• mejola

BF Juni 2010!

Summer skrev 2009-11-07 22:48:26 följande:
    Varför är det inte bra för bebisen att utsättas för VUL/UL? Jag har gjort 5 st hittills och är bara i v 9.Bebisen ligger ju skyddad i livmodern som är stängd...?
    Nått Bm sa men ja är småskeptisk men känner ändå att de känns lite småotäckt om man tänker på att de är ljudvågor som studsar fram och tillbaka och på så sätt bildar den bilden man får se.
    Vissa säger att de kan få små hjärnskador (typ bli vänsterhänta som egentligen är småkomiskt) och andra säger att de är humbug alltihopa.
    Jag är en hönsmamma så låter bli i största mån haha, vill inte ens ta alevedon om de inte är superkris
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

mysigt med v8

Ja de finns så mycket olika saker alla säger om ul så man vågar ju inte uttrycka sig mer än de man själv känner
    Tex vaccinet är ju lika stor fråga, bra eller dåligt

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

jag tror man gjorde två RUL förut, innan de drog ner till ett bara

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

det kommer nog alltid kännas overkligt för mig haha, till och med när liten liggerpå magen kommer jag nog ha svårt att tro på det

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

jovisst men vi är också en av de få länder som har helt gratis vård också, och som också anser att vul/ul endast är för att kolla så allt är okej och fastställa exakt datum annars är de ju faktist rätt onödigt, bebisen kommer ju ut förr eller senare så man får se den vilket fall som helst så varför utsätta den för den pyttelilla risk det ev finns av alla dessa ljudvågor för att man är nyfiken.
    Vi har de ju otroligt bra och är extremt bortskämda när de gäller vården.

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Xtra skrev 2009-11-08 11:22:47 följande:
    Och jag har fortfarande typ inga symptom. Nu är det över en vecka sen jag kände molvärk i magen sist... gick in i vecka 10 igår. Är så rädd att det är ett MA...Mina bröst ömmar bara pyttelite, och visserligen känner jag hur det liksom "stramar" i musklerna eller nåt i magen när jag sträcker på mig, speciellt när jag ligger på magen...Men annars känner jag ingenting. Jag försöker vara positiv, på onsdag är det Freja-samtal (om fosterdiagnostik) och sedan hoppas jag att det blir KUB-test (UL-ljudet som jag längtar till) snart...Någon mer som har hemskt synliga blodådror? Mina ben ser hemska ut tycker jag... och häromdagen tyckte jag mig se blodådror på magen med! Haha. Brösten och bröstkorgen och ju blåstreckrandiga sen länge... men nu har det alltså spridit sig även till benen. Ganska komiskt.
    de finns ju nått som kallas "spökveckorna" då alla symptom försvinner och man känner sig helt tom. Inget att oroa sig för, de är bara kroppen som vant sig och kommit in i "rutinerna"
    Snart har du nog med ont och klumpig som en flodhäst så passa på att njut
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Summer skrev 2009-11-08 13:54:09 följande:
    Jag har inte blött igår eller idag så jag hoppas att de inte kommer tillbaka. Tydligen kan man blöda då man egentligen skulle ha mens. jag försöker att inte oroa mig så mycket. På tisdag är det dags för nytt VUL. Hoppas hoppas!
    ja hade ju "mens" hela min förra graviditet, kroppen kan göra de mest underliga saker
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Makaroon skrev 2009-11-08 20:47:19 följande:
    Hej! Ny och ville bara presentera mig. Grattis alla som är med på resan och lycka till!Är i vecka 8 med första barnet och bor i England med maken. Väntar fortfarande på att graviditeten ska kännas verklig trots att brösten ömmar, det drar i magen och ingen mat lockar... förutom sushi då...
    välkommen hit
    Oh sushi är så himlans gott, de lär bli min belastning denna graviditet till gubbens förskräckelse haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Fargoli skrev 2009-11-08 21:36:11 följande:
    Får man äta sushi som gravid? Jag har fått för mig att man inte får det. Inte för att jag gör det annars heller då jag tycker att det verkar mindre gott :-P
    sålänge fisken varit nerfryst i minst 3 dygn så kan man äta rå fisk utan problem
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!