårt beslut och det gör så ont för trodde aldrig han skulle kunna göra såhär.
    Men kom detta heelt "oanmält" allså? han har inte visat några tecken på nåt?
    Existerar inte ens eran son för honom helt plötsligt?
    Usch va obehagligt o frn den ena stunden tro att man känner den man lever ihop med till o bete sig som en främling
  • Sweetangel85
    Känner igen mig exakt! Dåligt samvete har jag inte speciellt egentligen är mest bara jobbigt att inte kunna/orka med nåt! Men men, jag hoppas att det släpper så man kan leva igen=) Och så man slipper bli vettskrämd inför ev kommande graviditeter!! Mådde du så här illa under din första graviditet med?
    Jaa det e inte alls kul o ha de s här.. =( men de blir nog bra snart

Jaa jag mådde likadant fast då spydde jag flera ggr per dag oxå..
    Men jag mpr ändå sämre nu på ett sätt, tror att de kanske beror på att man redan har ett barn.. man kan ju inte gå upp när man vill, går inte o lägger sig i tid för att man vvill ha egentid, kan inte lägga sig på dagen hur som o man måste hålla igång trots att man inte orkar.. så jag mår lixom mer illa denna gång.. tyckte de var bättre o spy faktiskt, för då försvann de för ens tund iaf

men man klarar mer än vad man tror.. detta hade ja ju glömt hur de kändes fram tills jag var här igen.. så visst klarar man de
  • Sweetangel85
    Hoppas så=)Okej, jag måste säga att jag verkligen beundrar dig och alla er som mår så här med ett barn att ta hant om! Låter helt otroligt i mina öron!Jag har inte kräkts speciellt mkt, men mest för att jag ligger ner. Så fort jag reser mig upp så kommer det över mig direkt! Sen har jag långt till kräka, vet inte varför men har alltid haft svårt för att spy (eller om man håller sig, vet inte)Känns ibland som om man skulle spy om man gick till toan och bara gapade men ändå gör jag inte det..Shit, vilken kräk-dialog, haha=) Flåt om det är för mkt information!=)En fråga, när gick det över för dig med första? Om det nu gjorde det.....
    Åh tack så mkt, men det e ju en sak som man måste klara av, sen om man inte klagar de e ju en annan sak.. jag klagar som tusan för mannen
    Jaa jag gör samma sak.. haha, de hjälper faktiskt när illamåendet kommer rusande, då springer jag o lägger mig
    Jaa jag har oxå svårt för o spy, fast de försvann lite efter sonen, kanske inte var så konstigt iofs
    haha de e lugnt, jag har inget svårt för o prata om saker, hehe..

De försvann lite pö om pö om man säger, gick längre mellan ggr då jag spydde oså samma med illamåendet.. Men var nog fram till v17-19 nånting som jag mådde illa.. Sen spydde jag nån gång mer i v26 sista ggn.. men då var de ju jätte långt mellan ggr..
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-29 20:38:15 följande:
    Foglossningen kom för mig samtidigt som sd med dottern ungefär.. Sd kom runt v.18 och fogarna började kring v.20... Härlig kombination.. usch, nej det låter inte som någon höjdare att jobba natt. Vart jobbade du då?Jag jobbar inom Hemtjänsten där man är mkt ensam sedan är jag på akuten med och där är det super stressigt...
    Ja det lät verkligen inet som en härlig kombination måste varit jobbigt.. hoppas du slipper foglossningen iaf!!

Då jobbade jag på en kirurg avdelning, bröstcancer. Men var mkt andra cancerpatienter oxå,, mkt i livets slutskede. De bästa jobbet jag nånsin haft!!

Ja akuten e ju fruktansvärt emellan varven, usch.. inte bra o stressa såå!!!
    men visst e de så sjukt kul o jobba inom sjukvården, man får se såååå mkt o vara me om sååå mkt!! Jag bara älskar o jobba me människor!!
  • Sweetangel85
    mejola skrev 2009-11-29 22:02:05 följande:
    ja är de så långt fram, vad gött plankan? hmm ja har inte lärt mig alla maskiners namn, för mig har alla bara en siffra på sig haha den ja kör på nu så håller man i ett handtag ovanför huvudet, armbågarna framför sig och så fötterna på en platta och så ska man krypa ihop till en boll eller hur man nu ska förklara. usch ja är kass på det

tackar
    Jaa då förstår jag om du inte förstår vad jag menar.. det e ingen maskinövning utan en övning me egna kroppen..
    Du ställer dig med tåspetsarna i golvet typ, osen står på armbågarna.. oså rak rygg o rumpan i rak linje.. förstår du?? hehe svårt o förklara ja
    men den vningnen låter lite som om plankan, just samma magmuskler.. men fråga på gymmet vilken magövning som e som plankan annars..
Svar på tråden BF Juni 2010!