Inlägg från: Sweetangel85 |Visa alla inlägg
  • Sweetangel85

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-12-14 19:43:10 följande:
    Ni som vart illamående har det släpt än? Tycker så synd om er...
    Nej, här är de samma som förut.. kan ha några dagar med mindre illamående, men sen slår de oftast hårt tillbaka så jag blir dålig i 1 vecka o måste spy 1 eller 2 ggr iaf.
    Går in i v.16 på Onsdag så snart borde de ju ge med sig..
  • Sweetangel85
    Thesso skrev 2009-12-15 08:06:37 följande:
    Det är likadant här. Ska göra RUL på NÄL i Trollhätta och där berättar dom inte heller. Tror nästan det är mer ovanligt än vanligt att man får vet apå sitt vanliga RUL.
    Ahh där gjorde jag mitt RUL med sonen, bodde i Trollhättan innan vi flytta hit
  • Sweetangel85

För mig stämmer de inte än så länge, att det e annorlunda med andra barnet..
    Har inte känt barnet tidigare, vad jag vet.. jag trodde mig att jag kände fladder i v.14 men e inte heelt säker.. Magen e inte större, snarare mindre.
    Sen tycker jag de känns som om bebisen ligger längre in denna gång, allt känns mkt längre in.. svårt o förklara men.. visst väger jag mer nu, men jag e ändå inte så "fet" på magen så att jag inte skulle känna..

Usch, man e ju lite orolig om de växer på som de ska då där inne.. Jag har ju inte som er alla andra gjort VUL, Kub o allt.. Jag kommer inte se bebisen förens 7 Januari, v.19 för första ggn.. usch.. hoppas jag åtminstone känner ngt i magen innan dess.

• Sweetangel85
    Thesso skrev 2009-12-15 14:54:16 följande:
    Måste fråga en grej om dessa sd.Var känner ni av dom? Jag brukar få stenhård mage ovanför magen och upp mot revbenen ibland. Kommer ihåg att jag bara fick hård mage förra gången men inte exakt var det kom och tror inte det var så här tidigt heller. är ju bara i v 15.Kan det vara sd eller är det nåt annat. Får det ofta efter jag ätit eller druckit och man känner verkligen att det spänner
    Då e de nog inte sd du känner.. sd menas med att livmodern drar ihop sig, o livmodern är ju inte ända där uppe nu Men däremot om de spänner efter att du ätit eller druckit så kan de ju vara magkatarr eller ngt liknande.. bränner de?
  • Sweetangel85
    Ja jag tyckte oxå det kändes konstigt när det var så högt upp.Nej det bränner inte. Har iof problem med sura uppstötningar redan (hade samma med sonen men inte så här tidigt)
    Jaa, de e ju ifrån magsäcken så kanske de som spänner?
  • Sweetangel85

Måste klaga lite..

jag känner mig bara allmänt nere o bläääää.. är trött på detta illamående o denna trötthet.. tänk om de e tvillingar? hahah nerrå, men har ju tvillingsystrar o både villingar på min mammas o pappas sida, o även makens mamma o pappa sida.. så vem vet egentligen.. haha

Tror mig känna fladder ibland.. men konstigt nog är jag mer osäker denna gång på om de edet eller tarmar, än me sonen so var första ggn.. knepigt?! jaa..

Vill bara komma till UL o se så att den lever o växer som den ska..åhhh...

Hur har ni de andra ikväll?

• Sweetangel85

hoppfull trots allt skrev 2009-12-21 20:30:37 följande:

Har helt missat att du är från Karlstad! Var också där i morse och gjorde FVP, hade tid kl 8.40 men vi har ju ganska lång resväg. Dottern är ju sjuk så hon var vaken till halv 2 inatt så när kl ringde strax före 6 var jag i koma.. Kom i väg i planerad tid men då hade jag glömt plånboken med leg så det var bara att vänd.. Fick ringa till ul och säga att vi var 10 min sena och dom var tacksamm att vi ringde..Blev i ordninggjord av som vanligt trevliga sköterskor och dom gick för att hämta överläkaren och jag fick genast onda aningar.. In kommer den personen jag bett att aldrig mer behöva träffa!! (Fick honom då vi var på ul för 2 år sen precis och bebisen visade sig vara död och blev då slussad till honom ,detta var en fredag em, och han säger: Har du barn förut? Ja, snyftar jag fram.. -Då klarar du föda fram detta själv på badrumsgolvet under helgen! Båder jag och sambon var i chock, åkte hem,utan att ta tab som skulle framkalla abort, sen tog vi kontakt på nytt efter helgen och bad att aldrig någonsin behöva träffa honom igen)Nåja, det var ju bara att bita ihop.. Han har ingen bra patientkontakt tycker jag men är ju duktig. Blev förvånad då han stack på "frihand", förra gången hade dom armställning och djupinställning på ul-handenheten.. Jaja det gjorde inte ont, sen vickade han nålen så jag skulle se var den var, det gillade jag inte, det gjorde lite ont när han drog ur nålen.. Läckte lite blod och vätska vid nålsticket och haft lite stramningar i magen annars har det kännts bra hittills.. Typiskt att det är massa helger nu men så länge man inte får telefonsamtal så är jag nöjd. Tidigast måndag skulle dom ringa om det var negativt.. länge dit!Hoppas det är bra med dig och bebben efter sticket. Min lille hade vett att krypa längst ned/in under ingreppet Smart!
    Det var det värsta jag nåånsin hört.. hur kan en människa kläcka ur sig en sån sak? han borde anmälas den idioten!!!!!!!
    Finner inga ord...

Skönt att de känts bra hitills o ta de lugnt nu då!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-12-22 20:19:55 följande:
    Det har jag med kännt och har undrat hur det kommer sig att jag har sådan molvärk igen som i början. Men det förklarar ju en hel del om det är som du säger att de växer som mest nu Nu kommer jag inte i några av mina byxor, inte ens med gummiband! Har inte vågat väga mig på ett par dar. Sist hade jag gått upp 700gram på 4 dagar!!!Hur mycket har ni andra gått upp nu?Jag har gått upp 4 kg nu allt som allt och är i v.17. Är det mkt? Någon som vet?
    Jag har gått ner 1 kg så jag står fortfarande kvar på de.. men jag mår ju illa hela dagarna o kvällarna o spyr emellanåt så.

Neej det e fullt normalt.. Kom inte ihåg vart jag läste de men tror att det stod att man säkerligen gått upp mellan 2-5 kg nu.
Svar på tråden BF Juni 2010!