Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

Stina84:
    Okej, undrade mest hur mkt som var okej. har nog oxå upp emot 10, fast då rör jag mig nog ngt mer än o bara vara hemma.

♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Sweetangel85
    Ellie84 skrev 2010-01-04 15:35:15 följande:
    Haha, ja det var lite coolt. Vi bytte igår från Feya till Nova..Tycker verkligen det är fint..
    Feya var ett fint namn! Men vi skulle aldrig kunna ha de, då de betyder "ful" på spanska, hihi mannen min e ju från centralmerika
  • Sweetangel85
    Lili73 skrev 2010-01-04 18:24:55 följande:
    Har funderat på samma sak och hade fått för mig att mejola skrev att den skulle stängas den 24:e vilket jag tog som julafton. Nu är den ju fortfarande aktiv så det borde väl vara den 24/1 då. :o) Låter bekant med 3 månader också.
    24:e Januari stänger tråden.. de e alltid 3 mån efter den startas som den går ut
  • Sweetangel85

Är det inga fler än jag som ska köpa syskonvagn?
    Vi e inne på Babytravel,ngn som har erfarenhet av den?

• Sweetangel85
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-05 14:14:23 följande:
    här får det bli syskonvagn då Alice blir 1 år och 5 mån när det är dags för nästa.Kollade på en twin city cross och en twin nitro igår men är väldigt fundersamm med dom små hjulen hur dom fungerar i snön.. Sen funderar jag lite på en p&t men det lutar mer åt emmaljunga..Babytravel har jag tyvärr ingen susning omHur långt blir det mellan dina?
    Jaa har kollat lite på dem oxå.. känns ixå lite tveksamt me de små hjulen fram.. o vi har hund oxå så vi komme ju gå i skog... de skulle nog aldrig funka.
    Sen så e den adra emmaljunga me fasta hjul, svååårt..

detta är en babytravel

Mellan mina kommer det skilja 2 år...
  • Sweetangel85

jag har inte gått upp ngt o går in i v.19 i morgon.. och då äre dags för UL... uhh jag e mer nervös denna gång än vad jag var med sonen.. puh!!
    Hoppas allt e som det ska, e ju trots allt allra FÖRSTA ggn jag ser denna bebis i morgon..

Vilka tider ska ni andra på UL:et i morgon?? lite kul o veta

• Sweetangel85
    Miss Johanna skrev 2010-01-06 12:24:27 följande:
    Själv har jag gått upp 2 kg hittills. Känns rätt bra, har ätit lite mindre än vanligt, men mycket nyttigare. Jag ska göra mitt RUL klockan 10.00 i morgon. Har också längtat efter detta jätte-mycket nu, men samtidigt så är man ju nervös! Vi får uppdatera varandra i morogn kväll hur det gått. Lycka till alla med RUL i morgon!
    Jaa känns ju ändå skönt o veta att man gjort de man kunnat lixom, sen kan man ju inte påverka viktuppgången mer. Det blir ju som det blir

Åh, jaa jag önskade vi oxå hde fått tid på morgonen. men nu får vi vänta ända till kl: 15.00.. Åh! Ja lycka till alla!!!
  • Sweetangel85
    Housemouse skrev 2010-01-06 12:29:43 följande:
    Jag har gått upp 1,5kg och gick in i v 18 idag, det känns ok. Vi var på Barnens hus och Babyproffsen i måndags för att kolla vilken sorts vagn vi vill ha, och samma eftermiddag kom en sådan ut på Blocket... en Emmaljunga citycross, lättviktschassi, alla tillbehör, enfärgad svart... Visserligen var den ganska gammal, en -06, men SÅ fräsch. Det visade sig att säljaren bor i samma by som oss, så vi kikade på den och bestämde oss direkt. Visst, vissa tycker att det är tidigt att köpa vagn redan nu, men det var precis den vagn vi ville ha till helt rätt pris. Vi är nöjda, och det är supermysigt att spana på vagnen där den står nu, hemma hos oss!
    Det e en likadan vagn som vi har till sonen, o vi har varit supernöjda med den o den har varit toppen

jaa, e när man köper en beg. så tycker jag att om han hittar ett kap så varör inte lixom? Känns lit annorlunda när de e en sprillans ny tidigt, tycker ja
  • Sweetangel85

Grattis till alla med lyckade RUL idag!!!!!!

Själv var vi oxå dit idag o fick se bebisen för första ggn.. de var sååå härligt..
    Tog 1 timme innan vi kom in då de hade blivit fel på dag enligt dem.. men jag e bombsäker på dag o tid.. men till slut tog en snäll BM som skulle hem för dagen, emot oss iaf!! Supergullig!

Var så sjukt nervös allså.. men de var en välskapt bebbe som var sååå livlig o snurra, vred o sparka som bara den heeela tiden.. Den sög på tummen o vifta me armarna o bena. Raka motsatsen till sonen som var såååå lugn!

Denna sparkade med bägge fötterna jämfota på magen när hon tryckte me apparaten, så gör skoj ut

Fick exakt samma BF datum som enligt SM
    Med sonen skiljde de bara en dag, fast åt rätt håll
    HOn sa att jag a tagligen måste vara rätt regelbunden, o jaa.. jag är som en klocka med både ÄL o mens, så de var ju kul o de tydde på att bebben växte o mådde bra för att den följde exakt..

Frågade om hon kunde se vad de var för kön (vi ville inte veta) men bara för o se om hon visste.. men hon kunde inte avgöra vad de var för kön.. o de säger det inte heller..
    hmm, undra vad de mest tyder på om de var svårt o se?? hehe

sååå glad iaf!!!

• Sweetangel85
    Milliemolly skrev 2010-01-09 14:21:40 följande:
    Usch jag behöver råd..................Ingen på jobbet VET att jag är gravid..........lyckades döjla det med busliga kläder till skolavslutningen och nu har jag haft jullov i snart 3 veckor. NU syns magen ganska mkt, är i v 19, och man kan inte ta miste. Jag har RUL på tisdag kl 9.00Jag vet inte om jag orkar gå till jobbet  på måndag så att alla ser att jag är gravid och gratulerar..............och så är något fel på RUL på tisdagen...............Jag gjorde ju så i april i år så jag berättade för alla på måndagen, på fredagen gjorde jag KUB och fick 1:2 och på tisdagen hade bebbn dött............Är jag löjlig om jag håller dottern hemma på måndag och vabbar/ eller sjukskriver mig själv? För att vänta med att berätta tills efter RUL? D jag vet om allt är bra eller det är något fel..............MIn sambo tycker jag ska stanna hemma på måndag ockås...........jag har ingen frånvaro alls under höstterminen. ps. jag är lärare och har ca 45 kollegor och minst 120 elever plus föräldrar........så att gå ut med nyheten på måndag kommer att spridas till många.....................och då blir det liksom värre om något är fel. Förra gången hann jag bara berätta för mitt arbetslag och 3 barn.............Är jag en fegis eller gör jag rätt?
    nej de tycker jag absolut inte.. de du har varit med om innan är ju inget man kulle vilja vara med om en gång till. O som gt om man e lärare så kan de inte vra kul när alla vet!
  • Sweetangel85

Med sonen kände jag bubbel i v.16 o buffar i v.17. Men de kunde ta flera dagar upp emot 1 vecka mellan buffarna.. Fram emot v.20 blev de nog mer regelbundet.. Men han var oerhört lugn i magen genom hela grav.

Denna bebis kände jag buffar ifrån v.17 oxå, men däremot har jag känt varje dag sen dess o e i v.19 nu. Men denna var oerhört livlig på UL.. så stor skillnad på dem i magen..

Beror nog som sagt på hur moderkakan ligger, hur bebisen ligger, o oxå hur bebisen "är".

• Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-11 11:11:02 följande:
    Tror inte det är lika vanligt att ha den i framvägg som i bakvägg. Fast för fostrets del och utveckling så har det ingen som helst betydelse Det är ju inget ovanligt att den är i framvägg, fast tror ändå rent statistiskt att det är vanligare med bakvägg
    Frågade faktiskt BM på UL:et nu,om just de med framvägg o bakvägg.. o hon sa att de e lika vanligt me bägge.. o att de e vilket som för bebisen.. bara de inte ligger för långt ner för "förlossningskanalen" så spelade de helr ingen roll.
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-11 19:27:23 följande:
    Hörni, måste fråga er här inne. Har ett tjejnamn som jag är sugen på och vill veta vad ni tycker VÅran dotter heter ju Salome och vi vill ha ett till ovanligt namn. Har fått Naomi på hjärnan, vad tycker ni om det?
    Hehe jag själv heter ju det så det är ju de vackraste namnet som finns, haha
    Fast jag stavar med två oo.
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-11 19:41:15 följande:
    kela81: SKönt att höra av dig och grattis till lyckat UL hade inte en aning om att du hette så. EN på mitt jobb heter faktiskt Noomi så jag trodde du hette så Men vilken ära för dig då om vi nu tar det Kul att ni andra gillar det! Gubben verkar gilla det med faktiskt Ok, lika bra jag avslöjar namnet om det bli en pojk med då nu när vi ändå håller på Didrik blir det isåfall, efter min mans morfar som hette Didriksson
    Jo jag heter Noomi, men det e ju typ samma namn fast olika stavning på namnet.. finns ju Naemi, Noomie oxå.
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-11 19:46:49 följande:
    ja min farmor heter Naemie. Fast de uttalas ju inte likadant
    Nej de gör de ju inte! Naomi är ju mer amerikanst.

I min mans släkt säge dem Noemi tll mig, på spanska. e tyckr ja låter fint oxå!
  • Sweetangel85
    Sweetangel85 skrev 2010-01-11 20:11:12 följande:
    Nej de gör de ju inte! Naomi är ju mer amerikanst.I min mans släkt säge dem Noemi tll mig, på spanska. e tyckr ja låter fint oxå!
    med betoning "Ä" på "Eet".
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-11 20:15:43 följande:
    Lycka till imorgon p¨å RUL Ja när man läser om det står det att det är ett Hebreiskt namn och det är Salome med Vilket speciellt uttal, fast det är ju bra att det funkar i alla länder
    jaa, Noomi är ju ett bibliskt namn, finns ju i bibelboken Rut.

hehe ja, deblir ju lixom NååÄÄmI
    haha ja precis
  • Sweetangel85

Grattis till alla lyckade UL

Själv gissar jag faktiskt på tjej i magen... men har ännu inte en sån där "känsla" som jag hade med sonen,, lättare när man kommer in i v.30 o framåt..

men just nu tror jag bara de för att aktiviteten e såå olika, plus utseendet på UL-bilden jämfört med sonen.. o magen ser lite annorlunda ut nu än så länge

Menmen, bara kul o spekulera lite

• Sweetangel85

usch, igår hade jag sd hela dagen.. Även då jag låg ner så kom de hela tiden.. är så irriterat jopbbigt o gå med spänd mage hela tiden bara tycker jag.. man blir så konstigt varm, haha

Sen på kvällen så trodde jag den skulle rymma då den hade lagt sig såå långt ner så de tryckte på blygdbenet o stråla ner.. värsta bulan där nere lixom

Svar på tråden BF Juni 2010!