Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

Thesso skrev 2009-11-19 07:51:36 följande:
    En fråga. Vi har tänkt berätta för folk i v 12, när den största risken är över. Innebär det när man gått 12 fulla veckor, alltså när man är i v 13, eller är det när man går in i v 12 som den största risken är över???Tänkte inte säga det till folk utan bara blogga en bild på det digitala cd testet. Vad tror ni om det? Våra föräldrar vet ju redan om det och det är som dom som känns viktigast.
    Jag har läst på de flesta ställena att risken minskar EFTER v.12.

www.barntotal.se/graviditetskalender/graviditetskalender/gravid_vecka_12/
    " Risken för missfall minskar kraftigt efter vecka 12"

www.gravid.se/8_calendar/vantabarn_13.htm
    "Risken för missfall har minskat med ca 65 % när man kommit in i vecka 13 och den första tredjedelen av graviditeten är tillända."

www.minbebis.com/gravid_vecka_12.html
    " Forskning har visat att det är de 12 första veckorna som är de mest kritiska i fostrets utveckling"

Så vad jag fattar de som så är väl den största risken över när man gått 12 fulla veckor. Alltså in i v.13
  • Sweetangel85
    MalouG skrev 2009-11-19 18:15:02 följande:
    Sambo ska inte med på förlossningen och det är hans eget val då han inte tål blod... Så vet inte, antingen blir man själv eller så blir det nån man plockar den dag det kommer.
    Men usch, ska du behöva föda ensam då? Då kanske de e dags för honom nu o försöka bota sin rädsla innan de e dags!
    Han måste väl ändå "ställa upp"?
    Eller jag tycker ju de e en självklarhet att mannen ska vara med, skulle min man inte varit me så ajöss, goodbye Neeej men skulle nog inte förlåta honom för det!
  • Sweetangel85
    MalouG skrev 2009-11-19 20:07:03 följande:
    Han är så roligt som Lastbilschafför... Och kör typ varje dag i Sthlm, vi bor i Uppsala. Så är han ute och kör så är det svårt för honom att ta sig till UAS. Men detta är då om det blir för tidigt fött.. Då han sa senast idag att han ska ta semester över 2 v runt förlossningsdatum.
    Min man körde oxå lastbil när jag väntade sonen men de gick ändå
    Osen tycker jag att de inte e en ursäkt bara för att han inte tål blod. Me vi kvinnor kan ju ha likadana fobier om inte värre, men vi måste ju bara ställa in oss på att föda, för att de inte finns ngt annat alternativ.
    Jag tycker de ska vara likadant för mannen, går man me på o skaffa barn från första början så vet man vad man får gå igenom, likaså för kvinnan som vet att hon måste genomgå en förlossning. Vilket jag hade en sjuk rädsla för, men var ju tvungen.
    O mannen e med "tvungen", tycker jag
  • Sweetangel85

Angående vaccin så kommer jag, sonen o pappan nog inte vaccinera oss. Inte i nuläget i vilket fall.
    Min brorson på 5 år tog vaccinet men fick svininfluensan ändå, visserligen skyddar den första dosen bara upp till 40 % men ändå. Mamman som e gravid i v.26 fick oxå svinis. men min bror fick den inte trots att han inte vaccinerat sig.

Angående o kolla könet så gör vi nog inte det denna gång heller.. har övervägt o känslan man får när barnet kommer upp på magen o man får veta vad de e, o alla första samtal till alla är så sjukt stor tycker jag, så då e de inte "värt det".
    O framför allt nu när man har en pojk o man kanske vill ha en flicka, då e de extra spännande

Och mannen ska självklart följa med, finns inga OM eller MEN här inte

• Sweetangel85
    Precis. Jag är rädd för nålar och mår dåligt bara jag ska vara i närheten av läkare, (onda j-vlar ). Jag vet att jag måste sen, så jag får står ut. Det kommer vara jobbigt men vad har jag för val? Inget!Maken vill inte se mig ha ont säger han...så han får väl blunda då. Han har inget val som sagt, han ska vara med.
    Ja precis, vi har ju inget val överhuvudtaget? Det e ju ett faktum
    Klart männen får känna som dem känner o det e ju helt okej, men det är ju oxå en del av graviditeten som dom måste gå igenom, ngt delaktiga måste de ju vara.. de bär ju inte på barnet, föder inte fram de o ammar det inte, så självklart måste de väl ha ngn uppgift o fullfölja än att bara göra oss på smällen? haha
  • Sweetangel85
    Milliemolly skrev 2009-11-22 10:57:39 följande:
    Någon som vet när de sk spökveckorna infinner sig? Känner mig sedan igår nämligen inte gravid alls längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Usch så orolig jag är. Jag har KUB bokat den 28..............mardrömmen är att det inte ens lever då............hoppas att symptomen kommer tillbaka i veckan.
    Jag har för mig att det e runt v.15 o framåt, för då mår man oftast väldigt bra o käner sig pigg.. jag gick verkligen igenom de spökveckorna med sonen.
    Under den perioden sker de mkt intensvit på insidan för att de sedan ska komma synas på utsidan.
  • Sweetangel85
    längtar och väntar skrev 2009-11-22 12:39:57 följande:
    Jo klart kan de vara olika för alla, men oftast mår man ju som mest illa o e som mest trött fram till v.12 för att de sedan ska komma o vända o bli bättre..
  • Sweetangel85
    Yossan skrev 2009-11-24 19:52:36 följande:
    Jag har fött ett stort barn och har ett begynnande framfall (cystocele) redan. Är rädd för att det förvärrar av en förlossning till och kanske måste opereras.... Är så rädd att jag inte ska våga ta i och medverka vid nästa förlossning av rädsla för att skada det och annat än mer....
    Hur har man om man har begynnande framfall då?
    jag e livrädd att jag e på väg o få ngt sådant.
  • Sweetangel85
    Det har man om bm säger att man har det vid gynus.
    men jag hade inte så som jag hade nu som då, har inte varit på en undersökning sen 2,5 mån efter förlossning.
  • Sweetangel85

Jag kände bebis pirr i v.16 o buff i v.17 med första..
    men e väldigt ovanligt att känna i v.12, men går de gör de ju säkert

Jag har lagt upp en magbild nu oxå, fast i grav.mätaren, måste nämligen utöka PLUS innan jag kan ladda upp mer bilder.. då för göra de ngn dag

Svar på tråden BF Juni 2010!