Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

Angående glucosbelastning, de e nog olika i olika kommuner med.. för jag gjord aldrig ngn när jag bodde i trollhättan.

Är de bara jag som INTE gjort VUL/UL?

• Sweetangel85
    mithrandil skrev 2009-11-10 21:54:37 följande:
    någon här som hört talas om hallonblandste? Jag drack det i slutet av min grav med sonen för att stärka livmodern och efter det kunde jag inte sluta dricka. men det kan ju framkalla sammandragningar, så jag vet inte.. man kanske inte ska våga dricka det längre?
    Ja jag drack oxå det med sonen
    men de rekomenderas inte före v.37 eller nåt sånt eftersom de kan framkalla sd, som i sin tur kan starta en förlossning..
  • Sweetangel85
    vitvåonågratill skrev 2009-11-12 13:34:31 följande:
    Igår somnade jag halv tio på soffan...vaknade vid midnatt för att stänga av datorn och lägga mig igen och sen sov jag till imorse...försov mig tom lite imorse..tror att när senaste tidens spänningar släppte igår så gick väl luften ur mig eller nåt... Vågen fortsätter peka neråt här..jag har iofs övervikt sen innan att ta av men lite fundersam blir man ändå...är det farligt för bebis? Jag äter ju även om jag inte är så hungrig eller sugen på mat (fast jag eg inte mår illa längre), så portionerna blir ju ganska små. Vad tror ni? Eller ska jag maila och kolla med BM? (smidigt med mail till henne så man slipper jaga under telefontider)! Bara en arbetsdag kvar på denna veckan nu sen är det HELG! *längtar*
    Nej de e ingen fara, barnet tillgodosersig själv först o lämnar de som finns kvar till mamman tyyp!

Jag gick ner 3 kg me sonen o gick upp mitt första kilo i v.27!
  • Sweetangel85

Jag måste bara skriva en "hemsk" sak. o en PINSAM sak.

Jag har ju börjat o spy oftare nu, o varje gång jag spyr så kissar jag ner mig Usch va hemskt o pinsamt.. *jag dör*
    Jag kan omöjligt hålla emot.. jag e ju värdelös me knipövningar o har inte gjort många sen sonen.. hade jobbigt med de ett tag efter förlossningen, men sen blev de bättre o bättre, o har lixom kunnat knipa strålen oså..

Är de för att jag e gravid nu då o att de tyngs på?? för svaga muskler har jag ju då sannerligen där nere antar jag??

Ska på inskrivning i mon så kanske ska nämna de för min BM?
    Är livrädd flr framfall ju.

• Sweetangel85
    mejola skrev 2009-11-12 19:07:02 följande:
    du kan ju göra knipövningar redan nu också, de är bra mer än dåligt, gör de under tiden du lagar mat tex, få in en rutin i det. Man kan ju bli inkontiten under graviditeten, speciellt om man fått barn innan, de är inget att skämmas för Men säg de till BM så kan hon ge dig lite träningstips.
    jaa jag måste bli bättre på de där.. jag glömmer av de hela tiden!
    Ja jag hoppas de e övergående sen.. för är man borta hos ngn o jag måste spy.... ja du... jag kissar ju inte bara ner mig i trosorna, utan de går igenom byxor o allt Har de väl börjat så rinner de färdigt.. usch!
  • Sweetangel85
    Thesso skrev 2009-11-12 19:22:45 följande:
    Sweetangel85 skrev 2009-11-12 19:13:40 följande: Det finns ju såna kulor som man stoppar in,. typ geisha kulor eller vad det nu heter. Det finns såna med vikter i så man anpassar efter hur bra man kan knipa och ju bättre man kan desto mer vikt stoppar man i kulan.
    okeej, kanske borde kolla upp de då.. kan ju lixom inte bli värre!
  • Sweetangel85
    kronanskvinna skrev 2009-11-16 09:24:39 följande:
    god morgon :) Igår hade jag en gravid vän här som är lite längre gången än mej, hon är v21 & jag fick känna hennes bebis sparka.. gud så mysigt det var, längtar verkligen till min krabat i magen börjar sparka :)Hon kände sina första sparkar i v15-16 & det är hennes andra barn.. Kan det vara möjligt o känna bebis så tidigt?
    jag kände sprattel i v.16 o första buffen i v.17, o de var ju me första barnet.
  • Sweetangel85
    Winterfresh skrev 2009-11-16 10:09:09 följande:
    kronanskvinna: Med andra barnet känner man oftast sparkarna tidigt. Längtar också tills man får känna att det finns nåt i magen. Med sonen kände jag av honom runt v. 19 tror jag det var. Nu känner jag ingenting alls inte ett endaste symptom på att jag skulle vara gravid och vikten har sakta dalat neråt med drygt ½ kg varje vecka i 3 veckor nu. Vet att jag är inne i spökveckorna men nåt borde man ju känna...Är i v.12 (11+5)Har också fått mage, speciellt på kvällen då ser jag ut som jag gjorde när jag var i v.25 med sonen..*S*
    '
    du behöver nte vara orolig med de med vikten.. vet inte om de var till dej jag skrev frra ggn, men jag gick ner 3 kg me sonen o gick inte upp förens ii v.27.
    barnet tar ju till sig först, o lämnar resten kvar till dej
  • Sweetangel85

Nu har jag oxå vart på inskrivning..
    Allt var tiptop.. men fick inte lyssna på hjärtljud, de blir i v.20.
    Trivdes inte alls me min BM första ggn, men denna kändes väldigt bra!
    Som omföderska så brukar de ju hoppa över besöket i v.20, oså kommer man i v.24.. Men hon frågade om de räckte me telefonkontakt då eller om jag ändå ville komma.. o jaa varför inte? Det tyckte jag var snällt

Jag har inte gått upp ngt än, tack o lov.. väger 10 kg mer vid denna inskrivning

Sen så tyckte jag att mitt illamående hade blivit kontrollerat när jag gick in i v.10. Men nu i v.11 (10+4) så spyr jag mer o mer.. igår fick jag bara behålla frukosten.. så jag hade så ont i huvet o ont i kroppen igår. usch.. hoppas de inte fortsätter så

Många verkar vara mkt oroliga andra grav, men jag tänker inte så mkt på grav faktiskt.. kanske låter hemskt men har fullt upp me sonen o allt annat o jag försöker väl kanske o nite heller göra de eftersom de kritiska veckorna ännu inte e över.
    Längtar tills man får känns det lilla livet där inne, då känns de mer verkligt på nåt sätt!

• Sweetangel85
    Milliemolly skrev 2009-11-17 11:47:20 följande:
    H&M.s kläder är helt OK och Po.ps men de är lite dyra tycker jag! Här kräkte jag för första gången i morse vecka 10+2Drack apelsinjuice på fastande mage, cyklade till dagis och hem och sedan kräktes jag. För att inte må illa måste jag äta atändigt.............än så länge har jag hållt min vikt +- 1 kg. Lyckas jag med det till den 1 dec har jag samma inskrvningsvikt som med dottern. 11 dagar till KUB och 14 dgr till inskrivning. Ni som sak föda runt den 12 juni - när har ni fått RUL?
    Jag har BF 9 Juni o fick Rutin-UL den 7:e Januari. Går in i v.19 den dagen (18+0)
Svar på tråden BF Juni 2010!