• mejola

BF Juni 2010!

Joggi skrev 2009-11-17 21:24:48 följande:
    Jag skickade iväg sambon och köpte pepparkakor och åt dom till mjölk idag=) Har varit sugen på det i flera dgr och idag fick jag äta det=) Va så gott, och den kalla goa mjölken, mmm.....
    Vad gott
    Jag har ju en burk hemma, och köpte mjölk idag, men måste vänta lite så man får plats imagen igen för nu är de så fullt de kan bli
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

v.9 idag, bara jag som tycker att tiden går löjligt fort
    Ang flera på förlossningen så vill jag ha med mig min svärmor (och såklart pappa), inte vågat fråga än dock, rädd hon säger nej.

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-19 13:50:03 följande:
    Jag håller med, tiden går fort Jag ska filma min förlossning så den som vill inom familjen kan få se och känna som om de var där
    fast ja vill ju ha med för stöd, inte för extra publik
    majess skrev 2009-11-19 13:49:40 följande:
    åh vilka gulliga bilder du hittar!!!!vad häftigt att du vill ha me svärmor! ni måste ha bra kontakt,annars brukar ju just svärmor vara den sista man vill ha med ngnstans
    jag har blivit beroende av att leta bilder för varje vecka
    hon är som en nära vän mer än svärmor, kan prata om allt för henne. Men håller med, mina fd svärmödrar hade ja nog inte ens velat ha i samma byggnad hahaha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-19 13:55:20 följande:
    Det är lugnt haha, jag förstår vad du menar Jag skulle kunna tänka mig att ha med min mamma. Fast samtidigt tycker jag att det är en upplevelse mellan mig och pappan. Någon måste ju vara barnvakt med till våran dotter Tror faktiskt även att min man skulle ta illa upp om jag ville ha med min mamma, precis som om hans stöd inte var tillräckligt... Kul iallafall att ni har så bra kontakt! Jag älskar min svärmor, men jag skulle aldrig vilja ha med henne på min förlossning ALla är vi olika ,-)
    ja barnvakt behöver ju inte vi, förutom till kaninen då men den klarar sig själv några timmar utan problem.
    Upplevelse ser ja de som att de är ju inte att han får stå utanför haha, men såklart alla är olika Jag skulle tex aldrig i livet filma min förlossning och sen visa upp den, no way in hell
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Sojalattemamma skrev 2009-11-19 14:17:04 följande:
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    jag beklagar Självklart har du inte gjort nått fel, som någon sa så var de förmodligen något fel som kroppen kände av.

stina84 skrev 2009-11-19 14:48:28 följande:
    haha det lät nog lite missvisande med videofilmandet. Jag visar ju givetvis inte det för vem som helst och jag kommerj u inte filma mellan benen heller och förmodligen inte under själva krystvärkarna heller Jag minns nästan inget från min förra förlossning och vill inte riskera att det blir så igen, därav kommer jag filma, så jag kan gå tillbaka och titta om jag skulle få stora minnesluckor denna gången med.
    ja minns inte mycket mer än de vesentliga heller, känns för mig inte så nödvändigt heller att minnas de när man kommer ha själva skälet till sjukhusbesöket i famnen istället
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

var ju och kollafe på vul vilken vecka ja var i, fick sen en bebis med sprattlande armar och ben och veckan stämde exakt med de ja trodde, in på bara dagen till och med
    Hade ju hoppas på bli framflyttad haha men vart ju inte bakflyttad åtminstonde

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Milliemolly skrev 2009-11-22 10:57:39 följande:
    Någon som vet när de sk spökveckorna infinner sig? Känner mig sedan igår nämligen inte gravid alls längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Usch så orolig jag är. Jag har KUB bokat den 28..............mardrömmen är att det inte ens lever då............hoppas att symptomen kommer tillbaka i veckan.
    Spökveckorna innfinner sig mellan v.10 till v.16
    det är runt då kroppen har vant sig och stabiliserat sig med allt nytt
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Summer skrev 2009-11-22 16:59:06 följande:
    Hej tjejer!Precis som mejola skrev så infinner sig spökveckorna i v. 10-16 pga kroppen har vant sig vid graviditeten. From den dagen jag gick in i v 11 så försvann min mage, den lilla kula jag fått, jag hade ingen molvärk och brösten ömmade inte heller. Jag fick PANIK. Men sen läste jag om spökveckorna och har hållt huvudet kallt och nu har molvärken kommit tillbaka för fullt, illamåendet är värre än tidigare och jag har yrsel/känner mig sjösjuk (kräks nästan en gång om dagen).På tisdag går jag in i vecka 12 och jag bara längtar och vill att tiden ska gå!2 december gör jag mitt KUB och hoppas verkligen att allt ser bra ut då *nervös*Hur mår ni andra? Har inte varit på tråden på ett tag..
    hoppas denna degklump försvinner snart, magen är supersvullen. Ja har alltid haft magrutor men nu har ja rena rama ölmagen haha
    de är ju kul när bebismagen växer men detta är mest småjobbigt haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Summer skrev 2009-11-22 20:00:51 följande:
    Jag förstår att det känns extra konstigt/jobbigt om man har varit vältränad innan. Min mage har alltid varit mjuk hi hi! så jag hoppas mer att mjukheten ska formas om till en hårdare kula, men det lär ta ett tag... :)
    ja jag vill också ha en hård bula på magen helst ska den röra lite på sig också men tiden går så ruskigt fort så man ska väl inte säga sånt för högt haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-22 20:11:24 följande:
    Rätt som det är gnäller vi för att magen är stor och ivägen, att vi inte kan sova. osv osv.
    haha ja precis, aldrig blir vi "gnällkärringar" nöjda *asg*
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!